  • 11. Data: 2006-10-05 12:12:10
    Temat: Re: Zwrot towaru w sklepie internetowym.
    Od: "Robi" <...@...pl>

    > Na podstawie czego sformułowałeś takie żądanie (gwarancja, niezgodność z
    > umową, inne)?

    Konkretnie chodzi o obiektyw fotograficzny ktory otrzymalem z uszkodzona od
    wewnatrz soczewka. Uszkodzenie musialo powstac w fabryce nie ma innej
    mozliwosci. Wydaje mi sie ze jest to niezgodnosc z umowa. Zadzwonilem do
    sprzedawcy informujac go co i jak po czym ten zasugerowal wysylke do
    serwisu. Nie zgodzilem sie i zazadalem wymiany na inny egzemplaz bez wad.
    Sprzedawca zgodzil sie. Poprosil o odeslanie bez faktury i obiecal przyslac
    nowy. A dalej to juz wiecie.

    Pzdr
    Robi

  • 12. Data: 2006-10-05 12:43:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2006 Robi <...@...pl> napisał/a:
> [...]
    > Sprzedawca zgodzil sie. Poprosil o odeslanie bez faktury i obiecal przyslac

    I tak się sprawa MZ rozbije o to, że złożyłeś reklamację. Pociesz się, że
    nie poniesiesz kosztów wysyłek (i pamiętaj o tym, że nie powinieneś).

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2006-10-05 13:38:45
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Thu, 5 Oct 2006 19:50:32 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
    napisał(a):

    > Jakie opakowanie?

    Produktu, który zakupiłeś.

    > Skąd wiesz, że to przedsiębiorca?

    Po czym wnosisz, że tak twierdzę ? :)

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 14. Data: 2006-10-05 14:00:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2006 ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał/a:
    > Produktu, który zakupiłeś.

    Nie musisz zwracać opakowania produktu o ile jego usunięcie było konieczne
    w zakresie zarządu zwykłego zakupionego towaru. Czyli po ludzku, jeśli dla
    sprawdzenia towaru musisz usunąć opakowanie to wolno Ci to zrobić.

    > Po czym wnosisz, że tak twierdzę ? :)

    Bo dla konsumentów reguluje to Ustawa z dnia 27 lipca 2002 ra nie KC, a
    przypadek wystawiania gwarancji przy umowie sprzedaży pomiędzy dwiema
    osobami fizycznymi jest dość rzadki :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2006-10-05 14:18:39
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    http://sklep.komputronik.pl/html.php?e=sklep:zwrot

    > Bo dla konsumentów reguluje to Ustawa z dnia 27 lipca 2002 ra nie KC, a
    > przypadek wystawiania gwarancji przy umowie sprzedaży pomiędzy dwiema
    > osobami fizycznymi jest dość rzadki :)

    OK.

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 16. Data: 2006-10-05 14:54:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2006 ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał/a:

    > http://sklep.komputronik.pl/html.php?e=sklep:zwrot

    No i? Komputronik nie jest wykładnią prawa w Polsce. Art.7 u.3. Ustawy z
    dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U.
    z dnia 31 marca 2000 r.) polecam.

    --
    Marcin

  • 17. Data: 2006-10-05 15:53:04
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Thu, 5 Oct 2006 22:54:30 +0800, na pl.soc.prawo, Marcin Debowski
    napisał(a):

> [...]
    > dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    > odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U.

    To dowodzi tego, że prawo sobie a Sprzedawcy sobie.
    Sirius, Balta, Esc, wszyscy stosują podobne praktyki.

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 18. Data: 2006-10-05 20:55:53
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Debowski napisał:

    > MZ nie możesz.

    Dlaczego? Nie widzę powodu, żeby jakiekolwiek inne działania miały
    wykluczać prawo do odstąpienia od umowy.

    Liczenia czasu też reklamacja nie zmienia -- jak 10 dni, to 10 dni.

    -------------------+
    -------------------+

  • 19. Data: 2006-10-05 22:12:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.10.2006 ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał/a:

    > To dowodzi tego, że prawo sobie a Sprzedawcy sobie.
    > Sirius, Balta, Esc, wszyscy stosują podobne praktyki.

    To jedynie dowodzi słabej znajomości prawa u konsumentów i sprzedawców
    lub/i celowego wprowadzania w błąd przez tych drugich.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2006-10-05 22:12:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Oct 2006, Robi wrote:

    > Wlasnie o to pytalem (moze nieco rozwlakajac) czy ze sciezki reklamacja moge
    > przeskoczyc na sciezke odstapienie od umowy

    Krytyczna różnica jest taka, że odstąpić można od umowy odsyłając
    towar *nieużywany*.
    Czyli tak jakby w "fizycznym" sklepie pooglądać i stwierdzić że
    "mi nie pasuje".

    pzdr, Gotfryd