  • 1. Data: 2008-03-22 18:44:05
    Temat: Zwrot towaru bez podania przyczyny
    Od: "R" <r...@p...onet.pl>

    Witajcie spece od prawa,

    chciałbym się zwrócić do Was z prośbą o opinię i pomoc. Co prawda znalazłem
    podobny wątek z przed prawie roku, ale nie było na niego jednoznacznej
    odpowiedzi.

    Tu raczej chciałbym prosić o wskazanie ustawy/paragrafu, na który mógłbym
    się powołać.

    Sprawa dotyczy przepisów ochrony konsumenta. Opowiem jak to wyglądało. Jakiś
    tydzień temu kupiłem armaturę w sklepie/hurtowni (nie był to niestety żaden
    ze sklepów dużej sieci, bo tam nie ma tego problemu), wszystko sprawdziłem,
    towar bez wad, wszystko jest ok, odebrałem fakturę zapłaciłem - jednym
    słowem OK.

    Przyjechałem do domu sprawdziłem armaturę i popełniłem błąd w wymiarowaniu,
    do którego się przyznaję - źle coś wymierzyłem, moja wina, towar kupowany
    bezpośrednio w sklepie (nie przez interenet, więc przepis 10 dni w tym
    przypadku nie obowiązuje).

    Pojechałem do sklepu, powiedziałem sprzedawcy, że coś musiałem źle wymierzyć
    i mi nie pasuję, więc kulturalnie poprosiłem o zwrot towaru.

    Sprzedawca odmówił zwrotu.

    Towar został zakupiony w poniedziałek, 2 dni później chciałem go zwrócić -
    sprzedawca odmówił przyjęcia.

    Nie jestem złośliwy, ale właściciel sklepu okazał się wyjątkowym chamem,
    zaczął prawie krzyczeć do mnie, że on sprzedaje dobry towar, że co ja sobie
    myślę, itd. w marketach budowlanych tego problemu nie ma, więc jeszcze to
    chamstwo podwoiło moją irytację, dlatego na przekór chciałbym powołać się na
    jakiś przepis UOKiK i żądać zwrotu pieniędzy.

    Jest to możliwe? Czy może ktoś podać przepis/paragraf/ustawę na którą mozna
    się powołać?

    Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam. R.

  • 2. Data: 2008-03-22 18:47:34
    Temat: Re: Zwrot towaru bez podania przyczyny
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "R" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest to możliwe?

    Nie bardzo. Zalezy od dobrej woli sprzedawcy.

  • 3. Data: 2008-03-22 19:19:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    R napisał(a):

    > Pojechałem do sklepu, powiedziałem sprzedawcy, że coś musiałem źle wymierzyć
    > i mi nie pasuję, więc kulturalnie poprosiłem o zwrot towaru.

    Ty masz prawo prosić a sprzedawca ma prawo odmówić - tak to działa.
    Możesz negocjować, np zwrot za 2/3 ceny, wstawienie w komis etc.
    Straszenie paragrafami i ewidentna postawa obrażonego dziecka raczej nie
    są właściwymi metodami do tego. Możesz też wystawić na Allegro ;P

    j.

  • 4. Data: 2008-03-22 20:07:00
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "R" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tu raczej chciałbym prosić o wskazanie ustawy/paragrafu, na który mógłbym
    > się powołać.
    nie ma takiego - a jak miałeś podejście jakie miałeś to sie sprzedawcy nie
    dziwie

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-03-23 09:16:48
    Od: akanid <a...@b...spamu.prosze.wp.pl>

    R pisze:
> [...]
    > podobny wątek z przed prawie roku, ale nie było na niego jednoznacznej

    To nie Norwegia gdzie możesz nawet buty noszone 3 miechy zanieść do
    sklepu i zażądać zwrotu kasy bo nie podoba ci sie ich kolor... A tak
    poważniej mniej więcej tak to działa, kupujesz coś powiedzmy kabel
    rozgałęźnik euro wracasz do domu i stwierdzasz że nie działa to jak
    należy niekoniecznie z winy kabla. odnosisz do sklepu i sprzedawca ma
    obowiązek przyjąć z powrotem i zwrócić pieniądze. jest to tak normalne
    tutaj jak to że ludzie jedzą chleb. No ale to w Norwegii a nie w Polsce...

    pozdrawiam
    akanid

  • 6. Data: 2008-03-23 10:44:32
    Od: "Paweł" <p...@o...pl>

    > Nie jestem złośliwy, ale właściciel sklepu okazał się wyjątkowym chamem,

    W 99% to klient pierwszy pokazuje swoje chamstwo.

    > zaczął prawie krzyczeć do mnie,

    > jakiś przepis UOKiK i żądać zwrotu pieniędzy

    Powołaj się na świecką tradycję

    > Jest to możliwe? Czy może ktoś podać przepis/paragraf/ustawę na którą mozna
    > się powołać?

    Nie, nie można. I jest to logiczne.

    Paweł

  • 7. Data: 2008-03-23 11:45:08
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "akanid" <a...@b...spamu.prosze.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwrócić pieniądze. jest to tak normalne tutaj jak to że ludzie jedzą chleb. No

    w Polsce sprzedawcy szybko poszliby z torbami znając cwaniactwo naszych rodaków

  • 8. Data: 2008-03-23 18:24:25
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > Tu raczej chciałbym prosić o wskazanie ustawy/paragrafu, na który mógłbym
    > się powołać.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=390

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)

  • 9. Data: 2008-03-23 19:10:05
    Od: akanid <a...@b...spamu.prosze.wp.pl>

    gasper pisze:
    > w Polsce sprzedawcy szybko poszliby z torbami znając cwaniactwo naszych
    > rodaków

    pewnie tak ale tu po prostu tak nie robią... inna kultura...

    pozdro
    akanid

  • 10. Data: 2008-03-23 19:27:26
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)

    no i wskaż punkt, na który może sie powołac :-)