eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZwrot towaru bez podania przyczyny › Zwrot towaru bez podania przyczyny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.
    onet.pl
    From: "R" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot towaru bez podania przyczyny
    Date: 22 Mar 2008 19:44:05 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 45
    Message-ID: <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1206211445 17306 213.180.130.18 (22 Mar 2008 18:44:05
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 22 Mar 2008 18:44:05 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 91.94.170.79, 10.14.14.102, 192.168.243.172
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Mozilla/4.0
    (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; .NET CLR 1.1.4322; .NET
    CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR
    3.5.21022)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:523295
    [ ukryj nagłówki ]

    Witajcie spece od prawa,

    chciałbym się zwrócić do Was z prośbą o opinię i pomoc. Co prawda znalazłem
    podobny wątek z przed prawie roku, ale nie było na niego jednoznacznej
    odpowiedzi.

    Tu raczej chciałbym prosić o wskazanie ustawy/paragrafu, na który mógłbym
    się powołać.

    Sprawa dotyczy przepisów ochrony konsumenta. Opowiem jak to wyglądało. Jakiś
    tydzień temu kupiłem armaturę w sklepie/hurtowni (nie był to niestety żaden
    ze sklepów dużej sieci, bo tam nie ma tego problemu), wszystko sprawdziłem,
    towar bez wad, wszystko jest ok, odebrałem fakturę zapłaciłem - jednym
    słowem OK.

    Przyjechałem do domu sprawdziłem armaturę i popełniłem błąd w wymiarowaniu,
    do którego się przyznaję - źle coś wymierzyłem, moja wina, towar kupowany
    bezpośrednio w sklepie (nie przez interenet, więc przepis 10 dni w tym
    przypadku nie obowiązuje).

    Pojechałem do sklepu, powiedziałem sprzedawcy, że coś musiałem źle wymierzyć
    i mi nie pasuję, więc kulturalnie poprosiłem o zwrot towaru.

    Sprzedawca odmówił zwrotu.

    Towar został zakupiony w poniedziałek, 2 dni później chciałem go zwrócić -
    sprzedawca odmówił przyjęcia.

    Nie jestem złośliwy, ale właściciel sklepu okazał się wyjątkowym chamem,
    zaczął prawie krzyczeć do mnie, że on sprzedaje dobry towar, że co ja sobie
    myślę, itd. w marketach budowlanych tego problemu nie ma, więc jeszcze to
    chamstwo podwoiło moją irytację, dlatego na przekór chciałbym powołać się na
    jakiś przepis UOKiK i żądać zwrotu pieniędzy.

    Jest to możliwe? Czy może ktoś podać przepis/paragraf/ustawę na którą mozna
    się powołać?

    Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdrawiam. R.



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1