  • Data: 2008-04-03 13:34:25
    Temat: Zrzeczenie sie roszczenia przez nadawce
    Od: "dembol" <g...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Pewna firma z Krakowa wyslala mi komputer (notebook) z naprawy gwarancyjnej
    na swoj koszt. W transporcie do mnie komputer ulegl uszkodzeniu tak wiec
    powiadomilem o tym firme kurierską ktora wyslala do mnie kuriera ktory dzien
    wczesniej dostarczyl przesylke, by sporządził protokol szkody - co tez
    uczynil. Nastepnie firma z Krakowa zarzadala bym wyslal (na swoj koszt!)
    komputer spowrotem do nich, by mogli dochodzic wyplaty odszkowania swych
    praw przed przewoznikiem. Po tygodniu nagle owa firma stwierdzila, ze jednak
    JA powienienem dochodzic wyplaty odszkodowania u przewoźnika (bo chyba
    ubezpieczenia nie wykupili? niestety nie jestem pewien) i w dniu jutrzejszym
    odsylaja mi komputer.
    Czy waszym zdaniem takie postepowanie nadawcy jest prawidlowe? Czy nadawca
    jest osoba ktora powinna wystapic z roszczeniem odszkodowawczym?
    Czy przesylka kurierska jest umową przewozu czy spedycji?

    --
    pozdrawiam
    dmb