    From: slawek<e...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zostałem oszukany. Co robić?
    Date: Sun, 15 Aug 2004 20:58:41 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam.
    Padłem ofiarą oszustwa na aukcji internetowej. Wpłaciłem sprzedawcy
    430zł za Nokię 3100 a on przysłał mi samo pudełko, ładowarkę,
    instrukcję oraz gwarancję.
    Telefon na 100% nie zaginłął po drodze na poczcie gdyż nie było
    śladów otwierania paczki i waga z dowodu nadania zgadzała się z wagą
    paczki która przyszła (420g)
    Dodatkowo paczkę otwierałem razem z kolegą, więc mam nawet
    świadka.
    Cały czas upiera się że wysłał wszystko z telefonem. Najpierw wymyślał
    jakieś bajki że komuś dał żeby wysłał, potem że on wysyłał.
    Rozmawiałem też z jego matką, ona twierdzi że syn jest uczciwy i jest
    pewna że wysłał. Oboje są uparci i mówią żebym sobie zgłaszał sprawę
    na policję do sądu i gdzie tylko chcę...

    A oto dokładna historia transakcji:

    1 sierpnia 2004 (niedziela)
    za pomocą konta w Allegro "extrasprzedawca_" zakupiłem na aukcji
    29023796 u sprzedającego "daniel_mazur" telefon komórkowy Nokia
    3100. Ze sprzedawcą uzgodniłem cenę 430zł po czym on zakończył
    aukcję z moją najwyższą ofertą.
    Dane podane w Allegro (Daniel M., Kielce) były tylko danymi kolegi, w
    rzeczywistości sprzedającym był Adrian B.,Kielce) z którym ustalałem
    cenę i na którego konto wpłaciłem pieniądze. On już wcześniej
    posiadał konto na Allegro o nazwie "adrian_bysiak" jednak jest ono
    zawieszone.

    2 sierpnia 2004 (poniedziałek)
    wpłaciłem pieniądze przelewem poprzez internet na konto wskazane
    przez sprzedającego
    dzwoniłem do Adriana B. pytając czy pieniądze dotarły i kiedy wysyła.
    On odpowiedział że kasa doszła i wysyła jeszcze dziś priorytetem

    3 sierpnia 2004 (wtorek)
    paczka z telefonem nie przyszła.

    4 sierpnia 2004 (środa)
    paczka z telefonem nie doszła. Nawiązałem ze sprzedającym rozmowę
    na gadu-gadu podczas której zapewnił mnie, iż wysłał paczkę wczoraj
    (nie priorytetem), ponieważ w poniedziałek mu się zepsuło auto, a nie
    priorytetem ponieważ zabrakło mu 1zł dopłaty do priorytetu. Zapewniał
    mnie że paczka musi przyjść.

    5 sierpnia 2004 (czwartek)
    zauważyłem że konto "daniel_mazur" zostało zawieszone. paczka
    nadal nie przyszła. telefon komórkowy Adriana B. był wyłączony, na
    gadu-gadu prosiłem go o skan dowodu nadania, napisał że postara
    się mi go zeskanować i przesłać, jadnak wieczorem dostałem
    odpowiedź iż nie ma możliwości u nikogo zeskanować.

    6 sierpnia 2004 (piątek)
    paczka dotarła, poszłem wraz z kolegą na pocztę ją razem odebrać.
    Otworzyliśmy ją a w środku nie było telefonu, lecz samo pudełko,
    ładowarka, instrukcja i gwarancja. Poszliśmy zaraz do sklepu zważyć
    czy waga rzeczywista zgadza się z tą na naklejce adresowej, zgadzała
    się stąd wniosek iż to co zostało wysłane w paczce dotarło tutaj.
    próbowałem zadzwnonić do sprzedającego Adriana B. ale telefon
    komórkowy nie odpowiadał, zadzwoniłem na informację TP po numer
    domowy, tam odebrał Adrian B. i podczas rozmowy mówił, iż telefon
    znajdował się w paczce którą wysłał. Gdy powiedziałem mu o wadze
    paczki, powiedział, iż telefon wysyłał jego pracownik i się dowie co i
    jak, da znać jutro (tj. w sobotę)

    7 sierpnia 2004 (sobota)
    rano dzwonię do domu, odebrała matka B., powiedziała iż syna nie
    ma w domu i nie było całą noc, nigdy to mu się nie zdarzało, że się
    martwi. Ja przedstawiłem jej sytuację, ona obiecała się czegoś
    dowiedzieć i oddzwonić na podany przezemnie numer.
    zadzwoniłem ponownie do domu, telefon odebrał Adrian B. (poznałem
    po głosie) podał się za swojego ojca.
    zadzwoniłem do domu Daniela M., właściciela konta, tam
    dowiedziałem się iż Adrian B. korzystał z konta bez zgody właściciela
    tj. Daniela M. Matka Daniela powiedziała, iż Adrian to taki "gagatek i
    cwaniaczek" tak jak cała jego rodzina.
    Próbowałem się dodzwonić do domu B. jednak nikt nie odbierał
    telefonu.

    8 sierpnia 2004 (niedziela)
    kilkakrotnie dzwoniłem do domu B. jednak nikt nie odbierał.

    9 sierpnia 2004 (poniedziałek)
    złożyłem zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa na Policji

    Kompletnie nie znam się na prawie, dlatego proszę o informację co
    jeszcze mogę zrobić.
    Mam też pytanie czy policja może w tej sprawie coś zrobić (jeśli tak to
    co? przesłuchają go, powie że wysłał i co dalej?), czy mogę zgłosić
    sprawę do sądu (jakiego? jakie będą koszty? jaka szansa na wygranie
    sprawy?)
    Interesuje mnie odzyskanie pieniędzy, czy jest na to jakaś realna
    szansa?
    Dodam, iż sprzedawca ma 19 lat i jest zameldowany pod adresem
    podanym w Allegro. Mam z nim kontakt telefoniczny i meilowy.

    Z góry dziękuję za wszystkie porady.

    -> http://usenet.pomocprawna.info