  • 281. Data: 2024-01-24 20:11:03
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 18:45:50 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ludzi się od wielu lat poszukuje, a nie namierza przez operatora z
    > dokładnością do kilku metrów.

    Jak wam uciekl ten od odciętych głów, czy jakos tak, to go na Malcie
    namierzyliscie. I na tyle dokładnie, ze go ujęli, a nie "na Malcie".

    J.

  • 282. Data: 2024-01-24 20:12:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2024 o 20:11, J.F pisze:

    > Jak wam uciekl ten od odciętych głów, czy jakos tak, to go na Malcie
    > namierzyliscie. I na tyle dokładnie, ze go ujęli, a nie "na Malcie".

    Bo w wypadku policji jak nigdzie sprawdza się "chcieć to móc", tylko na
    odwrót:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 283. Data: 2024-01-24 20:13:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2024 o 20:09, J.F pisze:

    > No ale szeregowi policjanci tego nie wdrożą,
    > a minister po polach nie biega ...

    W końcu unia wdroży. Dyrektywa już jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 284. Data: 2024-01-24 20:18:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 20:09:19 +0100, J.F wrote:

    > Myślałem, ze Shrek podał linka, ale nie.
    > W poprzedniej dyskusji sie jakis przewijał, cos w rodzaju tego:
    >
    > https://youtu.be/P0QgHZOXqwc?t=216

    a tu inny przyklad
    https://youtu.be/4Mz8trbvZng?t=423

    > Patrzysz na film, wydaje się, ze pokazuje pozycję dokładnie, a tak
    > naprawde nie wiemy jaka jest dokładność,
    > ani jak sie pogarsza w polu dalej od miasta.

    A tu przykład innego problemu
    https://youtu.be/4Mz8trbvZng?t=451

    I co sie dziwic, ze nie można ustalic, gdzie baba leży ..

    J.

  • 285. Data: 2024-01-24 20:22:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 19:52:42 +0100, Michał Jankowski wrote:

    > Wstępną lokalizację masz od operatora.

    Z sugestią, ze może być mocno niedokładnie.

    > Zresztą chyba to całe
    > przeczesywanie pola odbywało się bliżej niż kilometr od poszukiwanej.

    IMO - kilometr to by chyba znalezli kobietę, z którą był kontakt.
    Chocby jak Robert pisał - właczyc koguty w radiowozie i spytac gdzie
    widzi błyski.

    Musiało być dalej. Zresztą mąz cos mówił o 11 lokalizacjach.

    No ale IMSI-Catchera nie mieli.

    J.

  • 286. Data: 2024-01-24 20:28:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2024 o 20:22, J.F pisze:

    > IMO - kilometr to by chyba znalezli kobietę, z którą był kontakt.
    > Chocby jak Robert pisał - właczyc koguty w radiowozie i spytac gdzie
    > widzi błyski.

    Nie doceniasz ich. Gdzieś stało napisane że 400 metrów. No wiesz -
    parafrazując - jak mają szukać jak nie wiedzą gdzie jest a i za rewir
    mogła wywędrować?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 287. Data: 2024-01-24 20:34:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 19:31:44 +0100, io wrote:
> [...]
    gasolutions.emergencycall_pl&hl=pl&gl=US

    et-do-sledzenia-komorek-ale-w-zdecydowanie-dobrym-ce
    lu/
    -catcher-w-polsce-topr-juz-go-testuje/

    > Tu masz właśnie napisane
    > "Możliwe jest pobranie położenia GPS telefonu poprzez komendy w
    > standardzie 3GPP. W instrukcji opisywanego systemu czytamy, że ta
    > możliwość jest uzależniona od wersji oprogramowania telefonu i np. część
    > iPhone'ów 4 potrafi zwracać współrzędne GPS, część nie."
    >
    > A dalej odnośnik do
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Radio_resource_locatio
    n_services_protocol
    > w którym pisze
    > "many high-end smart-phones submit their GPS location to the mobile
    > operator when requested. This happened without any sort of authentication."
    >
    > Więc jak się ma IMSI-catchera to można smartfona o to zapytać pomijając
    > systemy operatora i jakieś inne po drodze.

    Dziwne. Jest taki swietny system, i operator nie korzysta, a 360 ludzi
    szuka?

    A moze chodzi o to:
    "The protocol was developed in order to fulfil the Wireless Enhanced
    911 requirements in the United States."
    A nie w UE :-)

    A google i Apple, jak rozwijąją ALM/ELS, to powyzsze mają na myśli,
    czy cos podobnego, ale własnego?
    A czemu własnego - bo powyższe nie działa?

    Cos takiego jeszcze znalazłem
    https://ec.europa.eu/docsroom/documents/24783/attach
    ments/4/translations/en/renditions/pdf

    2017, a tu pilot/analiza ?

    J.

  • 288. Data: 2024-01-24 20:40:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 18:44:42 +0100, Robert Tomasik wrote:
    et-do-sledzenia-komorek-ale-w-zdecydowanie-dobrym-ce
    lu/
    -catcher-w-polsce-topr-juz-go-testuje/

    > Nie wnikając w meritum chciałbym tylko zauważyć, że gdyby na podstawie
    > BTS-ów dało się namierzyć telefon z tolerancją kilkuset metrów, to nikt
    > by nie kombinował z takim urządzeniem. Sądzisz, ze oni też nei wiedzą i
    > nie mają tej tajemnej wiedzy, ze to można w prosty sposób zrobić?

    Kilkaset metrów było możliwe jeszcze w starym systemie GSM, a w
    nowszych to ... no właśnie nie wiemy, kilkadziesiąt m, czy kilka km
    :-)

    Przy czym:
    -te kilkaset metrów wymagało 3 BTS, a w Tatrach to czasem i o jeden
    trudno,
    -500m w górach to duzo, bo moze trzeba było 2h temu inną drogą pójsc

    -operator może namierzyc, ale TOPR nie powie.
    choc można by ich ustawowo autoryzować.

    J.

  • 289. Data: 2024-01-24 20:51:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 20:28:13 +0100, Shrek wrote:

    > Nie doceniasz ich. Gdzieś stało napisane że 400 metrów. No wiesz -

    Napisac, to Fakt mógł dużo rzeczy.

    > parafrazując - jak mają szukać jak nie wiedzą gdzie jest a i za rewir
    > mogła wywędrować?

    No ale jak lokalizacja od operatora taka "niepewność 10 km", to co się
    dziwisz, ze nie wiedzą gdzie i jak mają szukać ?

    J.

  • 290. Data: 2024-01-24 21:07:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Jan 2024 20:18:18 +0100, J.F wrote:

    > a tu inny przyklad
    > https://youtu.be/4Mz8trbvZng?t=423

    P.S.
    https://youtu.be/n1LoG3-q56E?t=211

    "powinnismy precyzyjnie podać na jakiej drodze się znajdujemy".

    No nie ma tej dokładnej lokalizacji ... albo tak ich szkolono, zeby
    tak pouczać :-)

    Ale popatrzcie też na film w tle - przechlapane :-)

    J.