  • 161. Data: 2024-01-19 22:12:40
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mogą wyjsc dwie lokalizacje.
    >
    > Ale sprawdzic dwie, to ciągle niewiele.

    Dokładnie.

    > Trzy to prawie punkt, dwa to dwa prawie punkty, choc czasem gorzej,
    > ale jeden to pierscien lub choćby półpierscien.
    > Duzo szukania, ale kompania zomo taki pierscien w dwie godziny
    > przeszuka :-)

    Zawsze lepiej niż wiatru w polu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 162. Data: 2024-01-20 00:24:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIe - zadaniem służb jest działać jak są potrzebni a nie być dostępnymi
    > i nie działać.

    To jest pewien pakiet. W grę wchodzi i to o czym napisałeś, i o czym ja
    napisałem, też wchodzi zarządzanie ryzykiem i zasobami. Część tego
    ostatnie odpowiadać ma na pytanie, co, jak zasobów zabraknie, w tym w
    danym momencie.

    > Z tego samego powodu co nie trzyma się obok siebie dwóch AED.

    O widzisz jaka dobra analogia.

    Ale w magazynie jakieś ekstra AEDy (materiały ekspolatacyjne) być
    powinny. A jeśli się okaże, że są częściej potrzeba (bo ludzie zaczęli
    chorować częściej na serce) to będzie potrzebna większa rezerwa. To może
    i warto rozważyć jakieś działania, żeby chorowali mniej, bo jak chorują
    więcej to więcej schodzi na te materiały, serwis AED i leczenia
    powikłań.

    --
    Marcin

  • 163. Data: 2024-01-20 00:51:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W wypadku samochodu nie znamy numeru telefonu. Celna uwaga w wypadku
    > telefonów, że mógłby być dołączony numer telefonu kontaktu, by operator
    > mógł oddzwonić i upewnić się, czy komuś zegarek z toaletki nie upadł na
    > płytki przykładowo

    To z pewnością nie jest tak prymitywny system. Przypominam, to to ma na
    pokładzie cały wór czujników. Nie tylko akcelerometr, ale też może
    zmierzyć puls, sp02, zdjąć proste ekg, określić w przybliżeniu ciśnienie
    krwi, może ma i termometr. Podejrzewam, że po wykryciu upadku i braku
    reakcji właściciela coś tam jednak próbuje samo ustalić zanim zacznie
    wydzwaniać. A już na pewno doskonale wie, czy zegarek upadł sam, nie
    będąc na ręce.

    --
    Marcin

  • 164. Data: 2024-01-20 01:04:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Teraz już sam ze sobą dyskutuję. :-)
    >
    > Normalny iPhone może się komunikować z satelitą? Po prostu pytam, bo nie
    > chce mi się szukać. I czemu nie zrobi tego po sieci GSM, tylko via
    > satelita.

    Tak, może. To bajer, który wprowadzono chyba w 2ch ostatnich iteracjach.
    Komunikuje się tak wyłącznie wtedy gdy nie da rady inaczej. Pewnie mają
    jakieś umowy, bo po 2ch latach rzecz zaczyna być płatna.

    --
    Marcin

  • 165. Data: 2024-01-20 01:11:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Gwoli ścisłości niemiecki raczej nie jest popularny. Ale też bym nie

    Jako obecna średnia krajowa. Tu jest Sparta, znaczy Usenet, tu jest
    stado dziadków, ze średnią wieku pewnie dobrze powyżej 50. Starsze
    pokolenia są bardziej w niemieckim niż angielskim.

    > kruszył kopii jeśli będzie to precyzyjny cytat złożony z kilkunastu zdań
    > - choć osobiści bym go raczej wrzucił najpierw w translator zacytował
    > tłumaczenie automatyczne z linkiem do źródełka.

    Się staram to robić w zlezności od uczestników dyskusji, ale MZ ma to
    ograniczony snes bo jakieś 90% pisaczy na obecny polski Usenet zna
    angielski w stopniu pozwalającym na zrozumienie.

    > PS - robert nie jest żadnym autorytetem do krytykowania źródeł bo zwykle
    > sam nie podaje żadnych poza swoim głębokim przekonaniem i uparcie
    > ignoruje źródła podawane przez innych

    Robert wcześniej nie oponował wklejaniu cytatów po angielsku, stąd nie
    do końca rozumiem dlaczego znienacka zaczął.

    --
    Marcin

  • 166. Data: 2024-01-20 01:43:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Robert wcześniej nie oponował wklejaniu cytatów po angielsku, stąd nie
    > do końca rozumiem dlaczego znienacka zaczął.
    Bo miałem gorszy dzień. Nikt nie jest doskonały :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 167. Data: 2024-01-20 01:48:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 22:10, Shrek pisze:

    > To coś jak wiszący na ścianie AED. Mamy nie używać, żeby sobie wisiał?

    Tylko czy to oznacza, ze mamy używać, choć wiadomo, że nie bedzie potrzebny?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 168. Data: 2024-01-20 02:15:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 20:36, J.F pisze:

    > Mogą wyjsc dwie lokalizacje.
    > Ale sprawdzic dwie, to ciągle niewiele.

    Jak będziemy mieć sektor i odległość, to też żadna sztuka to przeszukać,
    choć obliczona na podstawie czasu odległość nie musi być ścisła. Bo może
    się tak zdarzyć, że z miejsca, w którym jest telefon nie "widać" BTS,
    ale odbierany jest sygnał z odbicia.

    Tak, czy siak sektor i odległość, top byłoby coś. Ale my dostajemy tylko
    sektor na zasięg.

    > Trzy to prawie punkt, dwa to dwa prawie punkty, choc czasem gorzej,
    > ale jeden to pierscien lub choćby półpierscien.
    > Duzo szukania, ale kompania zomo taki pierscien w dwie godziny
    > przeszuka :-)

    To prawie nigdy nie jest pierścień. Większość anten podaje kąt
    120°, sporadycznie trafiają się 90°. Jak pisałem ja nigdy nie widziałem,
    by podano odległość. Co podają, to Wam już napisałem.

    Jeśli z technicznego punktu widzenia operator notuje ma dostęp on line
    do danych z BTS, to nie wykluczone, ze być może zdalnie mógłby nam
    podać, które anteny widzą telefon. Telefon w owym czasie powinien się
    znajdować we wspólnym obszarze zasięgów.

    Boję się, ze o ile telefon widzi te okoliczne anteny, to BTS nie notują
    tych telefonów, które widza. W mieście, gdy tych BTS-ów sporo można by
    oznaczyć stosunkowo niewielki obszar. Ale na wsi to mogą być hektary.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 169. Data: 2024-01-20 08:46:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > napisałem, też wchodzi zarządzanie ryzykiem i zasobami. Część tego
    > ostatnie odpowiadać ma na pytanie, co, jak zasobów zabraknie, w tym w

    W związku z tym pomysł na "oszczędzaniu" na działaniu sprzętu i
    policjantów przypomina nieco wzięcie samochodu w lizing i nie jeżdzenie
    nim bo to koszty.

    A policjantom zawsze braknie. Z wyjątkiem pewnego lokalnego komisariatu
    na podkarpaciu gdzie interesantów przyjmują na bieżąco.

    > O widzisz jaka dobra analogia.

    Dość dobra. I co - należy oszczędzać na użyciu tego jednego?

    > Ale w magazynie jakieś ekstra AEDy (materiały ekspolatacyjne) być
    > powinny.

    Nie ma. Przynajmniej w takim za który "prawie" odpowiadam. Wysyła się na
    serwis albo przegląd i w tym czasie po prostu nie ma. Inna sprawa że
    "mój" nie jest z tego co wiem obowiązkowy.

> [...]
    > i warto rozważyć jakieś działania, żeby chorowali mniej, bo jak chorują
    > więcej to więcej schodzi na te materiały, serwis AED i leczenia

    Ogólnie zawsze warto i nie jest to koszt AED (który ma zresztą wysoką
    ale niedoskonałą skuteczność).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 170. Data: 2024-01-20 08:48:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko czy to oznacza, ze mamy używać, choć wiadomo, że nie bedzie
    > potrzebny?

    Jak wiadomo że nie, to nie. Jak mamy choćby podejrzenie że będzie
    potrzebny to bierzemy ze ściany i trzymamy przy dupie. Jak nie wiemy czy
    na pewno trzeba to używamy. Koniec tematu - dalej chcesz się błaźnić w
    sprawie tego nieszczęsnego AED?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!