  • 11. Data: 2008-09-19 14:49:01
    Temat: Re: Zniewazenie uczniow przez dyrektora szkoly. Powiedzmy, ze czysto teoretyczne rozwazania
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    > (mozna to zrobic godnie, cywilizowanie, *konsekwentnie* i zarazem
    > dotkliwie dla uczniow o psychopatycznych sklonnosciach)

    no wlasnie, a poniewaz to grupa prawnicza to interesujaca bylaby dyskusja
    jakie srodki zgodne z prawem ma dyrektor/nauczyciel wobec szerzacej sie
    plagi postaw kryminogennych/psychopatycznych posrod uczniow?

    trzeba zaznaczyc, ze potrzebne jest dzialanie ZDECYDOWANE gdyz jest to
    niestety zarazliwe wsrod wychowankow i na wszelkie eufemizmy czy miekkie
    gesty spolecznosc ZWYRODNIALYCH podopiecznych sie tylko uodporni

    --
    Y?

  • 12. Data: 2008-09-19 14:53:54
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    > Użytkownik "MarlonB" <z...@w...kon> napisał w wiadomości

    > tia, tak myslalem

    NTG -> pl.sci.filozofia.

    M.

  • 13. Data: 2008-09-19 15:16:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gb0efq$m2$1@nemesis.news.neostrada.pl MarlonB
    <z...@w...kon> pisze:

    > Nie prawda.
    Nieprawda pisze się razem.
    Nawet jak się głupoty wypisuje.

    > Ogólnie człowiek ma wiele praw. Ja pisałem o prawie do godności. Ty
    > napisałeś, że ma jeszcze inne prawa - tylko po co?
    Nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Przeczytaj to, co napisałem jeszcze raz,
    powoli. Albo nich ci ktoś przeczyta i wytłumaczy.

    > Sytuacja jest
    > konkretna. Uczeń nie ma prawa obrażać dyrektora, a dyrektor ucznia.
    > Jeżeli miał rację i uczeń obraził dyrektora pierwszy, to daje mu prawo
    > do obrażania? Chyba nie. Racja nie ma tu znaczenia. Nie wierze w zasadę
    > oko za oko.
    Racja ma, oczywiście, znaczenie i to zasadnicze. Chodzi bowiem o to, czy w
    ogóle doszło do "obrazy" w sensie prawnym (vide nazwa grupy).

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2008-09-19 15:18:13
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > "Ta cala gówniażeria z mojej szkoły, to jedna wielka banda kłamców i
    > oszustów. Wszyscy kłami?, a słowa nauczyciela s? dla mnie ?więte". Chodziło
    > o konflikt pewnego nauczyciela z uczniem. A teraz pytanie. Czy taki?
    > wypowiedĽ można uznać za obrazę godno?ci uczniów? Pomijam fakt, że kto? taki
    > w ogóle nie powinien pracować w szkole. Ale jak się ma do tego prawo?

    Uczniowie nie mają godnosci. Ludzie moze i owszem ... niektórzy.
    A dyrektor miał na 95% rację :)

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 15. Data: 2008-09-19 15:23:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Xns9B1EA989DE050yyyyyyyyy@213.180.128.149 Yyy
    <y...@m...o2.pl> pisze:

    > tylko dlaczego w polskiej rzeczywistosc pedagogow "z klasa" jest jak na
    > lekarstwo?
    Dlatego:
    http://www.eduforum.pl/egzaminy/rozporzadzenie_20080
    311.pdf
    strona 3

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2008-09-19 17:26:48
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości

    > jak rozumiem, ci co bija nauczycieli, albo zakladaja im smietniki na
    > glowe, tez?

    Ha... Czekalem na ten tekst. Mam dwoch synow. Starszy na studiach, mlodszy w
    technikum. Od wielu lat walcze (ja i zona)
    ze zwyklym chamstwem nauczycieli, z przesladowaniami uczniow przez
    nauczycieli, z ich niesprawiedliwoscia itp. Jak bym zaczal tu opisywac
    przypadki, gdzie uczen (nie tylko moj syn, ale w ogole uczniowie) zostal
    przez nauczyciela potraktowany jak najgorszy smiec, to wyszla by z tego cala
    encyklopedia. Tylko jakos o tym nikt glosno nie mowi. Zapewniam Cie, ze
    znajac MASE takich sytuacji wcale sie nie dziwie, ze uczniom nerwy puszczaja
    i zaczynaja sie bronic. Zeby bylo jasne. Nie pochwalam tego, ale sie nie
    dziwie. Patrzac na podejscie nauczycieli do uczniow, mam wrazenie, ze
    OGROMNA WIEKSZOSC nauczycieli (ale nie wszyscy!!!) 90% energii w swojej
    pracy zuzywa nie na nauczenie dzieciakow czegokolwiek, tylko na POKAZANIE
    TYM GOWNIARZOM, KTO TU RZADZI< KTO JEST PANEM I BOGIEM I KOMU TU SIE NALZY
    ODDDAWANIE CZCI NA KOLANACH. Taka jest prawda o szkolach. I wcale nie mowie
    tu o tym, ze jak nauczyciel wiecej zadaje, to jest zly. Mowie o
    RZECZYWISTYCH przypadkach ponizania uczniow, traktowania ich jak smieci itd.
    To jest prawdziwa norma w polskiej szkole.

  • 17. Data: 2008-09-19 17:28:52
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Yyy" napisał w wiadomości

    > no wlasnie, a poniewaz to grupa prawnicza to interesujaca bylaby dyskusja
    > jakie srodki zgodne z prawem ma dyrektor/nauczyciel wobec szerzacej sie
    > plagi postaw kryminogennych/psychopatycznych posrod uczniow?

    Ja akurat pytralem o cos dokladnie przeciwnego. Jakie srodki zgodne z prawem
    ma uczciwy uczen do obrony przed psychopatycznym nauczycielem i dyrektorem.

    > trzeba zaznaczyc, ze potrzebne jest dzialanie ZDECYDOWANE gdyz jest to
    > niestety zarazliwe wsrod wychowankow i na wszelkie eufemizmy czy miekkie
    > gesty spolecznosc ZWYRODNIALYCH podopiecznych sie tylko uodporni

    A co ze zwyrodnialymi nauczycielami? O nich jakos sie nie mowi... Patrz inny
    moj post w tym wątku...

  • 18. Data: 2008-09-19 17:30:41
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    Użytkownik "Jotte" napisał w wiadomości

    > Dlatego:
    > http://www.eduforum.pl/egzaminy/rozporzadzenie_20080
    311.pdf
    > strona 3

    Bzdura. Jak by nauczycielom zaplacono 10 razy tyle, to nie byli by lepsi, a
    wrecz przeciwnie. Jeszcze bysie upewnili, ze sa swietni tacy jacy sa.
    Ja uwazam, ze za ich podejscie powinno sie im polowe zabrac.

  • 19. Data: 2008-09-19 17:44:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gb0nk0$7c6$1@news.dialog.net.pl Ajgor <a...@m...pl>
    pisze:

> [...]
    > lepsi, a wrecz przeciwnie. Jeszcze bysie upewnili, ze sa swietni tacy
    > jacy sa. Ja uwazam, ze za ich podejscie powinno sie im polowe zabrac.
    Możesz uważać co chcesz, jesteś nieistotny.
    Do stanu dzisiejszego nie doszło w rok czy dwa. To wieloletni proces
    pauperyzacji i deprecjacji zawodu nauczyciela powodowany zarówno polityką
    płacową jak i fatalnymi rozwiązaniami systemowymi (prawnymi).
    Błędów dziesięcioleci nie naprawi się jednym ruchem. Niemniej płaca jest
    najsilniejszym (choc nie jedynym) motywatorem. Tym bardziej, że nie mówimy o
    jakichś kokosach, lecz o zwyczajnie godnej płacy (tu poczytać o zarobkach
    nauczycieli w UE, także w jej najmłodszej części - np. Czechy).
    Edukację publiczną zapewniają zgodnie z konstytucją odpowiednie organy
    państwowe. W tym celu zatrudniają nauczycieli, kupując od nich realizację
    usług edukacyjnych. No i jak im płaci takiej jakości usługę otrzymuje, to
    oczywiste.
    Tak więc z pretensjami przede wszystkim do państwa.

    A "jakby" i "byliby" pisze się razem.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2008-09-19 17:46:07
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Ajgor napisal:
    > Bzdura. Jak by nauczycielom zaplacono 10 razy tyle, to nie byli by lepsi, a
    > wrecz przeciwnie.

    Zgadzam sie. To co napisales to bzdura ;)
    Sowite wynagrodzenie jest WARUNKIEM KONIECZNYM zaistnienia
    nauczania o wysokiej jakosci. Jego spelnienie jeszcze nie
    gwarantuje wysokiej jakosci nauczania. Niespelnienie tego warunku
    gwarantuje zas niska jakosc nauczania.

    > Jeszcze bysie upewnili, ze sa swietni tacy jacy sa.
    > Ja uwazam, ze za ich podejscie powinno sie im polowe zabrac.

    Typowa demagogiczna argumentacja politykow niskich lotow.
    Dlaczego ich nasladujesz?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek