    From: "Misza" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zniewaga, zniesławienie - pytanie
    Date: Tue, 8 Oct 2002 15:54:52 +0200

    Szanowni Państwo

    Może nie będę rozdrabniał się i od razu przejdę do konkretów.
    Sytuacja - toczy się proces między A - powódka B - pozwana, w którym moja
    skromna osoba ( syn A ) jest świadkiem czyli C.
    Postepowanie polubowne, przed sądem I instancji wyrok na korzyść A . Po czym
    wniesienie apelacji przez B - w której to - szanowna pani pozwana zastrzega,
    że:
    po 1 - wycofuje złożone przez siebie ( na jej prośbę pod przysięgą )
    zeznania.
    po 2 - wypisuje jakieś niestworzone niemające żadnych podstaw i niemożliwe
    do udowodnienia herezje na mój temat - przytaczając epitety mi
    uwłaszczające - dotyczące zachowania mojej osoby w siedzibie jej firmy - pod
    niebecność jakichkolwiek świadków. ( Praktycznie nie do udowodnienia ani
    przez nią ale również przeze mnie ) .

    Stąd też moje pytanie czy wniesienie powództwa o zniewagę bądż zniesławienie
    na tej podstawie ma jakiś sens i czy ewentualnie moje roszczenia zostały by
    przez sąd uznane za zasadne. A w sytuacji gdyby doszło do rozprawy w
    obliczu niemożności przedstawienia jakichkolwiek wiarygodnych, obiektywnych
    dowodów na jakiej podstawie orzekał by sąd bądż mógłby orzekać.

    Za każdą wskazówkę serdecznie dziękuję
    Z poważaniem

    Michał M