    From: Mrx <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Znak towarowy (słowny) - zastrzeżony
    Date: Wed, 28 Nov 2007 02:11:48 -0800 (PST)

    Witam serdecznie

    Nie wiem, czy przedstawię swój problem na łamach właściwiej grupy
    dyskusyjnej, ale gdyby umiejscowienie tego tematu okazało się
    nieprawidłowe proszę o wyrozumiałość.

    Nie jestem biegły w znajomości i interpretacji prawa z dziedziny
    znaków zastrzeżonych więc mam nadzieję, że pomożecie mi dojść do
    konkretnych wniosków pozwalających podąć stosowne działania.

    Więc do rzeczy:
    12 miesięcy temu jako osoba fizyczna zarejestrowałem działalność
    gospodarczą pod nazwą
    "ADAM - OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM KOWALSKI".
    Dla potrzeb mojej firmy została stworzona strona internetowa pod
    adresem www.adam.pl
    Na początku listopada br. otrzymałem pismo od Prezesa spółki o nazwie
    "ADAM" Sp. z o.o.
    (identyczna jak nazwa własna mojej firmy z tym, że bez rozszerzenie
    OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM KOWALSKI) w którym to zwraca się z prośbą do
    mnie o zaprzestanie działań naruszających prawo. Swoją prośbę Prezes
    motywuje tym, że w 1998 roku dokonano rejestracji znaku towarowego
    (słownego) "ADAM" oraz, że posługiwanie tą nazwą narusza prawo.

    Moje wątpliwości dotyczą następujących spraw:

    1. Skoro "ADAM" Sp. z o.o - jest nazwą zastrzeżoną to w moim
    rozumieniu moja firma mimo, że w nazwie zawiera słowo identycznej jak
    zastrzeżona nazwa ww. sp. z o.o to jednak w mojej nazwie występuje
    dodatkowo OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM KOWALSKI. Wiadomym jest, że nazwa
    firmy osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą musi
    zawierać również imię i nazwisko. Wnioskuję z tego, że nazwa mojej
    firmy patrząc globalnie składa się z ADAM - OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM
    KOWALSKI więc nie jest identyczna z zastrzeżoną nazwą własną ww. sp. z
    o.o.
    2. Kto zawinił? Czy organ rejestrujący podmioty gospodarcze nie
    powinien uprzedzić petenta, że ów wyraz wykorzystany w części nazwy
    jest zastrzeżony?
    3. Czy prezes "ADAM" Sp. z o.o. ma prawo żądać ode mnie podjęcia
    stosownych kroków, skoro moja nazwa firmy składa się z pięciu wyrazów
    w tym tego jednego zastrzeżonego - co ogólnie powoduje, że nazwy nie
    są identyczne.
    4. Jakie stosowne kroki muszę podjąć by wybrnąć z tej sytuacji?

    Pozdrawiam
    Mrx