  • Data: 2007-11-28 14:40:41
    Temat: Re: Znak towarowy (słowny) - zastrzeżony
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mrx dość niespodziewanie napisał(a):
    > rozumieniu moja firma mimo, że w nazwie zawiera słowo identycznej jak
    > zastrzeżona nazwa ww. sp. z o.o to jednak w mojej nazwie występuje
    > dodatkowo OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM KOWALSKI. Wiadomym jest, że nazwa
    > firmy osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą musi
    > zawierać również imię i nazwisko. Wnioskuję z tego, że nazwa mojej
    > firmy patrząc globalnie składa się z ADAM - OBSŁUGA TRANSPORTU ADAM
    > KOWALSKI więc nie jest identyczna z zastrzeżoną nazwą własną ww. sp. z
    > o.o.

    NIe jest identyczna, ale druga stron może wywodzić, ze tzw. człon
    odróżniający jest identyczny, a reszty nie nalezy brac pod uwagę

    > 2. Kto zawinił? Czy organ rejestrujący podmioty gospodarcze nie
    > powinien uprzedzić petenta, że ów wyraz wykorzystany w części nazwy
    > jest zastrzeżony?

    Organ rejetsrujący nie ma takiej wiedzy. Podczas uchwalania obecnie
    obowiązującej ustawy prawo własności przemysłowej był projekt, aby
    rejestracje przedsiebiorstw powiązać z rejestracją nazw w UP, ale porzucono
    te pomysł. To Ty, podejmując działalność jako przedsiębiorca powinienneś
    zadbać o to, by nie naruszać cudzych, istniejacych wcześniej praw, w tym
    praw do znaków towarowych.

    > 3. Czy prezes "ADAM" Sp. z o.o. ma prawo żądać ode mnie podjęcia
    > stosownych kroków, skoro moja nazwa firmy składa się z pięciu wyrazów
    > w tym tego jednego zastrzeżonego - co ogólnie powoduje, że nazwy nie
    > są identyczne.

    To zalezy od wielu czynników - za mało danych mamy, zeby jednoznaczmoe się
    wypowiedzieć. Trzea doładnie sprawdzić wazność rejestracji, sposób używania
    (w obu firmach) i jeszce parę innych rzeczy

    > 4. Jakie stosowne kroki muszę podjąć by wybrnąć z tej sytuacji?

    Jak wyzej - odpowiedź na to pytanie wynika z odpowiedzi na poprzednie

    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide
    www.ip.biz.pl