  • Data: 2007-11-28 14:36:00
    Temat: Re: Znak towarowy (słowny) - zastrzeżony
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news dość niespodziewanie napisał(a):

    > IMVHO & AFAIR - nie da się. Ale piszę "z głowy czyli z niczego",
    > więc proszę o korektę.

    Prosze bardzo - mówisz i masz

    Nie masz racji, albo też, precyzyjniej mówiac masz ja w bardzo ograniczonym
    zakresie.
    Nie można zastzrec jako znaku towarowego słowa, które jest rodzajowa nazwa
    towarów/usług, dla których chcesz zastrzec znak. Mowiac banalnym przykładem
    nie mozna zstzrec sobie jako znaku towarowego słowa "Cukier" dla oznaczania
    cukru.

    Nie ma jednak żadnego problemu, aby słowo cukier stanowiło znak towarowy
    chroniony na rzecz właściciela dyskoteki, który nazwie ją Cukier, bo akurat
    ma taką fantazję.

    Powszechna znajomość słowa nie ma żadnego znaczenia - wśród ok miliona
    znaków obowiązujących w polsce wiele jest znaków skąłdajacych się z
    pojedynczego, znanego słowa, jeszcze więcej z układu kilku znanych słów.
    Ważne jest tylko, by to nie były słowa rodzajowe, bądź ogólnie rzecz biorąc
    opisowe dla towaru, który ma być oznaczany znakiem.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide