  • 11. Data: 2008-11-08 14:57:19
    Temat: Re: Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Ja moze jeszcze od siebie dodam...

    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/niedo
    zwolone_klauzule/rejestr_klauzul_niedozwolonych/

    Klauzula 965, 966...

    "W przypadku usunięcia blokady

    aparatu telefonicznego z

    pominięciem zasad określonych w §

    7 pkt 2 Użytkownik MixPlus traci

    prawo do bezpłatnej obsługi

    serwisowej aparatu telefonicznego w

    ramach (.) uprawnień z tytułu

    niezgodności z umową"

    "W przypadku usunięcia blokady

    aparatu telefonicznego z

    pominięciem zasad określonych w §

    6 pkt 2 Abonent traci prawo do

  • 12. Data: 2008-11-08 17:41:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marchefkowy napisał(a):

    > To jak to jest? Jesli kupilem "cokolwiek" i zepsulo sie to przed
    > uplywem 2 lat od zakupu to moge to oddac do naprawy gwarancyjnej czy
    > nie? W papierach ktore dostalem z towarem nie ma nic o gwarancji a po
    > przeslaniu do ich siedziby zepsutego urzadzenia stwierdzili,ze na ten
    > typ telefonu jest 1 rok gwarancji i odeslali mi go nie naprawionego.

    Było o tym pieć milionów razy na tej grupie. Odpal google groups i
    poczytaj. Z resztą napisano już i w tym wątku, że gwarancja jest czymś
    dobrowolnym ze strony tego, kto coś gwarantuje... ;) Te "dwa lata" to
    coś innego i dotyczy umów zawieranych przez przędsiębiorców z
    konsumentami ;)

    j.

  • 13. Data: 2008-11-08 19:08:32
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 7 Lis, 21:06, "FlashT" <w...@c...com> wrote:
    > To co mowi zacytowany przeze mnie punkt to to, ze sprzedawca / producent
    > jest zobowiazany do respektowania gwarancji jesli telefon zepsuje sie nie z
    > mojej winy, niezaleznie od tego co sobie napisze w umowie... Minimum 2
    > lata... Przynajmniej ja to tak rozumiem.
    >
    > Byla swojego czasu glosna sprawa goscia ktory pozwal +GSM i wygral. Czy to
    > nic nie znaczy?
    >
    > Pozdrawiam,
    > FlashT

    Czytasz co piszesz? A jesli telefon sie zepsul bo dokonales w nim
    zmian?
    Podajesz przyklady z uokik, szkoda tylko ze tam pisze magiczne slowo
    "blokada". Czyli blokada a nie "wgranie nowego oprogramowania".

    Posluze sie twoim przykladem, wgrywasz swoj OS na laptopa. Latop taki
    ze wszystko ma zwenetrzne podpinane pod usb. A OS powoduje takie
    zarzadnie energia ze na usb ciagle masz skoki napiecia. Czy producent/
    sprzedawca powinien to naprawic?

  • 14. Data: 2008-11-08 19:13:37
    Temat: Re: Zdjecie simlocka a utrata gwarancji
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > ze wszystko ma zwenetrzne podpinane pod usb. A OS powoduje takie
    > zarzadnie energia ze na usb ciagle masz skoki napiecia. Czy producent/

    Ale zaraz.
    Po 1. skoki napiecia na usb nie sa kontrolwane z poziomu OS a przez plyte
    glowna. Tak na prawde sofwareowo nie da sie popsuc urzadzenia(!!). Sa wirusy
    mieszajace cos w biosie, ale tak, wtedy jak najbardziej gwarancja to
    obejmuje(!!!).
    Po 2. chodzi mi o ORYGINALNY, w pelni supportowany przez tworce telefonu
    system. Nie jakies pierwsze lepsze gowno.
    Po 3. zakladam jakies powazniejsze uszkodzenie, ktore uniemozliwi powrot do
    poprzedniego softu.

    I oczywiscie zakladam, iz wgranie softu zakonczy sie powodzeniem.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 15. Data: 2008-11-08 20:26:21
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Lis, 20:13, "FlashT" <w...@c...com> wrote:
> [...]
    > poprzedniego softu.
    >
    > I oczywiscie zakladam, iz wgranie softu zakonczy sie powodzeniem.

    A ja zakladam ze nie. I zakladam ze uszkodznie powstaje na skutek
    ingerencji w urzadzenie. jak sam to okreslasz "odpowiedni program". A
    on jest odpowiedni bo zaleca go producent? Jak zrywasz plombe
    gwarancyjna to tez uwazasz ze dalej powinna cie obowiazywac?

  • 16. Data: 2008-11-09 18:49:13
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > on jest odpowiedni bo zaleca go producent? Jak zrywasz plombe
    > gwarancyjna to tez uwazasz ze dalej powinna cie obowiazywac?

    Glupoty gadasz. Nie ma zadnych ograniczen co do wgrywanych porogramow,
    dokladnie jak na Laptopach gdzie mozesz sobie wgrac i DOS'a i i tak
    gwarancji nie stracisz. Chyba nie do konca zdajesz sobie sprawe z tego czym
    jest Palmtop. Jest tam normalnie Windows, wszystko mozna wgrywac co sie
    chce.

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 17. Data: 2008-11-09 19:24:52
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 9 Nov 2008 19:49:13 +0100,
    FlashT <w...@c...com> screamed:

> [...]
    > jest Palmtop. Jest tam normalnie Windows, wszystko mozna wgrywac co sie

    Ale należy mieć świadomość, że ingerencja w warstwę niżej (bootloader
    procesora) to nie to samo, co zainstalowanie programu nie dotykającego
    tej warstwy. To w zasadzie to samo, co przeprogramowanie BIOS-u.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 20:22:35 user up 11886 days, 8:17, 1 user, load average: 0.01, 0.50, 0.95 ]

    All my life I wanted to be someone; I guess I should have been more specific.

  • 18. Data: 2008-11-09 19:33:27
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnghee84.i1k.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...

    > Ale należy mieć świadomość, że ingerencja w warstwę niżej (bootloader
    > procesora) to nie to samo, co zainstalowanie programu nie dotykającego
    > tej warstwy. To w zasadzie to samo, co przeprogramowanie BIOS-u.

    Zgodze sie z tym, jednak producent dla tego urzadzenia supportuje rowniez
    oryginalny "BIOS". Tylko operator (w tym wypadku Orange) narzuca w swoim
    sofcie niemozliwosc wgrania innego softu niz rebrandowanego, co jest latwe
    do ominiecia, jednak oni twierdza ze w ten sposob traci sie gwarancje (na to
    samo urzadzenie co gdyby nie bylo zakupione w Orange gwarancji by sie nie
    stracilo, po wgraniu tego "BIOSU".

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 19. Data: 2008-11-09 21:28:54
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    FlashT pisze:
> [...]
    > samo urzadzenie co gdyby nie bylo zakupione w Orange gwarancji by sie nie

    A kto daje tę gwarancję? Producent czy Orange?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 20. Data: 2008-11-09 21:43:05
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 9 Lis, 19:49, "FlashT" <w...@c...com> wrote:
> [...]
    > jest Palmtop. Jest tam normalnie Windows, wszystko mozna wgrywac co sie

    Jak widac nie za bardzo kumasz o co chodzi. Jak wgrasz sobie progam do
    podkrecania procka z poziomu windowsa i go spalisz bo program ten przy
    okazji zmienia wartosci w biosie to nadal masz gwarancje? Bo przeciez
    skoro mozna taki program wgrac to znaczy ze gwarancja obejmuje takie
    uskodzenia.
    Ty zatrzymujesz sie na automatyczniej utracie gwarancji po wgraniu
    softu. Nie, ta gwarancja traci sie w momencie wyslania do serwisu.
    Dlaczego? Bo nie moga ZAGWARANTOWAC ze uszkodzenia nie powstaly na
    skutek wgrywania tych programow. I zeby im bylo latwiej zakladaja ze
    wlasnie z powodu wgrania tych programow powstaly uszkodzenia.