  • Data: 2004-01-22 07:14:32
    Temat: Zażalenie do Wydziału Ksiąg Wieczystych
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wydział Ksiąg Wieczystych uważa, że za wpis hipoteki do KW (nabycie
    spółdzieczego własnościowego prawa do lokalu, rynek wtórny) należy się im
    1/10 wpisu stosunkowego. Ja uważam (włącznie z notariuszem), że powininem
    zapłacić 1/20. Umówiony jestem już na rozmowę z sędzią, ewentualnie po tej
    rozmowie napiszę zażalenie.

    W związku z tym, że zależy mi na szybkim uzyskaniu w/w wpisu, czy ma
    znaczenie, czy dopłacę brakującą kwotę mimo zażalenia, żeby mogli rozpocząć
    procedurę zakładania KW i wpisania do niej hipoteki, czy lepiej nie wpłacać
    brakującej kwoty do czasu całkowitego wyjaśnienia sprawy?

    Tzn. czy jeśli teraz wpłacę im więcej niż myślę i potem okaże się, że ja
    miałem rację - czy jest szansa na szybkie odzyskanie nadpłaconej kwoty?

    Z góry dziękuję za informacje.
    Pozdrr.,
    Boa.