  • 11. Data: 2009-01-30 22:46:22
    Temat: Re: Zatrzymanie przez policję - nieoznakowane auto policyjne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mike" <d...@n...com> napisał w wiadomości
    news:glvief$43$1@news.wp.pl...
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > A skąd te kilkaset metrów dalej?
    > Ciągniesz do najbliższego posterunku policji.

    Kilkaset metrów wynka z tego, by nikt Ci nie przedstawił zarzutu, że nei
    zatrzymałeś się w celu uniknięcia kontroli.

  • 12. Data: 2009-01-30 22:47:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:glvmrs$kah$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > osobiście nie mam nic przeciwko nieoznakowanym pojazdom służb różnych,
    > ale
    > uważam, ze powinno być centralnie i ustawowo ustalone, ze takowe pojazdy
    > do działań na drogach to tylko z tablicami rejestracyjnymi HP... HW...
    > tak jak w
    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)
    > z dnia 28 lutego 2007 r.
    > w sprawie rejestracji pojazdów Biura Ochrony Rzadu, Policji, Agencji
    > Bezpiecze?stwa Wewn´trznego,
    > Agencji Wywiadu, Centralnego Biura Antykorupcyjnego i Stra˝y Granicznej

    Moim zdaniem powinien to być oznakowany radiowóz i umundurowani
    funkcjonariusze. Pomysł w odblaskowymi kamizelkami jest moim zdaniem
    niecelny, bo to można szybko założyć albo zdjąć.

  • 13. Data: 2009-01-31 13:39:40
    Od: "mike" <d...@n...com>

    > Użytkownik "mike" <d...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > Kilkaset metrów wynka z tego, by nikt Ci nie przedstawił zarzutu, że nei
    > zatrzymałeś się w celu uniknięcia kontroli.

    Nieoznakowany samochód poza terenem zabudowanym, niby policjant chce
    zatrzymać Ciebie do kontroli. Ty odjeżdżasz kilkaset metrów dalej i
    zatrzymujesz sie... I co? dzwonisz i czekasz, aż niby przebieraniec
    podjedzie i przydzwoni Ci w głowę? słaby pomysł. Dojeżdżasz do najbliższego
    posterunku policji i meldujesz o całym zdarzeniu. Ot co.

  • 14. Data: 2009-01-31 13:53:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

> [...]
    > podjedzie i przydzwoni Ci w głowę? słaby pomysł. Dojeżdżasz do
    > najbliższego posterunku policji i meldujesz o całym zdarzeniu. Ot co.

    Wszystko jest takie sobie. Zanim dojedziesz do posterunku (jak go
    znajdziesz), to może się okazać, że to prawdziwy policjant, którego minąłes
    właśnie spowodował zorganizowanie blokady, w którą wpadniesz... i wniosek o
    ukaranie za nie zatrzymanie sie do kontroli. Co by nie robić i tak źle;)

  • 15. Data: 2009-01-31 14:01:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >generalnie na przyszłość w takiej sytuacji się nie zatrzymuejsz przy nich
    >tylko kilkaset metrów dalej i dzwonisz 997.

    najlepiej mieć zestaw głośnomówiący lub pasażera i dzwonić natychmiast (żeby
    uwonić się od podejrzeń oraz zebrać informacje) i jechać uważnie, patrzeć co
    się dzieje, jak się okaże, że faktycznie to mogła być prawdziwa służba to
    się trzeba zatrzymać.
    Tylko zawsze jest ryzyko, że jesli takmi samym samochodem jak nasz miał się
    tędy poruszać ścigany bandzior podejzany o zabójstwo to możemy skończyć z
    kulką w plecach;)

  • 16. Data: 2009-01-31 16:06:51
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 31 Jan 2009 14:53:44 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Co by nie robić i tak źle;)

    Właśnie.
    I tak źle i tak niedobrze.
    Nie ma idealnego sposobu. Zawsze istnieje możliwość, że to przebierańcy,
    zawsze istnieje możliwość, że toprawdziwi policjanci. Teraz jeszcze te
    lotne kompleksowe konrole Schengen gdzie policja, SG, SC zatrzymują do
    kontroli.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/11-11-2008/ind.php?pid=5&iid=37 Kebab Warszawa

  • 17. Data: 2009-01-31 16:23:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > podjedzie i przydzwoni Ci w głowę? słaby pomysł. Dojeżdżasz do
    > najbliższego posterunku policji i meldujesz o całym zdarzeniu. Ot co.

    Jeśli będzie próbował podjechać, to uciekasz. policjant nie będzie
    próbował, bo się zorientuje o co chodzi i poczeka na sygnał od dyżurnego.

  • 18. Data: 2009-01-31 16:25:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > minąłes właśnie spowodował zorganizowanie blokady, w którą wpadniesz...
    > i wniosek o ukaranie za nie zatrzymanie sie do kontroli. Co by nie

    To też. Ale może się okazać, ze za blokadą było drzewo na drodze, dziura,
    bomba, albo blokada była na terrorystów i pytający zostanie ostrzelany.
    Hamowanie ma na celu uniknięcie wątpliwości, że chce uciec, a jednocześnie
    uniemożliwienie ewentualnym napastnikom atak.

  • 19. Data: 2009-01-31 16:26:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:gm1sur$61e$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zawsze istnieje możliwość, że toprawdziwi policjanci. Teraz jeszcze te
    > lotne kompleksowe konrole Schengen gdzie policja, SG, SC zatrzymują do

    Najlepiej, gdyby sie udało zatrzymać przed kontrolą te kilkadziesiąt metrów
    i stamtąd dzwonić na Policje. Ale na to nie ma z reguły czasu.

  • 20. Data: 2009-01-31 16:30:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Tylko zawsze jest ryzyko, że jesli takmi samym samochodem jak nasz miał
    > się tędy poruszać ścigany bandzior podejzany o zabójstwo to możemy

    To niestety ryzyko. Z tego powodu uważam, że co do zasady kontrola drogowa
    powinna się opierać o umundurowanych funkcjonariuszy w oznakowanych
    pojazdach. Policja sporadycznie korzysta z uprawnień do zatrzymywania przez
    nieumundurowanych funkcjonariuszy bez radiowozu. W ustawie zapis pozostał,
    ale ja sobie nie przypominam podobnej akcji tak z 10 lat wstecz. Mniej
    więcej wówczas zaczęły się problemy z różnymi podszywającymi się pod
    policjantów i odstąpiono wówczas od tego typu działań. Wydaje mi się, że
    należało by to uprawnienie wykreślić z PoRD.