  • 1. Data: 2009-01-29 20:13:32
    Temat: Kredyt - śmierć kredytobiorcy - żona
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    mąż sąsiadki wziął w połowie roku kredyt (ok. 20 000). Jednak w grudniu
    zmarł.
    Jego małżonka nie podpisywała nic na umowie (szczerze mówiąc nie wiedziała
    nawet o kredycie). Nie mieli rozdzielności majątkowej. Mają troje dzieci.
    Kredyt nie był ubezpieczony.
    I teraz pytanie, czy małżonka zmarłego może w jakiś sposób uniknąć spłacania
    kredytu?

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2009-01-29 20:35:09
    Temat: Re: Kredyt - śmierć kredytobiorcy - żona
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piter S. wrote:
> [...]
    > troje dzieci.
    > Kredyt nie był ubezpieczony.
    > I teraz pytanie, czy małżonka zmarłego może w jakiś sposób uniknąć

    Jeśli żona nie wiedziała o kredycie, to bank nie może żądać od niej
    spłaty jeśli mąż przestał spłacać. To tak w ogólności.
    Z tym, że ona ten kredyt dostanie w spadku i tu ją nic nie uratuje od
    jego spłacenia.
    Jak dzieci są dorosłe, to ten kredyt podzieli się miedzy spadkobierców,
    więc część kredytu będą musiały spłacić dzieci.
    Ewentualnie można odrzucić spadek, przy czym odrzuca się wszystko a nie
    tylko kredyt, więc zapewne połowe mieszkania też.

    z drugiej strony, to gdzie wcięło te 20 tyś?

  • 3. Data: 2009-01-30 10:51:17
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > tylko kredyt, więc zapewne połowe mieszkania też.
    >
    > z drugiej strony, to gdzie wcięło te 20 tyś?

    Hm, i tego pewnie się już nie dowiemy :(

    Czy innej możliwości nie ma? Skoro nic nie podpisywała.

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2009-01-30 15:28:48
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Piter S." napisał:
    > Czy innej możliwości nie ma? Skoro nic nie podpisywała.

    jak to nic nie podpisywała, a umowa małżeńska?:O)

    a najprościej to oddać bankowi te 20tyś co mąż sąsiadki wziął i po
    sprawie:O)

  • 5. Data: 2009-01-30 16:37:28
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

    > jak to nic nie podpisywała, a umowa małżeńska?:O)

    No tak, ale strona tej umowy nie żyje. Z Bankiem nic nie podpisywała.

    > a najprościej to oddać bankowi te 20tyś co mąż sąsiadki wziął i po
    > sprawie:O)

    Pewnie gdyby miała, to by oddała. Ale ona nawet nie pracuje. Nie wiem, czy
    ma inne dochody, ale szuka rozwiązania sprawy. Zwróciła się tylko z prośbą o
    informacje, ale ja nie jestem aż tak obryty w prawie, dlatego zadałem to
    pytanie w jej imieniu.

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2009-01-30 18:57:35
    Od: "mike" <d...@n...com>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Z tym, że ona ten kredyt dostanie w spadku i tu ją nic nie uratuje od jego
    > spłacenia.

    Bzdura. Wszystkie zainteresowane strony zrzekają się spadku po zmarłym i nie
    ma sprawy kredytu. Innym problemem jest ustalenie wartości spadku ( a więc
    zapewne połowa wartości mieszkania itp, itd.)

  • 7. Data: 2009-01-30 19:00:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mike pisze:

> [...]
    > nie ma sprawy kredytu. Innym problemem jest ustalenie wartości spadku (
    > a więc zapewne połowa wartości mieszkania itp, itd.)

    Powyższy sposób jest godny polecenia tylko wtedy, jeśli wartość
    spadku "na plus" jest mniejszy niż wartość długu...

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-01-30 19:03:31
    Od: Czarek <...@...pl>

    mike wrote:
> [...]
    > nie ma sprawy kredytu. Innym problemem jest ustalenie wartości spadku (
    > a więc zapewne połowa wartości mieszkania itp, itd.)

    Jasne... zrzeka się kobieta, problem ma troje dzieci, te się zrzekną,
    problem mają wnuki (jak są), a jak gdzieś po drodze trafi się nieletni,
    to się zrzec nie może. Jak już wszyscy zstępni zostają załatwieni, to
    mamy jeszcze wstępnych i dalej rodzeństwo. To nie lepiej po prostu
    przyjąć spadek z dobrodziejstwem inwentarza?

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 9. Data: 2009-01-30 19:05:36
    Od: Czarek <...@...pl>

    mike wrote:
> [...]
    > nie ma sprawy kredytu. Innym problemem jest ustalenie wartości spadku (
    > a więc zapewne połowa wartości mieszkania itp, itd.)

    Jasne... zrzeka się kobieta; problem ma troje jego dzieci; te się
    zrzekną - problem mają wnuki (jak są), a jak gdzieś po drodze trafi się
    nieletni, to i zrzec bez zgody sądu się nie może. Jak już wszyscy

  • 10. Data: 2009-01-30 20:18:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mike wrote:

    > "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Bzdura. Wszystkie zainteresowane strony zrzekają się spadku po zmarłym i
    > nie ma sprawy kredytu.

    Sprawy mieszkania też przy okazji nie ma.