    From: "diok" <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zastepstwo procesowe
    Date: Fri, 1 Feb 2008 23:56:19 +0100

    Witam,

    Żona prowadzi działalność gospodarczą. Pozwała dłużnika (klienta).
    Sprawa będzie się toczyć w postępowaniu uproszczonym upominawczym. Ja
    jestem zatrudniony u żony na umowę o pracę (mamy rozdzielność
    majątkową). Czy w razie gdyby sąd wezwał żonę do złożenia wyjaśnień w
    tej sprawie, będzie mnie mogła upoważnić do reprezentowania jej przed
    sądem?
    Jak to zrobić? Upoważnienie potwierdzone notarialnie? Prokura? Nie mam
    wykształcenia prawniczego.
    Czy będę mógł zarządać od żony wynagrodzenia za to zastępstwo procesowe?
    A w razie wygranej, czy żona będzie mogła dochodzić kosztów zastępstwa
    procesowego od swojego dłużnika?
    Czy jest ustalona wielkość wynagrodzenia za zastępstwo porcesowe,
    wielkość kosztów jakich można dochodzić od dłużnika?

    Jeden post, wiele pytań...

    Pozdrawiam serdecznie, diok