  • 1. Data: 2006-08-08 14:54:25
    Temat: wezwanie do zaplaty weksla
    Od: "Jakub Gdula" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Mam pytanko, ale najpierw przestawię jak mi się wydaje, proszę o ewentualne
    naprostowanie:
    Posiadam weksel, na którym nie ma daty wykupu, a więc powinien być płatny na
    żądanie. Na przedstawienie takie żądania mam 3 lata, inaczej weksel się
    przedawnia.

    No i teraz pytanie:
    - czy wystarczy że wezwę do zapłaty w przeddzień upływu 3 lat, czy może w tym
    terminie musi się mieścić jeszcze 2 tygodnie na odzew?
    - w jakiej formie trzeba wezwać do zapłaty? Czy musi to być forma pisemna? A
    może wystarczy mailem? Czy wezwanie mailem do zapłaty przerwałoby bieg
    przedawnienia?

    Byłbym bardzo wdzięczny za jakąś wskazówkę. I mam nadzieję, że strasznych
    głupot nie powypisywałem, jeżeli tak, proszę o naprostowanie.

    Z góry dziękuję, JG

  • 2. Data: 2006-08-08 20:53:06
    Temat: Re: wezwanie do zaplaty weksla
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    Jakub Gdula napisał(a):
> [...]
    > przedawnienia?
    >
    > majlem to sobie możesz zawezwać kumpli na piwo
    adam

  • 3. Data: 2006-08-09 07:00:59
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jeśli nic innego na wekslu nie napisano, przedstawienie do zapłaty
    powinno się odbyć w ciągu roku (art. 24 prawa wekslowego)

    Nie musisz czekać 2 tygodni na odzew, chyba że masz weksel płatny "2
    tygodnie po okazaniu"

    Musisz przedstawić oryginał weksla do zapłaty - idziesz, pokazujesz
    weksel, mówisz: poproszę pieniądze. Jeśli nie dostaniesz, możesz iść do
    sądu. Ponieważ weksel płatny za okazaniem jest płatny od razu, możesz
    wcześniej uprzedzić dłużnika, aby w tym i tym dniu przygotował pieniądze
    na wykup.

    Żadne wezwanie do zapłaty nie przerywa biegu przedawnienia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2006-08-09 07:01:32
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Jeśli nic innego na wekslu nie napisano, przedstawienie do zapłaty
    > powinno się odbyć w ciągu roku (art. 24 prawa wekslowego)

    Oczywiście chodzi o art. 34pw.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz