  • 51. Data: 2009-05-26 09:30:08
    Temat: Re: Zapłata za mycie samochodu
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 May 2009 11:16:47 +0200, szomiz napisał(a)
    w:<news:gvgc65$l61$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Wcisła...

    Wcisneła. Analogicznie do wzioł.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 52. Data: 2009-05-26 10:05:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jak pracownik w np. warsztacie samochodowym bzyknie się na zapleczu z
    > klientką i klientka zajdzie, to o alimenty pozywa pracodawcę?

    http://www.edukacjawpolsce.pl/modules.php?op=modload
    &name=News&file=article&sid=552

    Rodzice, których córka zaszła w ciążę na koloniach, mogą domagać się
    odszkodowań! Płacić może wychowawca lub... ubezpieczyciel
    Opiekunowie na koloniach mają urwanie głowy! Nie dość, że muszą dbać o
    bezpieczeństwo kolonistek, to teraz muszą dopilnować, by te... nie
    zaszły w ciążę.

    Teraz jednak w myśl ministerialnego rozporządzenia jeśli będąca pod ich
    opieką obozowiczka wpadnie, to mogą stanąć przed sądem pod zarzutem
    niedopełnienia obowiązków. Grozi za to nawet 5 lat więzienia lub
    wypłata... alimentów - od 10 zł do 3 tys. zł miesięcznie przez rok!

    Chciałeś - masz. :)

    --
    spp

  • 53. Data: 2009-05-26 10:50:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 25 May 2009 09:07:53 -0700 (PDT), f...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    ^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A to niby z jakiej racji? Usługa została wykonana żetelnie
    ^^^^^^^^
    Jeżeli myjesz autka tak jak piszesz - to sądzę że praktycznie nie
    znajdziesz nowych klientów, a i starzy odejdą do konkurencji :)))

  • 54. Data: 2009-05-26 11:42:07
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 26 May 2009 12:05:18 +0200, spp napisał(a):

> [...]
    > niedopełnienia obowiązków. Grozi za to nawet 5 lat więzienia lub
    > wypłata... alimentów - od 10 zł do 3 tys. zł miesięcznie przez rok!

    Sądzę, że rozporządzenie "może skoczyć' ;)
    ustawa jest 'ważniejsza' a w ustawie stoi jak byk ze alimenta siem należom
    do uzyskania samodzielności, a nie przez rok li tylko i ponadto w wysokości
    uzasadniającej wydatki a nie w widełkach 10-3000zł :)
    Wienc niechżdy opiekunowie lepiej siem przykładajom do swych obowionskóf

    :))

  • 55. Data: 2009-05-26 18:09:24
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 26 May 2009 11:16:01 +0200, Andrzej Lawa napisał(a)
    w:<news:hjose6-t52.ln1@ncc1701.lechistan.com>:

    > Czyli jak kogoś zamorduje, to pracodawca idzie siedzieć? ;->

    Art. 120 kp.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 56. Data: 2009-05-26 19:04:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:inose6-t52.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > A czasem nie tylko w przypadku niewykrycia sprawcy lub jeśli szkoda
    > powstała w wyniku niewłaściwego wykonywania obowiązków służbowych, hmm?

    Rozumiem, że Twoim zdaniem zabieranie w czasie usługi mycia laptopa z
    samochodu klienta i przywłaszczanie go sobie jest właściwym sposobem
    wykonywania obowiązków? A poważnie, to pracownik w trakcie wykonywania
    usługi podlegał kierownictwu właściciela myjni i powinien on sobie tak to
    zorganizować, by nie kradziono przedmiotów należących do klientów. Sposobów
    jest kilka, od osobistego nadzoru, poprzez mianowanie osoby za to
    odpowiedzialnej (kierownika), aż po jakieś rozwiązania techniczne w postaci
    monitoringu. Nie wymagamy od właściciela rzeczy niemożliwych.

    > Jak pracownik w np. warsztacie samochodowym bzyknie się na zapleczu z
    > klientką i klientka zajdzie, to o alimenty pozywa pracodawcę?

    O alimenty, to pozywa dziecko ojca - matka jest jedynie przedstawicielem
    dziecka. Żeby nie wiem jak kombinować Andrzej, to pracodawca ojcem tego
    dziecka raczej nie będzie, stąd też jednak tych alimentów powinno się
    dochodzić w tym wypadku od pracownika. Inna sprawa, że gdyby doszło do
    zgwałcenia przez pracownika klientki, to wówczas uważam za możliwe
    roszczenia odszkodowawcze kierowane do pracodawcy - ale nie alimenty.

    > Strach kogokolwiek zatrudniać ;->
    > Podstawę prawną poproszę.

    Proszę uprzejmie - art. 430 kc: Kto na własny rachunek powierza wykonanie
    czynności osobie, która przy wykonywaniu tej czynności podlega jego
    kierownictwu i ma obowiązek stosować się do jego wskazówek, ten jest
    odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną z winy tej osoby przy wykonywaniu
    powierzonej jej czynności.

  • 57. Data: 2009-05-26 19:11:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr pisze:

    > Art. 120 kp.

    Przy wykonywaniu obowiązków służbowych - póki do obowiązków nie będzie
    należeć bzykanie klientek, mordowanie klientów i okradanie wszystkich
    jak leci - przepis nie dotyczy.

    Wg. tego przepisu jest tak, jak pisałem - tylko w razie spowodowania
    szkody w ramach obowiązków służbowych.

  • 58. Data: 2009-05-26 19:16:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wydaje mi się, że tu nieco pomylono pojęcia. Wychowawca, który ojcem
    dziecka nie (czynię takie milczące założenie) jest alimentów płacić nie
    może. To może być jakaś renta odszkodowawcza za niedopełnienie obowiązku.
    Swoją drogą pomysł uważam za kuriozalny i coś mi pachnie okresem błędów i
    wypatrzeć pochodzących od min. Giertycha.

    Swoją drogą, że uważam, iż ustawianie tego w ten sposób, że za ciążę
    odpowiada wychowawca jest moim zdaniem cokolwiek bezsensowne. Nie ma siły
    ludzkiej, i jak dziewczyna będzie chciała się z chłopakiem "przespać", to
    to zrobią. Wychowawca mający pod opieką kilkanaście osób upilnować ich nie
    zdoła. Rozumiem, gdyby się okazało, że nie dochował on normalnych środków
    ostrożności. Porzucił te dzieci, pozostawił bez nadzoru. Czasy kolonii i
    obozów mam dawno za sobą, ale z tego co pamiętam, to wychowawcy dzielili
    się pomiędzy sobą obowiązkami na dyżury - no bo nie ma silnych, i choćby
    spać kiedyś muszą. A tu juz zaczynają być schody, bo jak ustalić, w trakcie
    dyżuru którego opiekuna konkretnie dzieci postanowiły się oddać rozkoszy na
    tyle skutecznie, ze udało im się cos przy okazji zmajstrować? :-)

  • 59. Data: 2009-05-26 19:52:28
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    w:<news:4a1bbede$1@news.home.net.pl>:

    > Rodzice, których córka zaszła w ciążę na koloniach, mogą domagać się
    > odszkodowań!

    Po co powielasz głupawą legendę? A w to, że mafia porywa dzieci w
    hipermarketach też wierzysz?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 60. Data: 2009-05-26 21:26:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > jego kierownictwu i ma obowiązek stosować się do jego wskazówek, ten
    > jest odpowiedzialny za szkodę wyrządzoną z winy tej osoby przy

    PRZY wykonywaniu powierzonej czynności. Tak samo sformułowane, jak w KP.

    Czy powierzył mu wykonanie czynności "zabranie luzem leżącym w pojeździe
    fantów"?

    IMHO taka powinna być interpretacja tego zapisu... Jest jakieś
    orzecznictwo/oficjalne wykładnie?