    From: "Chris" <k...@f...polbox.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zaniechanie/Zaprzestanie
    Date: Tue, 13 Jan 2004 16:58:22 +0100

    Mam wrazenie, ze potocznie slowa "zaniechanie" i "zaprzestanie" sa uzywane
    zamiennie, jako synonimy, zas prawnie znacza zupelnie cos innego.

    - zaniechanie, to nie wykonanie czynnosci, ktora sie powinno zrobic;
    przykladowo nie udzielenie pierwszej pomocy ofierze wypadku

    - zaprzestanie, to nie wykonywanie czynnosci, ktora sie do tej pory robilo,
    przykladowo przestepca zaprzestal kradziezy, wiec przestal tym samym byc
    zlodziejem

    Ciagnac dalej, nieprawdziwe jest zdanie, ze przestepca zaniechal kradziezy
    ;-)
    W tym miejscu poprawnie byloby uzyc slowa zaprzestal, a nie zaniechal.

    Moje pytanie brzmi: czy powyzsze ujecie tematu jest poprawne?

    pozdrawiam

    Chris
    ps. wiem ze jest to akademicki problem, ale wdzieczny bede za komentarze..