  • 1. Data: 2006-06-26 18:37:04
    Temat: Zamówiony sprzęt niezgodny z opisem
    Od: a...@w...pl

    Witam.
    Tydzien temu w czwartek zakupilem przez internet notebooka. Po paru
    dniach korzystania okazało się, że zamiast nagrywarki dvd (za
    którą zapłaciłem i która w opisu przedstawionego na stronie miała
    być w komputerze) jest zwykły napęd combo. Czy mam prawo domagać
    się zwrotu pieniędzy?

    Przytoczę fragment regulaminu:

    <cytat>
    - zwracany towar nie może nosić śladów użycia i powinien być
    odesłany w stanie, w
    którym trafił do Kupującego. Dotyczy to również opakowania.

    - koszty przesyłki ponosi Kupujący

    W przypadku stwierdzenia śladów użytkowania towaru, zwrot nie
    będzie przyjęty, a towar odeślemy do Kupującego na jego koszt.

    W przypadku uszkodzenia opakowania, potrącane jest 8% wartości
    towaru. Są to koszty manipulacyjne ponoszone przez nasz sklep.
    </cytat>

    Towar który dostałem różni się od tego który zamawiałem. Czy
    laptop musi zostać przyjęty? Czy muszę zapłacić 8% wartości
    notebooka?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-26 20:57:57
    Temat: Re: Zamówiony sprzęt niezgodny z opisem
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    a...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > którą zapłaciłem i która w opisu przedstawionego na stronie miała
    > być w komputerze) jest zwykły napęd combo. Czy mam prawo domagać

    Malo tego, mozesz zwrocic sprzet bez podania przyczyny :) Masz na to
    ustawowo 10 dni od daty zakupu - a jesli sklep nie dopelnil niektorych
    formalnosci, ktorych prawdopodobnie nie dopelnil to ten termin trwa
    jeszcze dluzej :D

    > - zwracany towar nie może nosić śladów użycia i powinien być
    > odesłany w stanie, w
    > którym trafił do Kupującego. Dotyczy to również opakowania.

    Bzdura

    > - koszty przesyłki ponosi Kupujący

    Zgadza sie

    > W przypadku stwierdzenia śladów użytkowania towaru, zwrot nie
    > będzie przyjęty, a towar odeślemy do Kupującego na jego koszt.

    Bzdura kolejna

    > W przypadku uszkodzenia opakowania, potrącane jest 8% wartości
    > towaru. Są to koszty manipulacyjne ponoszone przez nasz sklep.
    > </cytat>

    IMO tez bzdura

    > Towar który dostałem różni się od tego który zamawiałem. Czy
    > laptop musi zostać przyjęty? Czy muszę zapłacić 8% wartości
    > notebooka?

    Nie musisz. Masz prawo do zwrotu w stanie niezmienionym i oni musza Ci
    oddac cala kase.

    Jacek

  • 3. Data: 2006-06-26 21:12:22
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    a...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > którą zapłaciłem i która w opisu przedstawionego na stronie miała
    > być w komputerze) jest zwykły napęd combo. Czy mam prawo domagać

    Aha, jeszcze jedno. Rozumiem ze kupowales tego notebooka jako zwykly
    konsument?

    Proponuje zapoznac sie z USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

    Interesujace Cie artykuly:

    Art. 7.
    1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
    podania
    przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu
    dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego
    terminu
    wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony
    swiadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić
    niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli
    konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki
    ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    Art. 9.
    1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka
    porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu
    propozycji zawarcia umowy, o:
    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby)
    przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą
    przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został
    zarejestrowany,
    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w
    szczególności cła i podatki,
    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
    6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem
    wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
    7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na
    odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,
    8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu
    mają charakter wiążący,
    9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe
    lub okresowe,
    10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
    11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.
    2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane
    jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.
    3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na
    piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie
    rozpoczęcia spełniania świadczenia.

    Art. 10.
    1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy,
    liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi
    - od dnia jej zawarcia.
    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy
    świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po
    rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega
    skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

    Jacek

  • 4. Data: 2006-06-27 02:15:07
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura

    Dlaczego Jacku piszesz bzdura ???
    Jezeli czlowiek potrzebuje kilku dni uzywania sprzetu na stwierdzenie czy w
    kompie jest nagrywarka czy jej nie ma .
    To ja przepraszam .
    Stan nienaruszony to nie stan uzywany ( zakladamy ze na podstawie obudowy sa
    slady )
    Mozesz zwrocic towar bez podawania przyczyny ale nie moze on nosic sladow
    uzywania , a jezeli nosi ( otwarte opakowanie ) .
    Stwierdzenie posiadania takiej a takiej nagrywarki nie wymaga kilku dni
    testow .......

    Z drugiej strony jezeli kupujacy przedstawia te fakty i dobrze doczytal ze
    to cos ma nagrywke DVD a nie naped DVD plus CDR ,
    to zostal poprostu wydymany i jest to zwykle oszustwo ktore moze byc scigane
    z urzedu .

    Jacek

  • 5. Data: 2006-06-27 05:31:19
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 27 Jun 2006 04:15:07 +0200, fotomania.pl napisał(a):

    > Stan nienaruszony to nie stan uzywany ( zakladamy ze na podstawie obudowy sa
    > slady )

    możle noślić ślady normalnego użytkowania w tym czasie.

> [...]
    > uzywania , a jezeli nosi ( otwarte opakowanie ) .
    > Stwierdzenie posiadania takiej a takiej nagrywarki nie wymaga kilku dni

    Nie szkodzi - ustawowo ma 10 dni na zapoznanie się z towarem. Co nie
    zmienia faktu że jako konsument w praktyce może przez 180 dni do korzystać
    z przepisów o niezgodności z umową na zasadach uprzywilejowanych opisanych
    w ustawie.

    --
    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2006-06-27 12:19:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    a...@w...pl [###a...@w...pl.###] napisał:

    Podstawowe pytanie, to czy zakupiłeś w sklepie, czy prywatnie od kogoś
    (np. Allegro). jeśli w sklepie, to 10 dni masz na zwrot towaru bez
    podania przyczyny, a kolejne 180 na zwrot towaru z powodu niezgodności
    towaru z umową. Skoro notebook miał mieć nagrywarkę, a je nie ma, to
    jest niezgodny z umową.

    Natomiast jakbyś mógł podać link do tej oferty. Bo napęd COMBO ma
    możliwość nagrywania, tyle, że nie płyt DVD. A więc ważna tu może być
    gra słów. Jeśli napisali, że jest nagrywarka DVD, to nie ma o czym
    dyskutować. Ale jak napisali załóżmy, że jest napęd DVD z możliwością
    nagrywania płyt CD-R/CD-RV to napisali prawdę.

  • 7. Data: 2006-06-27 12:43:00
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > Podstawowe pytanie, to czy zakupiłeś w sklepie, czy prywatnie od kogoś
    > (np. Allegro). jeśli w sklepie, to 10 dni masz na zwrot towaru bez
    > podania przyczyny,

    jeszcze podstawowsze pytanie ;) - czy kupował jako konsument czy firma
    bo jak na firme to NIE MA 10 dni na zwrot

  • 8. Data: 2006-06-27 13:23:58
    Od: "XXX" <s...@i...pl>

    a kolejne 180 na zwrot towaru z powodu niezgodności
    > towaru z umową. Skoro notebook miał mieć nagrywarkę, a je nie ma, to
    > jest niezgodny z umową.

    To juz lekka przesada, moze reklamowac na podstwe niezgodnosci towaru z
    umowa, a decyzje czy mu wymienia calego laptopa czy tylko naped, lub czy
    oddacza kase podejmuje sprzedawca a nie klient (jesli oczywiscie kupil na
    osobe fizyczna)

  • 9. Data: 2006-06-27 13:35:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.06.2006 XXX <s...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > oddacza kase podejmuje sprzedawca a nie klient (jesli oczywiscie kupil na

    Podstawa prawna?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2006-06-27 18:10:42
    Od: "XXX" <s...@i...pl>

    > Podstawa prawna?
    przeczytaj sobie ustawe o niezgodnosci towaru z umowa, nie chce mi sie teraz
    tego szukac