eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZamówiony sprzęt niezgodny z opisemRe: Zamówiony sprzęt niezgodny z opisem
  • Date: Mon, 26 Jun 2006 23:12:22 +0200
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.4 (Windows/20060516)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamówiony sprzęt niezgodny z opisem
    References: <1...@y...googlegroups.com>
    In-Reply-To: <1...@y...googlegroups.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 84.10.252.5
    Message-ID: <44a04db9$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1151356345 84.10.252.5 (26 Jun 2006 23:12:25 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 75
    X-Authenticated-User: j...@j...com
    Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:397229
    [ ukryj nagłówki ]

    a...@w...pl napisał(a):
    > Witam.
    > Tydzien temu w czwartek zakupilem przez internet notebooka. Po paru
    > dniach korzystania okazało się, że zamiast nagrywarki dvd (za
    > którą zapłaciłem i która w opisu przedstawionego na stronie miała
    > być w komputerze) jest zwykły napęd combo. Czy mam prawo domagać
    > się zwrotu pieniędzy?

    Aha, jeszcze jedno. Rozumiem ze kupowales tego notebooka jako zwykly
    konsument?

    Proponuje zapoznac sie z USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

    Interesujace Cie artykuly:

    Art. 7.
    1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
    podania
    przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu
    dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego
    terminu
    wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a
    konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony
    swiadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była
    konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić
    niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni. Jeżeli
    konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki
    ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    Art. 9.
    1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka
    porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu
    propozycji zawarcia umowy, o:
    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby)
    przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą
    przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został
    zarejestrowany,
    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w
    szczególności cła i podatki,
    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,
    6) prawie odstąpienia od umowy w terminie dziesięciu dni, ze wskazaniem
    wyjątków, o których mowa w art. 10 ust. 3,
    7) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na
    odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy,
    8) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie albo wynagrodzeniu
    mają charakter wiążący,
    9) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe
    lub okresowe,
    10) miejscu i sposobie składania reklamacji,
    11) prawie wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 8 ust. 3.
    2. Informacje, o których mowa w ust. 1, powinny być sformułowane
    jednoznacznie, w sposób zrozumiały i łatwy do odczytania.
    3. Przedsiębiorca jest obowiązany do potwierdzenia konsumentowi na
    piśmie informacji, o których mowa w ust. 1, najpóźniej w momencie
    rozpoczęcia spełniania świadczenia.

    Art. 10.
    1. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy,
    liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi
    - od dnia jej zawarcia.
    2. W razie braku potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 9 ust.
    1, termin, w którym konsument może odstąpić od umowy, wynosi trzy
    miesiące i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy
    świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia. Jeżeli jednak konsument po
    rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega
    skróceniu do dziesięciu dni od tej daty.

    --
    Pozdrawiam
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1