  • 1. Data: 2003-10-28 11:18:54
    Temat: Zamówienie w firmie handlowo-usługowej
    Od: "Andy" <a...@r...USUNTO.com>

    Witam.
    Mam problem i proszę o pomoc.
    Zamówiłem okna z monażem w firmie handlowo-usługowej.W zamówieniu był
    podany termin realizacji 3 tygodnie.Umowa podpisana 3-10 -2003.(Obietnica
    ustna będzie wcześniej po 2 tygodniach)Mija czwarty tydzień a okien nie
    ma.Sprzedawca na moje telefony zbywa mnie mówiąc, że "będą jutro" już jadą z
    fabryki itp.Teraz zaproponował mi wykonanie usługi częściowej tzn. tylko
    część okien i to okucia nie z tymi funkcjami co zamawiałem.(Okna z dostawy
    gdzie klijent zrezygnował)Mam pytanie czy:
    1. firma musi oddać zaliczkę.
    2. należy mi się zadośćuczynienie (Nie będę miał okien zamontowanych przed
    zimą)
    3.telefony do firmy będą oznaczały ,że upominałem się o wykonanie usługi.

    Będę wdzięczny z każdą odpowiedź.
    Pozdrawiam Andrzej.

  • 2. Data: 2003-10-28 11:35:51
    Temat: Re: Zamówienie w firmie handlowo-usługowej
    Od: Catbert <v...@w...pl>

> [...]
    > zimą)
    > 3.telefony do firmy będą oznaczały ,że upominałem się o wykonanie usługi.

    Miałem podobny przypadek, tzn. przyjechały okna bez jednego (miało być
    za kilka dni). Piekny pan chciał pieniążki za to, co dostarczył - ja na
    to, że zapłacę, ale za wszystko. Piękny pan na to, że musi w związku z
    tym zabrać okna, bo jak nie płacę, to mi ich nie zostawi.
    Ja mu na to, że się zgadzam. Pan zabrał, za kilka dni miałem resztę +
    montaż.
    Piękny pan bardzo się wk... (lit.: "wk... się" - w znaczeniu potocznym
    "mocno się zdenerwować";
    przykładowo: "zagraniczny parlamentarzysta wk.. się").
    Zaliczkę moja miał, ale niezapłacone okna wg moich wymiarów też, więc
    fikać za dużo nie mógł.

    Może kombinować, by wicisnąć ci cudze okna - zastranów się, czy nie
    warto wziąć za np. 60% ceny. Misio będzie miał problem z głowy a Ty
    dodatkowe pieniądze na coś tam.

    Nie mogłeś dopominać się o selektywne wykonanie usługi, w oderwaniu od
    okien.

    Pzdr: Catbert, EHRM

  • 3. Data: 2003-10-28 12:16:28
    Temat: Odp: Zamówienie w firmie handlowo-usługowej
    Od: "Andy" <a...@r...USUNTO.com>

> [...]
    > dodatkowe pieniądze na coś tam.
    >
    > Nie mogłeś dopominać się o selektywne wykonanie usługi, w oderwaniu od

    Okna są typowe. Mieszkam w bloku.
    Pomiaru okien wykonał właściciel firmy.
    Zamowienie jest na okna,transport,demontaż i montaż - na wykonanie tego
    wszystkiego firma dała termin trzech tygodni.
    Teraz zaczynają mnie zwodzić - coraz bardzziej tracę zufanie do firmy.
    Pozdrawiam Andrzej.

  • 4. Data: 2003-10-28 15:45:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z punktu widzenia prawa możesz im wyznaczyć na piśmie dodatkowy termin
    7-miu dni, a po tym terminie od umowy odstąpić. Znaleźć inną firmę i nawet
    na koszt tej pierwszej dokonać wymiany. Z tym, ze musiałbyś się z nimi
    włóczyć pewnie po sądach za kilka złotych różnicy w cenie usługi, więc
    pewnie nie warto. Ale pisemnie nałożony nowy termin może sprawę nieco
    przyspieszyć.

  • 5. Data: 2003-10-28 18:28:57
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Andy" <a...@r...USUNTO.com> napisał w wiadomości

    Odstąpienie od umowy - art. 491 kc. Musisz im jednak dać dodatkowy termin -
    szkoda, że tyle czekałeś- -trzeba to zrobic pierwszego dnia zwłokim, żeby
    potem miec mocny argument. Termin ma byc "odpowiedni" - ja myślę, że góra
    tydzień. Możesz tez spróbować art. 492 i odstąpić bez dawania terminu. Jest
    to troszke bardziej ryzykowne no i nie ma waloru "przyspieszenia" dłużnika,
    jeśłi jednak te okna chcesz mieć.

    > 1. firma musi oddać zaliczkę.

    Ktos tu prezentował pogląd, że zaliczke traktuje się jak kodeksowy zadatek,
    Nie jestem przekonany do końca, ale brzmi to logicznie. W takim wypadku mają
    Ci zwrócić dwukrotność zaliczki ( patrz art. 394 kc).

    > 2. należy mi się zadośćuczynienie (Nie będę miał okien zamontowanych przed
    > zimą)

    Odszkodowanie - art. 471 kc i inne. Musisz jednak udowodnić jakąś szkodę -
    nie ma u nas amerykańskiej konstrukcji odszkodowania karnego. Szkodą może
    być np. wyższy rachunek za ogrzewanie. Nawet jeśli jest to 10 zł to jużożesz
    dochodzić, a jak masz to dobrze udokumentowane, to Ty dostaniesz 10 zł +
    odsetki ;-) a Misio będzie musiał beknąć ileś tam set, a jak weźmiesz
    adwokata, to i tysięcy złotych. Może pójdzie na ugodę? :-)

    Jeśli jednak uznasz, że chcesz te okna, to możesz żądać odsetek za zwłokę -
    w wysokości ustawowej. W każdym wypadku zwłoki będzie też zobowiązany
    naprawić szkodę- czyli chocby wspomniane wyższe koszty ogrzewania.

    > 3.telefony do firmy będą oznaczały ,że upominałem się o wykonanie usługi.

    Właściwie to powinny wystarczyć, choć praktyką jest wysyłanie tego typu pism
    (szczególnie w przypadku art. 491) w formie pisemnej. Polecony jest bardzo
    dobry, ale trwa długo. Kurier jest drogi. Mozna nawet iśc osobiści i nagrac
    rozmowę na kamerę ;-) Telefon mam niestety nikła wartosć dowodowa w sądzie.

    Depi.

  • 6. Data: 2003-10-28 18:38:50
    Od: kam <X...@X...plX>

    Andy wrote:
> [...]
    > zimą)
    > 3.telefony do firmy będą oznaczały ,że upominałem się o wykonanie usługi.

    Masz okreslony termin, który został przekroczony - odstępujesz od umowy
    na podstawie art.635 kodeksu cywilnego i żądasz zwrotu zaliczki
    (wysyłasz to oświadczenie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru).
    Jeśli zwrot nie nastąpi - pozostanie dochodzenie przed sądem, nie
    powinno to trwać zbyt długo.

    Odszkodowanie (a nie zadośćuczynienie) - poniosłeś konkretną szkodę?

    KG

  • 7. Data: 2003-10-28 22:58:31
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Panowie... ochłońcie trochę :)
    Jest koniec października. Od przyszłego roku vat na okna będzie wynosił 22%.
    Czy macie pojęcie co dzieje się na rynku okien ?
    Niektórzy producenci zamiast 3-4 dni czekają na profile po 20-30 dni !!!
    Klienci walą drzwiami i oknami a moce produkcyjne po ostatnich 2 latach
    super wzrostu gospodarczego zostały w wielu firmach dość znacznie
    ograniczone. Więc spokojnie.
    Jak znam życie to firma zaliczkę odda, ale gdzie teraz zamówisz okna ?
    Myślisz, że inna firma nie będzie miała problemów z terminem ? Zapewniam
    cię, że będzie miała.

    pozdrawiam