  • 1. Data: 2003-10-28 12:22:00
    Temat: prawo autorskie - pilne
    Od: pkruk <pkruk@[NOSPAM]poczta.fm>

    Witam co znaczy zapis:
    Wynagrodzenie wykonawcy (mnie) obejmuje przekazanie zamawiajacemu
    wszelkich praw autorskich do dziela opisanego w par.1 umowy, oraz do
    przeksztalcenia go metoda, jaka bedzie potrzebna do celow projektowych?

    Czy to znaczy ze?
    - nie bede mogl umiescic dziela w moim portfolio?
    - jaka jest roznica miedzy prawami autorskimi a prawami majatkowymi do
    dziela?
    - czego jeszcze moge sie obawiac podpisujac sie pod czyms takim?
    - czy musze sie godzic w tej sytuacji na podpisanie sie pod dzielem
    przez zamawiajacego jako autora dziela?

    z gory dziekuje za pomoc.

    P.

  • 2. Data: 2003-10-28 14:31:49
    Temat: Re: prawo autorskie - pilne
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik pkruk <pkruk@[> napisał:
    > Czy to znaczy ze?
    > - nie bede mogl umiescic dziela w moim portfolio?

    Będziesz mógł.

    > - jaka jest roznica miedzy prawami autorskimi a prawami majatkowymi do
    > dziela?

    Prawa autorskie dzielimy na osobiste i majątkowe. Z grubsza różnica
    jest taka, że osobiste (prawo do podpisu) są niezbywalne, a majątkowe
    zbywalne (właśnie je przekazujesz zamawiającemu w powyższej umowie).

    > - czego jeszcze moge sie obawiac podpisujac sie pod czyms takim?

    Hm? Nie tyle Ty, co zamawiający. Jeśli się nic nie zmieniło
    w prawie autorskim, to w umowie powinny być wyszczególnione
    pola eksploatacji. Sam zapis "wszelkich praw autorskich" w sumie
    niewiele daje.

    > - czy musze sie godzic w tej sytuacji na podpisanie sie pod dzielem
    > przez zamawiajacego jako autora dziela?

    Nie. Prawa autorskie osobiste należą do Ciebie, więc masz prawo
    domagać się, aby dzieło było podpisane Twoim nazwiskiem.

    Pozdrawiam,
    Gerard

    PS. Zaznaczam, że nie jestem prawnikiem. Jednak ze względu na studia
    i własne potrzeby z prawem autorskim mam/miałem dosyć sporo do czynienia.

  • 3. Data: 2003-10-28 16:48:37
    Od: pkruk <pkruk@[NOSPAM]poczta.fm>

    Dzieki serdeczne.
    Pomoglo bardzo, przedstawilem swoja strone i zgodzili sie.

    pozdrawiam

    P.