  • 1. Data: 2003-10-28 10:29:51
    Temat: Grzywna za brak szyldu firmy , czy ktos wie ile ?
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Witam

    Czy ktos z was orientuje sie jaka jest wysokosc grzywny za brak szyldu firmy
    ?
    Dzialalnosc mam w domu a mieszkam w blokach i troche ciezko bedzie mi taki
    szyld wystawic :(
    Czy ten przepis jest w ogole egzekwowany ?

    Bede wdzieczny za kazda odpowiedz

    Pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2003-10-28 10:36:56
    Temat: Re: Grzywna za brak szyldu firmy , czy ktos wie ile ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Mirek rzecze:
    > Czy ten przepis jest w ogole egzekwowany ?

    Nie jest
    Ale powieś sobie na balkonie jakąś tabliczkę i po sprawie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2003-10-28 15:48:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli tylko nie masz zamiaru w domu przyjmować klientów, to w zasadzie
    jest to niemal martwy przepis. Z tego co wiem, to jedynie Inspekcja
    Handlowa nakłada za to mandaty. No ale oni chodzą raczej po sklepach i
    chyba zakładach usługowych. Musiał byś komuś bardzo za skórę zająć, by
    wniosek do sądu na Ciebie za to napisał.

  • 4. Data: 2003-10-28 20:28:08
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny(a) Mirek m...@w...pl w wiadomości
    bnlgg9$lrg$...@a...news.tpi.pl podzielił(a) się z nami następującą
    opinią:

> [...]
    > taki szyld wystawic :(
    > Czy ten przepis jest w ogole egzekwowany ?

    Otóż wbrew pewnej osobie, która wprowadzając Cię w błąd odpowiedziała Ci o
    11:36 powiem Ci, że przepis ten jest egzekwowany acz /sporadycznie/ -
    najczęściej wówczas gdy podpadniesz sąsiadowi a ten doniesie na Ciebie.
    Podstawą będzie raczej naruszenie obowiązku oznaczenia firmy ze względu na
    jej hipotetyczną uciążliwość - a nie fakt, że np. klient nie może do Ciebie
    trafić. Grzywna do 5000 PLN.

    --
    Olgierd
    Zanim zadasz kolejne głupie pytanie, kliknij http://jestem-leniem.tk

  • 5. Data: 2003-10-28 21:21:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    W mieście niemal osiemdziesięciotysięcznym w którym mieszkam i pracuję co
    najmniej od 1997 roku nie było ani jednej takiej sprawy zrobionej przez
    policję, a przecież sąsiedzi z reguły lecą z takim problemem właśnie do
    policji. W znanych mi przypadkach dzielnicowy pouczał delikwenta o
    obowiązku umieszczenia tablicy i z reguły to wystarczało. Inspekcja
    Handlowa dość często kara za to, ale oni generalnie chodzą po sklepach
    itp. instytucjach. Aczkolwiek nie wykluczam, że gdzie indziej są inne
    zwyczaje. Acha, kilka mandatów dostali sklepikarze na bazarach za brak
    tabliczek z nazwą firmy i mandaty te nakłądała policja.

    Natomiast znane mi jest kilka przypadków, gdy był problem odwrotny
    polegający na tym, że spółdzielnia albo inny właściciel budynku nie
    wyrażał zgody na "szpecenie" elewacji tablicą informacyjną. Sytuacja
    patowa, bo z jednej strony przepis prawa wymaga umieszczenia takiej
    tablicy, a z drugiej strony na jej umieszczenie jest wymagana zgoda
    właściciela budynku. Co najmniej jak z zameldowaniem, gdzie jest
    obowiązaek meldunkowy ale wymagana była zgoda właściciela na zameldowanie.