  • 201. Data: 2009-07-03 13:35:17
    Temat: Re: Zameldowanie - problem
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <> napisał w wiadomości pl...

    > Zatem bez względu na to, czy lokator mieszka w mieszkaniu legalnie, czy
    > nie, fakt włamania się do niego pozostanie włamaniem, choćby było
    > dokonanym przez właściciela - cbdu.

    bla, bla, bla

    a jako to jest właściciel anie lokator ????

    z samej definicji wlasności wynika, że mogę z moją wlasnością robić
    co mi się podoba i jeżeli mam ochotę pociąć palnikiem drzwi do własnego
    domu to jest moja i tylko moja sprawa....

  • 202. Data: 2009-07-03 13:38:15
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" < napisał w wiadomości news:.pl...

    > a jak exmaz wlamywacz,

    przestań pie...yć farmazony - wejście do WŁASNEGO mieszkania
    nie jest włamaniem

  • 203. Data: 2009-07-03 13:40:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Włamał się, złapali go od razu.

    nie od razu, tylko po dluzszym czasie

    > Baba twierdzi, że jej ukradł kasę.

    a on ze nie, slowo poszkodowanej przeciw slowu wlamywacza

    > W którym momencie, skoro go złapano na gorącym uczynku?

    zlapano go w mieszkaniu do ktorego sie wlamal, a nie zaraz po wylamaniu
    zamkow :)

    > Że się włamał owszem. Że ukradł nie, a jeszcze i babę wyśmieją i
    > obsobaczą, że korzystając z okazji chce faceta pogrążyć.

    myslisz ze solidarnosc "penisow" jest tak daleko posunieta?
    przyjma grzecznie zgloszenie, a jak sie koles bedzie ciskal, to jeszcze
    dostanie zarzut za stawianie oporu i obraze policjanta na sluzbie, to
    znakominie poprawi statystyki :)

    > Za składanie fałszywych zeznań (skoro nie ma żadnych dowodów istnienia
    > mienia,

    jak nie ma, jej pity i skromny tryb zycia siwadczy o tym, ze mogla miec
    takie oszczednosci :)

  • 204. Data: 2009-07-03 13:44:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Baloo napisal:
    > Przy braku jakichkolwiek dowodów istnienia mienia, poszlaki rozmywają się
    > niemal do zera.

    Ehm, dygresja nieco od glownego watku. Poszlaki
    rozmyja sie. Pozniej, w sadzie, a i to jak sie ma zdolnego adwokata.
    Zapominasz, ze w polskiej praktyce sadowej bardzo czesto
    jest naruszane domniemanie niewinnosci.

    > To tak jakby baba stwierdziła, że facet uderzył ją w twarz, ale siniaki już
    > zginęły. I co?
    > Facet dostanie wyrok za pobicie, bo baba tak powiedziała?

    Wyrok niekoniecznie, ale jest bardzo prawdopodobne, ze 3 miesiace
    albo dluzej odsiedziw areszcie. Profilaktycznie. Wydobywczo.
    A potem sad i prokuratura stana na glowie, aby cokolwiek mu
    dopieprzyc, by do tylu uzasadnic tamten areszt i nie placic
    jakiegokolwiek odszkodowania. Kluczowe slowa dla takich
    oskarzen: pedofilia, molestowanie, gwalt pozno zgloszony, bo
    po drodze 'szok' byl, wykorzystywanie seksualne. Wystarczy?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 205. Data: 2009-07-03 14:09:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

    > przestań pie...yć farmazony - wejście do WŁASNEGO mieszkania
    > nie jest włamaniem

    w tym wypadku jest, a w najlepszym razie jest naruszeniem miru domowego

  • 206. Data: 2009-07-03 14:24:12
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" <> napisał w wiadomości .pl...

    > w tym wypadku jest, a w najlepszym razie jest naruszeniem miru domowego

    a ja ci mówię że nie jest - wybacz nie ty w tym kraju decydujesz
    co jest włamaniem, więc łaskawie chociaz podaj paragraf na włamanie,
    może w trakcie jego czytania cie oświeci...

    poza tym jak można naruszyć mir tylko wchodząc do WŁASNEGO mieszkania ????

  • 207. Data: 2009-07-03 14:33:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > bla, bla, bla
    >
    > a jako to jest właściciel anie lokator ????

    Nie rozumiem.

    > z samej definicji wlasności wynika, że mogę z moją wlasnością robić
    > co mi się podoba i jeżeli mam ochotę pociąć palnikiem drzwi do własnego
    > domu to jest moja i tylko moja sprawa....

    Bardzo ciekawa teoria. Masz jakieś wsparcie (np. orzeczenia sądu), że
    wynajmujący komuś lokal może przyjść i mu z drzwi zrobić palnikiem
    jesień średniowiecza? ;)

    --
    Liwiusz

  • 208. Data: 2009-07-03 14:38:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > przestań pie...yć farmazony - wejście do WŁASNEGO mieszkania
    > nie jest włamaniem

    Co do zasady włamanie oznacza wejście do zamkniętego lokalu, skrytki
    - siłą, poprzez zniszczenie urządzeń zabezpieczających.

    Włamanie samo w sobie nie jest karalne - na przykład mogę włamać się
    do swojego samochodu, albo do zamieszkiwanego przeze mnie mieszkania.
    Zatem nieprawdą jest, że wejście do WŁASNEGO mieszkania nie może być
    włamaniem.

    W polskim kk karalna jest jedynie kradzież z włamaniem.

    Jeśli ktoś się włamie i naruszy mir domowy, ale nic nie ukradnie, ani
    nie będzie miał zamiaru ukraść (usiłowanie też jest karalne), to nie
    będzie odpowiadał z art. 279kk.

    --
    Liwiusz

  • 209. Data: 2009-07-03 14:39:34
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > zlapano go w mieszkaniu do ktorego sie wlamal, a nie zaraz po wylamaniu
    > zamkow :)

    A to źle Cię zrozumiałem w takim razie.

    > myslisz ze solidarnosc "penisow" jest tak daleko posunieta?

    Sprawę może przecież prowadzić kobieta ;-)

    > przyjma grzecznie zgloszenie, a jak sie koles bedzie ciskal, to jeszcze
    > dostanie zarzut za stawianie oporu i obraze policjanta na sluzbie, to
    > znakominie poprawi statystyki :)

    A może się nie będzie ciskał :) Będzie grzeczny, miły i będzie powtarzał,
    że włamał się tylko w jednym celu - zamieszkania w swoim własnym
    mieszkaniu.

    > jak nie ma, jej pity i skromny tryb zycia siwadczy o tym, ze mogla miec
    > takie oszczednosci :)

    Mogła, ale to nie są dowody tylko jej oświadczenie. Dopóki nie jest w
    stanie tego udowodnić, to marne są szanse na skazanie faceta za kradzież.
    Co innego, gdyby przedstawiła rzetelny dowód posiadania tej kasy czy
    biżuterii w mieszkaniu, a ona istotnie zniknęła. Wówczas facet mógłby mieć
    istotnie bardziej przefajdane. Bo to właśnie byłaby poszlaka. Natomiast w
    sytuacji, gdy kobieta dowodów nie ma, więc nie można jednocznacznie
    określić, czy kasa była i zniknęła czy w ogóle jej nie było, nikt nie
    będzie się poważnie zajmował jej oskarżeniami. Tzn. pewnie spiszą jej
    zeznania, zbadają sprawę i uznają, że w wyniku niewystarczającej ilości
    dowodów śledztwo zamykają. W sprawie kradzieży oczywiście.

    A tu znalazłem coś takiego:
    http://www.zielona-gora.po.gov.pl/index.php?id=36&id
    a=2846

  • 210. Data: 2009-07-03 14:41:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > a ja ci mówię że nie jest - wybacz nie ty w tym kraju decydujesz
    > co jest włamaniem, więc łaskawie chociaz podaj paragraf na włamanie,
    > może w trakcie jego czytania cie oświeci...

    Masz jakąś definicję włamania w jakimś aktem prawnym? Jak tak, to
    dawaj! :)

    > poza tym jak można naruszyć mir tylko wchodząc do WŁASNEGO mieszkania ????

    Nie opuszczając go na żądanie osoby uprawnionej. Jeśli wynajmowałbyś
    od kogoś mieszkanie, uważałbyś za możliwe, aby wynajmujący wchodził Ci w
    butach do kuchni, "bo to jego"?

    --
    Liwiusz