  • 231. Data: 2009-07-06 13:51:43
    Temat: Re: Zameldowanie - problem
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h2svbt$k7v$1@pippin.nask.net.pl...

    > gdyż jak to mówią "nie kłóć sie z idiotą bo mogą cię z nim pomylić" :)

    w tym wypadku nie ma mowy o pomylce, dowodow dales az nadto :)

  • 232. Data: 2009-07-06 14:00:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > jeżeli przysłowiowy restaurator nie ma tzw. "pleców" to wyrzuca się
    > błyskawicznie
    > proszę bardzo:
    > http://toiowo.eu/index.php?option=com_content&task=v
    iew&id=1656&Itemid=269

    Czytałeś chociaż powyższe? Sprawa dotyczyła przywrócenia posiadania,
    powództwo zostało oddalone, ponieważ do posiadania nie było już tytułu
    prawnego, tym samym nie było podstaw do przywracania stanu posiadania na
    dzień zakończenia sprawy. Jednakże sam sąd zauważył, że zachowanie gminy
    było bezprawne (w momencie interwencji strony dodatkowo obowiązywała
    umowa najmu) i niewykluczone, że byłaby podstawa do wszczęcia odrębnego
    postępowania - np. o włamanie.

    --
    Liwiusz

  • 233. Data: 2009-07-06 14:40:15
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > momencie interwencji strony dodatkowo obowiązywała umowa najmu) i
    > niewykluczone, że byłaby podstawa do wszczęcia odrębnego postępowania -

    Ale jakoś dziwnym trafem zaniechali procesu. Ciekawe dlaczego? ;-)
    Swoją drogą słów brakuje, jak popieprzone jest prawo w tej materii. Prawo
    chroniące interesy cwaniaków, oszustów i mataczy. Jasne, że zgodnie z
    prawem gmina powinna złożyć wniosek do sądu o eksmisję baby, ale jak znam
    życie, albo w ogóle nie doszłoby do eksmisji albo doszłoby po paru latach i
    masie wydanej kasy podatników. A czekać gmina siłą rzeczy nie mogła, bo
    zgodnie z artykułem "działania te [czyli siłowe odebranie własności] były
    niezbędne z dwóch powodów: po pierwsze, by przygotować pomieszczenia do
    otwarcia 1 września w tym miejscu nowej placówki - przedszkola gminnego, po
    drugie, żeby rozpocząć rekrutację dzieci do przedszkola".
    Myślę, że w ogóle nie byłoby żadnych problemów z łamaniem prawa w takich
    sytuacjach, gdyby sądy nie były tak opieszałe i nieefektywne, jak to ma
    miejsce teraz. I gdyby obowiązek znalezienia lokalu zastępczego nie ciążył
    na właścicielu. Ale dopóki tak jest, to trudno się dziwić, że ludzi ch...j
    strzela i biorą się za odzyskiwanie swojej własności wbrew obowiązującemu
    prawu.

  • 234. Data: 2009-07-07 09:33:53
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <> napisał w wiadomości newpl...

    iew&id=1656&Itemid=269

    > Czytałeś chociaż powyższe?

    a Ty ? :)

> [...]
    > podstaw do przywracania stanu posiadania na dzień zakończenia sprawy.
    > Jednakże sam sąd zauważył, że zachowanie gminy było bezprawne

    no cudownie - nawet zauważył, ale już na nic więcej się nie zdobył...
    więc gdzie ta twoja nadzwyczajna ochrona posiada w kontekscie tego wyroku???

    I pytanie zasadnicze: gdzie jest tytuł prawny kobiety z tego wątku
    po posiadabnia części mieszkania należącej do jej byłego męża ???

    Skoro go nie ma, to spokojnie może facet użyc nawet takich metod jak w tym
    artykule :)

  • 235. Data: 2009-07-07 19:39:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > no cudownie - nawet zauważył, ale już na nic więcej się nie zdobył...
    > więc gdzie ta twoja nadzwyczajna ochrona posiada w kontekscie tego
    > wyroku???

    Jak pisałem - posiadanie to stan faktyczny. Skoro posiadania już nie
    było, to i przywracania posiadania nie ma potrzeby, skoro tytuł prawny
    do posiadania już ustał. Pozostaje jeszcze równoległa sprawa karna o
    bezprawne naruszenie posiadania.

    > I pytanie zasadnicze: gdzie jest tytuł prawny kobiety z tego wątku
    > po posiadabnia części mieszkania należącej do jej byłego męża ???

    Może jest, może nie ma, to rozstrzygnie sąd, przywracając lub nie
    przywracając posiadanie mężowi.

    > Skoro go nie ma, to spokojnie może facet użyc nawet takich metod jak w
    > tym artykule :)

    Z tego artykułu nijak nie wynika, że stosowanie takich metod jest
    zgodne z prawem.

    --
    Liwiusz

  • 236. Data: 2009-07-18 17:32:49
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Ja nie wiem. To, że ktoś nie chce się wyprowadzić z mieszkania, to
    > norma, ale nie słyszałem, aby taki problem był w hotelu. Może regulują to
    > jakieś szczególne przepisy, albo problemu - w praktyce - nie ma?

    podejrzewam ze doba hotelowa moze kosztowac tyle ze kowalski sie zastanowi
    zanim kilkumiesieczne pomieszkiwanie bedzie splacal latami

    bo w wygrana hotelu w ewentualnej sprawie chyba nikt nie watpi?

    a nie sa to instytucje dla ktorych pokoj mniej to problem, oraz zapewne
    lepiej miec dluznika niz nic - w koncu ich faktyczne koszta nie sa
    diametralnie rozne w przypadku pokoj pusty - zajety