  • 191. Data: 2009-07-03 12:46:12
    Temat: Re: Zameldowanie - problem
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:h2ku8d$g7p$1@news.onet.pl...

    > A teraz Ty się tłumacz, że go nie ukradłeś :)

    moze i mialbym sie tlumaczyc, jakby mnie policja zlapala w twoim garazu, ale
    tak ;) to masz spory problem

    > Tak, jak każesz się tłumaczyć facetowi, że nie ukradł nieistniejącej
    > biżuterii.

    nie zapominaj ze kaze mu sie tlumaczyc, zlapanemu na wlamaniu

    > trudno posądzać je o taki brak komeptencji i nieznajomości prawa, by
    > posunęły się do postawienia zarzutu kradzieży mienia, którego dowodu
    > istnienia nie ma i nie było. Nic, oprócz wymysłów babeczki żądnej zemsty
    > na byłym mężu.

    wlamal sie do mieszkania?
    wlamal
    zostal zlapany?
    zostal
    ona mogla posiadac taka gotowke?
    mogla
    jakies prawo polskie zabrania trzymania takiej kasy w domu?
    nie
    kasy nie ma?
    nie ma
    ona twierdzi ze byla?
    twierdzi
    on twierdzi ze nie bylo?
    twierdzi

    jak myslisz, kto ma lepsza karte przetargowa, poszkodowana na skutek
    wlamania, czy zlapany na goracym uczynku wlamywacz? ;)

    to tylko takie sobie gdybanie, byc moze w toku postepowania, jakiemus
    dociekliwemu sledczemu udaloby sie udowodnic ze takiej kasy tam nie bylo,
    ale do tego czasu duzo wody w wisle uplynie

  • 192. Data: 2009-07-03 12:50:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > to sa dwa niezalezne postepowania

    Ja mówię o włamaniu w celu zamieszkania. :)

    --
    spp

  • 193. Data: 2009-07-03 13:13:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ja mówię o włamaniu w celu zamieszkania. :)

    no to jest jedno postepowanie karne, ktore osadza go za wlamanie

  • 194. Data: 2009-07-03 13:15:21
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > nie zapominaj ze kaze mu sie tlumaczyc, zlapanemu na wlamaniu

    Zatem udowodnić mogą mu jedynie włamanie, a nie kradzież. Z kolei istnieje
    w polskim prawie domnienianie niewinności, więc jeśli chcą iść dalej i
    udowodnić kradzież, to proszę. Ciekawe jak tego dokonają ;-)
    On z kolei nie musi udowadniać, że niczego nie ukradł. Zwłaszcza czegoś, co
    nie istniało, bo nie ma na to dowodów.

    > wlamal sie do mieszkania?
    > wlamal
    > zostal zlapany?
    > zostal

    I jeśli został złapany na gorącym uczynku, to na tym koniec. Wszelkie
    wmawianie, że ukradł rzekomą kasę, facet może skitować "Proszę mnie zatem
    przeszukać, bo od momentu wejścia do mieszkania nie ruszałem się z miejsca"
    ;-)

  • 195. Data: 2009-07-03 13:16:36
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > no to jest jedno postepowanie karne, ktore osadza go za wlamanie

    I umorzą postępowanie ze względu na nikłą szkodliwość społeczną czynu. :)

    --
    spp

  • 196. Data: 2009-07-03 13:21:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zatem udowodnić mogą mu jedynie włamanie, a nie kradzież. Z kolei istnieje
    > w polskim prawie domnienianie niewinności, więc jeśli chcą iść dalej i
    > udowodnić kradzież, to proszę. Ciekawe jak tego dokonają ;-)

    poszlaki
    zeznanie poszkodowanej, mozliwosc posiadania przez nia takich pieniedzy itd,
    przeciw beda tylko zeznania wlamywacza, ktory jak nie trudno sie domyslic,
    bedzie szedl w zaparte

    > On z kolei nie musi udowadniać, że niczego nie ukradł. Zwłaszcza czegoś,
    > co nie istniało, bo nie ma na to dowodów.

    no coz ;)
    nie musi, ale poszlaki swiadcza przeciw niemu

> [...]
    > wmawianie, że ukradł rzekomą kasę, facet może skitować "Proszę mnie zatem
    > przeszukać, bo od momentu wejścia do mieszkania nie ruszałem się z

    a jakie to ma znaczenie, jak jest mozliwosc ze wydal fanty wspolnikowi

    i zrozum ze teraz zaglebiamy sie w sprawy duzo pozniejsze, czyli dochodzenie

    na dzien dobry po tym jak on sie wlamal do mieszkania, ona przychodzi z
    policja, ktora go aresztuje pod zarzutem wlamania i kradziezy mienia
    znacznej wartosci ;)
    nie bedzie dochodzic czy on ukrald czy nie, zakuja go w kajdanki i zawioza
    na dolek, bo maja fakt jasny, ze sie wlamal

  • 197. Data: 2009-07-03 13:22:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > I umorzą postępowanie ze względu na nikłą szkodliwość społeczną czynu. :)

    niczego nie umorza, dostanie pajde, co najwyzej w zawiasach

  • 198. Data: 2009-07-03 13:29:34
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <> napisał w wiadomości .pl...

    > Co Ty ciągle o tej rzeczy. A to zajęcie ruchomości do dla Ciebie
    > przywłaszczenie cudzej rzeczy ruchomej itd.

    > "Posiadaczem samoistnym jest ten, który włada rzeczą jak właściciel, ale
    > niekoniecznie musi nim być"

    no i sam się zastrzeliłeś: przecież jak sam piszesz mieszkanie to nie
    rzecz...

  • 199. Data: 2009-07-03 13:31:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

    > nie bedzie dochodzic czy on ukrald czy nie, zakuja go w kajdanki i
    > zawioza na dolek, bo maja fakt jasny, ze sie wlamal

    Mam nadzieję, że podobnie jak Cugier-Kotka znajdzie doradcę który jej
    uświadomi, że składanie doniesienia o niepopełnionym przestępstwie jest
    karalne. :)

    --
    spp

  • 200. Data: 2009-07-03 13:33:50
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "szerszen" <s...@t...pl> napisał

    > zeznanie poszkodowanej, mozliwosc posiadania przez nia takich pieniedzy
    > itd, przeciw beda tylko zeznania wlamywacza, ktory jak nie trudno sie
    > domyslic, bedzie szedl w zaparte

    Przy braku jakichkolwiek dowodów istnienia mienia, poszlaki rozmywają się
    niemal do zera.
    To tak jakby baba stwierdziła, że facet uderzył ją w twarz, ale siniaki już
    zginęły. I co?
    Facet dostanie wyrok za pobicie, bo baba tak powiedziała?

    > no coz ;)
    > nie musi, ale poszlaki swiadcza przeciw niemu

    Ale jakie poszlaki?
    Włamał się, złapali go od razu.
    Baba twierdzi, że jej ukradł kasę.
    To gdzie ta kasa? Połknął ją? Pod podłogą ukrył? ;-)

    > a jakie to ma znaczenie, jak jest mozliwosc ze wydal fanty wspolnikowi

    W którym momencie, skoro go złapano na gorącym uczynku?

> [...]
    > nie bedzie dochodzic czy on ukrald czy nie, zakuja go w kajdanki i
    > zawioza na dolek, bo maja fakt jasny, ze sie wlamal

    Że się włamał owszem. Że ukradł nie, a jeszcze i babę wyśmieją i obsobaczą,
    że korzystając z okazji chce faceta pogrążyć. Za składanie fałszywych
    zeznań (skoro nie ma żadnych dowodów istnienia mienia, to można
    domniemywać, że baba kłamie) też jest paragraf.