  • 171. Data: 2009-07-03 11:38:03
    Temat: Re: Zameldowanie - problem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > a od kiedy to można włamać sie do własnego mieszkanai ????

    Od zawsze. Załóżmy, że mieszkasz w mieszkaniu należącym do
    spółdzielni mieszkaniowej, to jeśli w nocy prezes spółdzielni wyłamie Ci
    drzwi i ukradnie komputer, to będzie to kradzież z włamaniem, czy bez
    włamania?

    > skoro tak twierdzisz to zapoznaj się z definicją pomówienia
    > i odpowiedzialnością za składanie fałszywych zeznań,
    > poza tym musi kobita udowodnić tą babciną biżuterię
    > bo "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która
    > z faktu tego wywodzi skutki prawne"...

    To w postępowaniu cywilnym.

    --
    Liwiusz

  • 172. Data: 2009-07-03 11:41:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > podpowiem ci nawet jakie to zachowanie ma być:
    >
    > "Przeniesienie posiadania następuje przez wydanie rzeczy"

    Co Ty ciągle o tej rzeczy. A to zajęcie ruchomości do dla Ciebie
    przywłaszczenie cudzej rzeczy ruchomej itd.

    > "Przeniesienie posiadania... na podstawie stosunku prawnego, który strony
    > jednocześnie ustalą"
    >
    > wskaż mi te sytuacje w przedmiotowej sytuacji, bo od kiedyż to wyjazd
    > jakikolwiek jest równoznaczny z wydaniem komuś innemu mieszkania ???

    Przerzucamy się cytatami?

    "Posiadanie jest instytucją prawa rzeczowego oznaczającą stan faktyczny,
    polegający na władaniu określoną rzeczą przez osobę posiadacza. Stan ten
    pozostaje pod ochroną prawa, jak również niesie za sobą szereg skutków o
    zróżnicowanym charakterze prawnym."

    "Posiadaczem samoistnym jest ten, który włada rzeczą jak właściciel, ale
    niekoniecznie musi nim być"

    --
    Liwiusz

  • 173. Data: 2009-07-03 11:49:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Od zawsze. Załóżmy, że mieszkasz w mieszkaniu należącym do spółdzielni
    > mieszkaniowej, to jeśli w nocy prezes spółdzielni wyłamie Ci drzwi i
    > ukradnie komputer, to będzie to kradzież z włamaniem, czy bez włamania?

    Prezes spółdzielni jest właścicielem mieszkań spółdzielczych?

    --
    sdpp

  • 174. Data: 2009-07-03 11:51:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Prezes spółdzielni jest właścicielem mieszkań spółdzielczych?

    Reprezentuje właściciela, chodzi o przykład. Jeśli nie pasuje, to
    zmień prezesa, na właściciela mieszkania, albo na bank, który zabiera na
    przejażdżkę leasingowany samochód będący w Twoim posiadaniu.

    --
    Liwiusz

  • 175. Data: 2009-07-03 12:12:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > "Posiadaczem samoistnym jest ten, który włada rzeczą jak właściciel, ale
    > niekoniecznie musi nim być"

    mam wrazenie ze tlumaczenie im tego to jak kopanie sie z koniem

  • 176. Data: 2009-07-03 12:15:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Reprezentuje właściciela, chodzi o przykład. Jeśli nie pasuje, to
    > zmień prezesa, na właściciela mieszkania, albo na bank, który zabiera na
    > przejażdżkę leasingowany samochód będący w Twoim posiadaniu.

    Tylko te Twoje przykłady wiążą się z wcześniejszym zawarciem umowy, w
    naszym przypadku mamy do czynienie z działaniem bezprawnym.
    Co nie oznacza że bezprawnie można dążyć do przywrócenia stanu sprzed
    wyjazdu.

    --
    spp

  • 177. Data: 2009-07-03 12:17:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <...@s...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a od kiedy to można włamać sie do własnego mieszkanai ????

    a jak wynajmujesz mieszkanie, ale ci sie znudzi, wejdziesz do niego i
    zmienisz zamki, to jak myslisz co to bedzie? :)

    > poza tym musi kobita udowodnić tą babciną biżuterię
    > bo "Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która
    > z faktu tego wywodzi skutki prawne"...

    tak, ale to on sie wlamal i to on sie bedzie tlumaczyl, a ona mogla posiadac
    i taka bizuterie i taka kase, bez aktow wlasnosci
    "nie mamy panskiego plaszcza,ja tu jestem kierownikiem szatni i co mi pan
    zrobi"

  • 178. Data: 2009-07-03 12:19:14
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tylko te Twoje przykłady wiążą się z wcześniejszym zawarciem umowy, w
    > naszym przypadku mamy do czynienie z działaniem bezprawnym.

    jakm bezprawny, to mieszkanie jest jej

    > Co nie oznacza że bezprawnie można dążyć do przywrócenia stanu sprzed
    > wyjazdu.

    za "bezprawnie" to mozna na dolku wyladowac, a samosady sa karalne

  • 179. Data: 2009-07-03 12:19:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > posiadac i taka bizuterie i taka kase, bez aktow wlasnosci
    > "nie mamy panskiego plaszcza,ja tu jestem kierownikiem szatni i co mi

    Jaja sobie robisz?

    --
    spp

  • 180. Data: 2009-07-03 12:19:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Jaja sobie robisz?

    ze co?
    ze nie mogla miec takiej bizuteri, kasy czy obu?