  • Data: 2009-06-28 20:14:28
    Temat: Zameldowanie - problem
    Od: figyelka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Osoba z mojej rodziny znalazła się w dość nieciekawej sytuacji.
    Od kilkunastu lat mieszka z dzieckiem w mieszkaniu, którego jest
    współwłaścicielem z byłym mężem.
    Nie miała z nim kontaktu przez ponad 10 lat, odkąd wyjechał za
    granicę.
    Są po rozwodzie, on jest pozbawiony praw rodzicielskich oraz zasądzone
    alimenty (których nie płacił z powodu braku możliwości ustalenia jego
    pobytu).
    Jakiś czas temu odezwał się do niej i oznajmił, że wraca do Polski, a
    ponieważ nie ma się gdzie podziać, to zamierza wprowadzić się z
    powrotem na to mieszkanie i zameldować się.
    Dziewczyna jest zrozpaczona.
    Moje pytanie brzmi: czy jej były mąż może zameldować się na tym
    mieszkaniu sam, bez jej zgody (wcześniej nie był tam nawet
    zameldowany, tylko pod adresem swoich rodziców). Nie ma nawet
    aktualnych dokumentów, dowodu osobistego czy prawa jazdy, tylko
    paszport.
    Czy jest możliwość załatwienia tej sprawy sądownie i np. spłacenie go
    w jakiś sposób, zwłaszcza, że zalega on z alimentami na dość pokaźną
    kwotę.

    Z góry dziękuję za pomoc.