  • 11. Data: 2011-05-10 07:05:48
    Temat: Re: Zakup mieszkania bez księgi wieczystej
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-10 08:59, MZ pisze:

    > Od kilku już lat w momencie przekształcenia z lokatorskiego
    > przekształcają od razu we własność odrębną. Też uważam, że lepiej poczekać.

    Przekształcają tak jak sobie życzy lokator, nie ma automatu.

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-05-10 07:07:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    MZ pisze:

    > Od kilku już lat w momencie przekształcenia z lokatorskiego
    > przekształcają od razu we własność odrębną. Też uważam, że lepiej poczekać.

    Nie wszędzie -znam przypadki, ze w związku z tym, ze nie do końca
    uregulowane były sprawy gruntów, proponowano jedynie przekształcenie na
    spółdzielcze własnościowe, a gdy sprawy gruntowe zostaną uregulowanie,
    dopiero przekształcenie na "pełną własność". Dlatego wolę zawsze jednak
    dopytać, jeśli są wątpliwości.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 13. Data: 2011-05-10 14:25:11
    Od: oo <...@...pl>

    W dniu 2011-05-10 09:05, spp pisze:

    > Przekształcają tak jak sobie życzy lokator, nie ma automatu.

    na jakiej podstawie można domagać się w spółdzielni przekształcenia w
    własnościowe prawo do lokalu a nie w odrębną własność ? W moim przypadku
    wiele problemów by to rozwiązało - proszę o wskazanie konkretnego
    przepisu prawa.

    oo

  • 14. Data: 2011-05-10 14:32:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-10 16:25, oo pisze:

> [...]
    > własnościowe prawo do lokalu a nie w odrębną własność ? W moim przypadku
    > wiele problemów by to rozwiązało - proszę o wskazanie konkretnego

    To chyba 'awykonalne'. :)
    Po prostu nie ma przepisu który tego by zakazywał.
    To raczej spółdzielnia powinna odmowę oprzeć na określonych podstawach
    prawnych.

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-05-10 15:50:03
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    Terefere.

> [...]
    > własnościowe prawo do lokalu a nie w odrębną własność ? W moim przypadku
    > wiele problemów by to rozwiązało - proszę o wskazanie konkretnego

    Obecnie własnościowe prawo do lokalu, jak już ktoś wspomniał, występuje
    tam gdzie są nieuregulowane kwestie własności gruntów. Szczerze to jest
    to bomba z opóźnionym zapłonem, bo jak się w końcu "cudownie odnajdzie"
    "właściciel" działki na której stoi taki budynek, to posiadacze
    "ograniczonego rzeczowego prawa własności" jakim jest spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu mogą gorzko zapłakać.

    --
    MZ

  • 16. Data: 2011-05-10 16:18:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-10 17:50, MZ pisze:

    > Terefere.

    Przegrałeś - bez 'kuku' się nie liczy.

> [...]
    > "ograniczonego rzeczowego prawa własności" jakim jest spółdzielcze
    > własnościowe prawo do lokalu mogą gorzko zapłakać.

    Toż to samo słychać od wielu, wielu lat i jakoś ciągle mówimy o 'cudach'
    a nie powszechnym zjawisku.

    --
    spp

  • 17. Data: 2011-05-10 16:43:05
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-10 18:18, spp pisze:

    > Toż to samo słychać od wielu, wielu lat i jakoś ciągle mówimy o 'cudach'
    > a nie powszechnym zjawisku.

    Zależy gdzie posłuchać. O ile w kwestii "starych" mieszkań
    spółdzielczych własnościowych za i przeciw przekształceniu we własność
    odrębną jest kwestią dyskusyjną, to jeśli mieszkanie było wykupione
    teraz i można było zrobić to tylko w ten sposób, to znaczy że mimo tych
    wielu wielu lat grunt pod nim ciągle jest nieuregulowany. W Warszawie
    było kilka spraw lokatorów kamienic "zwróconych właścicielom" gdzie
    ludzie mieli właśnie tego typu mieszkania i nagle dowiedzieli się że
    mają płacić po kilkanaście złotych od metra miesięcznie. A jak nie to
    mogą sobie zabrać te mieszkania na plecy. Ciągle obowiązuje prawo "czyja
    ziemia tego mury".

    --
    MZ