  • 1. Data: 2011-05-07 10:05:37
    Temat: procedura egzekucji mandatu
    Od: znerx <s...@g...pl>

    Witam,
    Udało mi się załapać na okęciu mandat jakiś czas temu; przyjąłem; i zapomniałem;
    Za jakiś czas przyszedł tytył wykonawczy, info o zajęciu konta. Czyli wszystko ok.

    Do rozliczeń z US używam konta, które wykorzystuję raz na rok w celach PIT, tytuł
    wykonawczy
    dotyczył właśnie tego konta. Konto bez debetu, zwykłe miejsce rozliczeń.

    Po złożeniu PIT loguję się na to konto od czasu do czasu aby zorientować się jak
    wyglądają
    rozliczenie z fiskusem.

    Zalogowałem się i widzę, że US jeszcze zwleka ale mam debet na kwotę mandatu (tytuł
    również jasno
    pokazuje gdzie poszedł przelew).

    Rozumiem, że tytuł przejąłby kwotę gdyby tam była.

    Kilka pytań:
    1.Jak instytucja państwowa (wojewoda mazowiecki) może mnie zdalnie zadłużyć w
    podmiocie prywatnym?
    2.Jak instytucja prywatna doprowadza do debetu kiedy ja nie mam z nią żadnej umowy na
    ten temat.
    3.Jak działa nasze Państwo kiedy instytucje powołane do egzekucji nie biorą w niej
    udziału ?

    Kwota jest niewielka ok 100 złotych ale sprawa wydaje mi się dziwna.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-07 10:16:18
    Temat: Re: procedura egzekucji mandatu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "znerx" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym zrezygnował z takiego banku, bo następnym razem może tam znaleźć
    debet na kilka milionów złotych.

  • 3. Data: 2011-05-07 10:26:43
    Od: znerx <s...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "znerx" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja bym zrezygnował z takiego banku, bo następnym razem może tam znaleźć
    > debet na kilka milionów złotych.

    To jest bank kojarzący się z internetem.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-05-07 10:32:39
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-07 12:26, znerx pisze:

    > To jest bank kojarzący się z internetem.

    Ty się q.. nie obcinaj, tylko wal co to za bank, bo z internetem, to
    niektórym kojarzy się "inteligo", a mnie mBank.

    Twoje pytania są postawione trzeźwo i rzeczowo. Nie znam na nie
    odpowiedzi, ale warto było śledzić tę grupę :)

    Spróbuj na "dzieńdobry" zareklamować to, ew. zapytaj, czy naliczą Ci
    jakieś opłaty za debet (pewno tak) i na jakiej podstawie (pewno
    regulamin/TOiP i hasło "niedozwolony debet" - tak bank się zabezpiecza
    przed obciążeniem karty debetowej ponad saldo konta)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 5. Data: 2011-05-07 10:46:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > To jest bank kojarzący się z internetem.

    A co to zmienia?

  • 6. Data: 2011-05-07 10:47:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > regulamin/TOiP i hasło "niedozwolony debet" - tak bank się zabezpiecza
    > przed obciążeniem karty debetowej ponad saldo konta)

    Może na wniosek poborcy skarbowego przyznali gościowi linię kredytową :-)

  • 7. Data: 2011-05-07 11:27:47
    Od: znerx <s...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    (...)
    > Może na wniosek poborcy skarbowego przyznali gościowi linię kredytową :-)

    Chodzi o zasadę i podstawę prawną. Jeżeli to działa jakoś karkołomnie to dotknie
    klientów w każdym
    banku.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-05-07 11:34:40
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-07 13:27, znerx pisze:
> [...]
    >
    > (...)
    >
    > Chodzi o zasadę i podstawę prawną. Jeżeli to działa jakoś karkołomnie to dotknie

    Może (niedokładnie) sformułuję czego się obawiamy, a o czym niektórzy,
    jak się wydaje, nie wiedzą.

    Wątkotwórca miał konto zgłoszone w US, nie miał na nim środków. Przyszła
    mu egzekucja z US na groszową kwotę, niby nie problem.
    A bank teraz mówi "Aaaaa! Mamy cię!!! Za niedozwolony debet w TPiO mamy
    napisane 500zł!"
    Taki bank trzeba nagłośnić, nie tylko tutaj, ale i na pl.biznes.banki.

    Przy okazji przypomnieć podstawową zasadę marketingu, że jeden
    zadowolony klient przyciąga pięciu, a jeden niezadowolony zniechęca 50.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2011-05-07 12:51:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chodzi o zasadę i podstawę prawną. Jeżeli to działa jakoś karkołomnie to
    > dotknie klientów w każdym
    > banku.

    Moim zdaniem nie powinno. Chyba, że miał linię kredytową i o niej nie
    wiedział.

  • 10. Data: 2011-05-07 15:17:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A co to zmienia?

    To, że jakby napisał nazwę to by go mogli ciągać