  • Data: 2006-03-22 00:09:59
    Temat: Zakaz zatrudnienia pracownika...
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Dowiedziałam się ostatnio, że firma w której pracuje w ciągu ostatnich kilku
    lat we wszystkich umowach, które podpisywała z klientami, wendorami lub
    innymi firmami (podwykonawcami lub firmami zlecającymi) zawierała paragraf o
    tresci mniej wiecej takiej:

    "Firma [B] nie zatrudni żadnego pracownika firmy [A] przez pięć lat od
    podpisania niniejszej umowy. W przypadku złamania tego postanowienia, firma
    [B] zapłaci firmie [A] równowartość rocznego wynagrodzenia zatrudnionego
    pracownika"....

    Dokładnie brzmi to troszkę inaczej, ale sens jest ten sam.

    W związku z powyższym, mój pracodawca dosyć skutecznie zablokował mi
    mozliwość zmiany pracy w branzy, w ktorej pracuje. Umowa zostala podpisana z
    kilkudziesiecioma klientami i wieloma firmami.

    Moje pytanie brzmi:
    - czy moj pracodawca ma prawo działać w ten sposób?
    - czy moj przyszly pracodawca moze zatrudnic mnie bez placenia tej kary? W
    jaki sposob?

    Pozdrawiam
    Ania