  • Data: 2006-03-22 00:35:38
    Temat: Re: Zakaz zatrudnienia pracownika...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Lucasdm wrote:

    > "Firma [B] nie zatrudni żadnego pracownika firmy [A] przez pięć lat od
    > podpisania niniejszej umowy. W przypadku złamania tego postanowienia, firma
    > [B] zapłaci firmie [A] równowartość rocznego wynagrodzenia zatrudnionego
    > pracownika"....

    Wygląda mi na klauzulę nawet nie nielegalną, ale zwyczajnie idiotyczną.

    Będą latać po innych firmach kontrolować stan zatrudnienia? Przecież
    żadna firma nie ma obowiązku udostępniać innej firmie listy pracowników.

    No i jaki przepis nakłada na zatrudniającego zbadanie przeszłości
    zatrudnienia nowego pracownika?

    Takie coś można ewentualnie zawrzeć w umowie o pracę - za stosownym
    odszkodowaniem dla pracownika.