  • 1. Data: 2020-04-19 21:31:21
    Temat: Zakaz odwołany ? nie znowelizowali §5 ?
    Od: Karol <y...@j...pl>

    Czyli już od jutra nie ma zakazów dotyczących nieuzasadnionego wychodzenia
    z domu.

    http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000069701.pdf

    § 5. Do dnia 19 kwietnia 2020 r. zakazuje się na obszarze Rzeczypospolitej
    Polskiej przemieszczania się osób prze-bywających na tym obszarze, z
    wyjątkiem przemieszczania się danej osoby w celu:
    1) wykonywania czynności zawodowych lub zadań służbowych, lub pozarolniczej
    działalności gospodarczej, lub pro-wadzenia działalności rolniczej lub prac
    w gospodarstwie rolnym, oraz zakupu towarów i usług z tym związanych;
    2) zaspokajania niezbędnych potrzeb związanych z bieżącymi sprawami życia
    codziennego, w tym uzyskania opieki zdrowotnej lub psychologicznej, tej
    osoby, osoby jej najbliższej w rozumieniu art. 115 § 11 ustawy z dnia 6
    czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1950 i 2128 oraz z
    2020 r. poz. 568), a jeżeli osoba przemieszczająca się pozostaje we
    wspólnym pożyciu z inną osobą - także osoby najbliższej osobie pozostającej
    we wspólnym pożyciu, oraz zakupu towarów i usług z tym związanych;
    3) wykonywania ochotniczo i bez wynagrodzenia świadczeń na rzecz
    przeciwdziałania skutkom COVID-19, w tym w ramach wolontariatu;
    4) sprawowania lub uczestniczenia w sprawowaniu kultu religijnego, w tym
    czynności lub obrzędów religijnych.

    § 20. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 kwietnia 2020 r. w
    sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
    wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 658, 673 i 674).

    jesli się wychodzi to tylko w masce lub w kasku § 18:

  • 2. Data: 2020-04-19 22:01:31
    Temat: Re: Zakaz odwołany ? nie znowelizowali §5 ?
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-04-19 21:31, Karol wrote:
> [...]
    >

    > http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000069701.pdf
    >
    > § 5. Do dnia 19 kwietnia 2020 r. zakazuje się na obszarze Rzeczypospolitej

    Na to wygląda, chyba że to czeski błąd ))

    Ale ja w sprawie formalnej: po co wprowadzać zakazy z poprzedniego
    rozporzadzenia, które obowiązują do końca dnia, w którym nowe
    rozporządzenie zostało podpisane? Czy nie wystarczyłby zapis, że
    poprzednie rozporządzenie traci moc z dniem 20 kwietnia?

  • 3. Data: 2020-04-19 22:31:34
    Od: Krzysztof 'kw1618' Warszawa <k...@g...3mam.net>

    W dniu 2020.04.19 o 22:01, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > rozporządzenie zostało podpisane? Czy nie wystarczyłby zapis, że
    > poprzednie rozporządzenie traci moc z dniem 20 kwietnia?

    Podpisane o 16:29, to pewnie przed 17:00 wrzucone na www, jeszcze kilka
    godzin do końca doby.
    Niektóre § są do konkretnej daty, niektóre do odwołania.
    Trudno dociec czemu akurat tak.

  • 4. Data: 2020-04-19 23:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uncle Pete 4...@g...com ...

> [...]
    > rozporządzenie zostało podpisane? Czy nie wystarczyłby zapis, że
    > poprzednie rozporządzenie traci moc z dniem 20 kwietnia?

    Ja bym zapytał po co wprowadzac zakaz kiedy jest mniejsza ilosc
    zakazonych a sciagac go wtedy kiedy ta ilosc sie zwiekszyła...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 5. Data: 2020-04-20 00:15:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :

    > Ja bym zapytał po co wprowadzac zakaz kiedy jest mniejsza ilosc
    > zakazonych a sciagac go wtedy kiedy ta ilosc sie zwiekszyła...?

    Po to, żeby gawiedź z ukontentowaniem stwierdziła: jaki ten rząd
    dobry, że zniósł ograniczenia.
    Nieważne, że były bez sensu, a wręcz szkodliwe.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 6. Data: 2020-04-20 06:49:42
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-04-19 o 23:59, Budzik pisze:

    > Ja bym zapytał po co wprowadzac zakaz kiedy jest mniejsza ilosc
    > zakazonych a sciagac go wtedy kiedy ta ilosc sie zwiekszyła...?

    Poważnie nie wiesz?
    Wprowadzili jak im się zdawało że potrzeba.
    Ludzi wkurwili.
    Wkurwienie zwiększyli radosna twórczością umundurowanych
    idiotów wręczających mandaty nawet za czynności nie zakazane
    jak mycie auta.
    A to wszystko dobili pokazując że mają własne zakazy i stosujących
    je ludzi w dupie wybierając się tłumnie na powązki.
    I nagle ktoś mądrzejszy skojarzył ze wybory lada moment bo
    przecież na jesień nie przełożą, a ludzie wkurwieni
    zagłosują na najbardziej idiotycznego kandydata byle by nie był
    z pisu.
    Mają dwadzieścia dni na przekonanie głosujących że robią dobrze
    i chcą dobrze. I już się zastanawiam jak im to wyjdzie?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-04-20 10:31:17
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2020 o 06:49 RadoslawF <r...@g...com> pisze:

> [...]
    > Mają dwadzieścia dni na przekonanie głosujących że robią dobrze
    > i chcą dobrze. I już się zastanawiam jak im to wyjdzie?

    A jaką elektorat ma alternatywę?
    Może oczywiście głosować na Kichawę albo Biedronia, ale w ten sposób
    jedynie zafunduje sobie drugą turę i kolejne, niepotrzebne zarażenia
    koronawirusem.
    A i tak w konsekwencji wygra Duda, bo według totalsów GWno wie wszystko:

    https://wyborcza.pl/7,75968,25877229,w-ktora-strone-
    sie-nie-obrocic-duda-z-przodu.html

    Hehe...

    --
    Trefniś

  • 8. Data: 2020-04-20 10:44:47
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2020-04-19 o 23:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Uncle Pete 4...@g...com ...

    > Ja bym zapytał po co wprowadzac zakaz kiedy jest mniejsza ilosc
    > zakazonych a sciagac go wtedy kiedy ta ilosc sie zwiekszyła...?

    gdyż to są działania o charakterze gospodarczym nie zdrowotnym. Słupki
    pikują w dół to trzeba je zatrzymać - w doopie ze zdrowiem obywateli.
    Włącz myślenie, gdyż nikt tego za Ciebie nie zrobi!!!!!

  • 9. Data: 2020-04-20 10:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF r...@g...com ...

> [...]
    > Mają dwadzieścia dni na przekonanie głosujących że robią dobrze
    > i chcą dobrze. I już się zastanawiam jak im to wyjdzie?

    Przyznaje ze moje pytanie miało charakter retoryczny ;-D

    Bije sie tylko z myslami czy oni tak rzeczywiście z głupoty czy to jednak
    jest ten przysłowiowy osioł którego teraz wyprowadzaja z pokoju zostajac
    bohaterami, niemniej ocene działań w stylu zamykania lasu mamy chyba
    pdoobną.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 10. Data: 2020-04-20 11:14:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-04-20 o 10:44, DaNsOuNd pisze:
    > Słupki pikują w dół
    Czyje?

    Robert