  • 51. Data: 2006-02-13 11:10:40
    Temat: Re: Zakaz + "Nie dotyczy mieszkańców"
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał:

    >Art. 130a ust. 1 pkt 1 pord.
    Nie masz racji! Muszą być spełnione jednocześnie dwa warunki:
    "w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch"
    Generalnie NIE jest to miejsce gdzie parkowanie jest zabronione, skoro
    może tam parkować mieszkaniec, a ttym samym utrudniać ruch w tym
    miejscu.

    --
    Artur Golański

  • 54. Data: 2006-02-13 11:10:41
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Teraz jest miejsce zamieszkania właściciela. Nawet współwłaścicieli
    >nie wymieniają.
    Mam nowy dowód i są tam dwa wpisy właściciela i dwa adresy.

    > Ale jak masz miejsce garażowania w tym miejscu, to
    >możesz tam zaparkować.
    Tu nie zgodziłbym się. Mogę np. wynajmować garaż od sp-ni lub
    właściciela (mieszkńca bloku) i jednocześnie wcale nie być mieszkańcem
    tego bloku/osiedla.

    >A z czego tak wnosisz?
    Ponieważ był wyraźny zakaz parkowania, któy go dotyczył.

    >Przecież jest mieszkańcem tego miasta. może
    >nawet osiedla.
    Tak naprawdę nie wierzysz, że sędzia też przychyliłby się takiej
    interpretacji tego co chcia osiągnąć zarządca terenu.

    --
    Artur Golański

  • 53. Data: 2006-02-13 11:10:41
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    R2r <b...@m...net.pl> napisał:

    >A jaki jest termin na dokonanie obowiązku meldunkowego (o ile taki
    >istnieje)?
    Jeśli przebywasz tam dłużej niż 3 doby

    >A skąd pewność co do intencji mieszkańców w tej interpretacji?
    A wg ciebie jaka była intencja ustawienia znaku? Znak jest, a parkuje
    każdy?

    > mieszkańcy chcieliby, aby taksówka zostawiała ich na
    Kierowca taksówki nie musi parkować, wystarczy mu czas do 1 minuty.

    --
    Artur Golański

  • 52. Data: 2006-02-13 11:10:41
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    R2r <b...@m...net.pl> napisał:

    >W pkt.2. możemy mieć (wątpliwe moim zdaniem) zastrzeżenia do słowa
    >_prawidłowo_. Pozostałe punkty nie budzą chyba wątpliwości.
    Własnie TO słowo miałem na myśli, bo rozwarzamy TEN przypadek, a nie
    inne.

    > Nie jest nadinterpretacją napisu,
    Nie sądzę. Parking jest dla mieszkańców i mieszkaniec może z niego
    korzystać (czytaj: mieszkaniec zaparkował, choć niekoniecznie swój
    pojazd.)

    > A jeżeli jest pasażerem bo nie ma PJ, to nie ma wstępu na parking?
    Tak ja to rozumiem.

    --
    Artur Golański

  • 55. Data: 2006-02-13 13:19:11
    Od: "Grzesiex" <s...@p...gazeta.pl>

    Świat jest pełen baranów, ktoś kupił sobie mieszkanie i myśli że w promocji
    nabył miejsce parkingowe przed blokiem. Są osiedla gdzie można sobie wykupic
    miejsce i wtedy jest ono wyrażnie opisane albo blokada a dla przyjezdnych
    też są wydzielone miejsca. Wszystko można załatwić w rozsądny sposób ale
    najłatwiej walnąć tabliczkę.
    Grzesiex

  • 56. Data: 2006-02-13 13:49:03
    Od: "kura" <k...@k...com>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości
    > W wiadomości <news:dsoh65$smg$1@news.mm.pl>

    > Bo znamy się tu wszyscy jak stare konie i wiemy o sobie niemal wszystko :)
    >
    > --
    > PozdrawiaM

    Kilka lat temu wprowadzilem sie do mieszkania w bloku, wprawdzie nie bylo
    tam tytulowego zakazu ale po kilku dniach jakis uczynny sasiad przedziurawil
    mi 2 kola. Mozliwe ze to Ty. Na szczesie nie musze juz tam mieszkac. Jednak
    niesmak pozostal do dzis.

    --
    rw

  • 57. Data: 2006-02-13 15:13:27
    Od: pit <p...@w...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Tak naprawdę nie wierzysz, że sędzia też przychyliłby się takiej
    > interpretacji tego co chcia osiągnąć zarządca terenu.

    Ale widzialem na paru osiedlach takie znaki z tabliczka:
    "nie dotyczy mieszkanocow osiedla xxx"

    Wiec w tym przypadku sprawa jest bardziej oczywista.

    Pozdr
    PiT

  • 58. Data: 2006-02-13 15:19:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Artur Golanski [###A...@w...net.pl.###] napisał:

    > Mam nowy dowód i są tam dwa wpisy właściciela i dwa adresy.

    Spróbuj powtórzyć tę sztukę dla trzech osób. 3 lata temu nie było na
    pewno takiej technicznej możliwości i do banku musiałem pobierać
    specjalne zaświadczenie, bo nie honorowali wpisu typu "Jan Kowalski i
    inni". No i w nowym dowodzie nie ma miejsca na miejsce garażowania. To
    miejsce garażowania było wpisywane w bardzo starych dowodach i mogło
    być zupełnie inne niż miejsce zameldowanie właścicieli. Tego w nowych
    dowodach nie ma.

    > Tu nie zgodziłbym się. Mogę np. wynajmować garaż od sp-ni lub
    > właściciela (mieszkńca bloku) i jednocześnie wcale nie być
    mieszkańcem
    > tego bloku/osiedla.

    Dokładnie tak. I o to właśnie chodziło. Na podstawie dowodu
    rejestracyjnego mogłeś tam wjechać / zaparkować.

    > Ponieważ był wyraźny zakaz parkowania, któy go dotyczył.

    No właśnie nie wiadomo, czy dotyczył. Wyłączał on z kręgu osób,
    których dotyczy mieszkańców, nie precyzując jakich.

    > Tak naprawdę nie wierzysz, że sędzia też przychyliłby się takiej
    > interpretacji tego co chcia osiągnąć zarządca terenu.

    Obawiam się, że nawet sam zarządca nie bardzo wiedział, co chce
    osiągnąć. Tak więc sędzia może mieć faktycznie kłopot z odgadnięciem
    tego.

  • 59. Data: 2006-02-13 15:44:19
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Artur Golanski napisał(a):
    > A wg ciebie jaka była intencja ustawienia znaku? Znak jest, a parkuje
    > każdy?
    No chyba nie taka, że jeśli jako mieszkaniec przyjadę pozyczonym
    samochodem to nie wolno mi go zaparkować na osiedlu.

    > Kierowca taksówki nie musi parkować, wystarczy mu czas do 1 minuty.
    Ale tam jest znak B-36 ("zakaz zatrzymywania") także dotyczy również
    tego taksówkarza.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 60. Data: 2006-02-13 15:57:33
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

> [...]
    > Nie sądzę. Parking jest dla mieszkańców i mieszkaniec może z niego
    > korzystać (czytaj: mieszkaniec zaparkował, choć niekoniecznie swój
    Oczywiście, że może. Również wtedy gdy nie ma np. prawa jazdy a ma
    swojego kierowcę, bo dlaczego by nie? Parking jest dla niego. A poza tym
    nadal nie zdefiniowaliśmy pojęcia mieszkańca - czyli nie wiemy tak
    naprawdę kogo nie dotyczy zakaz.

    > Tak ja to rozumiem.
    Nie żartuj ;-) A niby dlaczego? Jako mieszkaniec ma prawo korzystać z
    tego parkingu i już. A czy on osobiście prowadzi, czy np. jego
    wynajmowany kierowca to już jest bez znaczenia.
    Zauważ, że "nie dotyczy inwalidów" nie oznacza, że nie dotyczy tylko
    tych pojazdów, które są prowadzone przez inwalidów. Inwalida może w
    ogóle nie być w stanie prowadzić i mieć swojego kierowcę.