  • 21. Data: 2007-10-05 18:06:57
    Temat: Re: ZUS a CBA
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    >W sferach medyczno prawniczych korupcja szerzy sie na potege i jakos
    >nikt nie pragnie z tym walczyc. Pare zatrzyman jest warte inwestowania
    >
    >Korupcja jest procesem spolecznym i nalezy z nia walczyc ale nie w tej
    >formule co dotychczas.

    wiesz, lepiej te 90 baniek wpompowac w lepsze prawo. Korupcja jest bo jest
    zle prawo/ustawodastwo. Jak jest miejsce dla korupcji to ona tez bedzie.
    Zmienmy szereg korupcjogennych przepisow i juz mamy lepszy efekt niz pare
    aresztowan

    Icek

  • 22. Data: 2007-10-05 18:07:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > nie wiem jakimi przesłankami się akurat kierowali, ale ja znam kilka.
    > Główną z nich jest takie umieszczenie policji w systemie prawnym, gdzie
    > mianowanie komendanta jest uzależnione od władz samorządowych. Komendant
    > musi zabiegać o dofinansowanie od samorządu i bywa z tego rozliczany,
    toteż
    > niechętnie podejmuje działania przeciwko samorządowcom. Poza tym układy
    > korupcyjne mają to do siebie, że sięgają daleko. W takim wypadku ktoś z
    > zewnątrz, przyjeżdżając na realizację robi ją bez skrupułów i ma małe
    > szanse natrafić na niewygodny układ.

    eeeee, cos krecisz. Taka jednostka organizacyjnie moze byc umocowana gdzies
    w Komendzie Stolecznej/Glownej i po temacie tak samo jak jest z Wydzialem
    Wewnetrznym

    Icek

  • 23. Data: 2007-10-05 19:15:17
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Fri, 5 Oct 2007 19:42:24 +0200, od Robert Tomasik :

    > To było by wylanie dziecka z kąpielą. Taka służba niestety w Polsce jest
    > potrzebna. Tyle, że jeśli wierzyć informacjom prasowym CBA jest obecnie
    > lekko za bardzo uległe politykom.

    Taki wydział powinien funkcjonować w strukturach ABW podległa bezpośrednio
    szefowi ABW, który powinien wywodzić się bezpośrednio ze służby w ABW lub
    podobnych instytucji.
    Wogóle służby specjalne powinny być bezpośrednio podległe sejmowi czyli
    komisji ds służb, gdzie są posłowie z różnych ugrupowań i szef służby
    specjalnej, gdy otrzymuje jakąs sugestię/polecenie od premiera, prezydenta
    czy ministra - powinien zasięgać bezpośredniej konsultacji z komisją.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 24. Data: 2007-10-05 19:23:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > eeeee, cos krecisz. Taka jednostka organizacyjnie moze byc umocowana
    > gdzies
    > w Komendzie Stolecznej/Glownej i po temacie tak samo jak jest z Wydzialem
    > Wewnetrznym

    Dalej nie zmienia to faktu, że Komenda Głowna policji jest zainteresowana,
    by samorządy dofinansowywały komisariaty. Generalnie uważam, że złem jest
    to dofinansowywanie komisariatów oraz uzależnianie mianowania od opinii
    władz samorządowych.

  • 25. Data: 2007-10-05 19:26:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"
    <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezpośrednio
    > szefowi ABW, który powinien wywodzić się bezpośrednio ze służby w ABW lub

    Tu się zgodzę. Tworzenie nowej formacji sensu większego nie miało, bowiem
    CBA trzeba było stworzyć bazę logistyczną od podstaw.

> [...]
    > prezydenta
    > czy ministra - powinien zasięgać bezpośredniej konsultacji z komisją.

    To było by świetnie. Ale tak nie jest. jeszcze jakby tak zrobić klarowny
    system awansu i zablokować awansowanie na Komendanta Głównego Policji
    osoby, która w życiu nie widziała z bliska interwencji policyjnej, to by
    było super.

  • 26. Data: 2007-10-06 20:33:42
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > by samorządy dofinansowywały komisariaty. Generalnie uważam, że złem jest
    > to dofinansowywanie komisariatów oraz uzależnianie mianowania od opinii

    to oczywiste, srodkow z bdzetu powinno starczac na wszystkie cele statutowe

    Icek

  • 27. Data: 2007-10-10 15:29:58
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Fri, 5 Oct 2007 21:26:02 +0200, od Robert Tomasik :

    > Tu się zgodzę. Tworzenie nowej formacji sensu większego nie miało, bowiem
    > CBA trzeba było stworzyć bazę logistyczną od podstaw.

    Czyli, jakby nie patrzeć, intencją ustawodawcy było utworzyć nową
    instytucję i powołac "swojego" szefa, ale to wątek na pl.soc.polityka

> [...]
    > system awansu i zablokować awansowanie na Komendanta Głównego Policji
    > osoby, która w życiu nie widziała z bliska interwencji policyjnej, to by

    Wystarczy wstawić do ustawy wymaganie, że Komendantem Głównym może zostać
    osoba, która wśród innych wymagań ma udokumentowany staż w służbach
    mundurowych np. ABW, SG, policji minimum... przykładowo 8 lat.
    W PL jest dośc dużo wyróżniających się komendantów wojewódzkich czy
    rejonowych i przede wszystkich z takich stanowisk powinni startować na
    głównego.

  • 28. Data: 2007-10-10 18:14:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"
    <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net> napisał w wiadomości

    I to by było na tyle, jeśli chodzi o życzenia. :-)