  • Data: 2005-09-30 09:55:36
    Temat: Wynajem mieszaknia
    Od: " Jagoda" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Prosze o pomoc!!
    Chce wynajac mieszanie spółdzielcze włąsnościowe 2 studentom.Oni chcą abym
    ich zameldowala tymczasowo na rok czasu(czyli na okres trwania roku
    studenc.).Wynajmuje po raz pierwszy wiec nie wiem jakie sa ew.konsekwencje
    takiego meldunku.I jakie sa dalsze formalności.Przeczytalam ze ze po
    zameldowaniu, umowę najmu trzeba zarejestrować w US 10 dni od jej podpisania
    i trzeba płacic podatek ryczaltem 8,5% lub na zasadach ogólnych 19%-ale nie
    wiem co bylo by dla mnie lepsze i czym się one róznia(dzwonilam w tej sprawie
    do US ale pani nie umiala mi tego wytlumaczyc i odeslala mnie do
    internetu).Moje pytania:
    1. konieczy jest meldunek czasowy
    2.czy zameldowanie jest równoznacze z zarejestrowaniem w US i oplacaniu
    podatku
    3.co lepsze ryczalt i czy zasady ogólne

    wiecej pytan narazie nie mam - moze wyjda one podczas dyskusji
    z gory dziekuje za pomoc