  • 21. Data: 2011-03-24 10:09:56
    Temat: Re: Wymeldowanie a sąd
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 11:03, Olgierd pisze:

    > No dobrze, ale skutkiem tejże fikcji jest wcale nie fikcyjny skutek w
    > postaci prawomocnego nakazu :) Co proponujesz, by sąd uczynił z takim
    > nakazem?

    Uchylił klauzulę.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2011-03-24 10:18:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:09:56 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Uchylił klauzulę.

    Zawsze jednak zostaje kwestia prawomocności rozstrzygnięcia. Ma to
    istotny skutek także np. z punktu widzenia przerwania biegu przedawnienia
    roszczenia.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 23. Data: 2011-03-24 10:46:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 11:18, Olgierd pisze:

    > Zawsze jednak zostaje kwestia prawomocności rozstrzygnięcia.

    Jest raczej oczywiste, że skoro nie było prawidłowego doręczenia, to nie
    ma również prawomocności.

    >Ma to
    > istotny skutek także np. z punktu widzenia przerwania biegu przedawnienia
    > roszczenia.

    Konkretnie jaki to ma związek?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-03-24 10:55:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 11:46:01 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Jest raczej oczywiste, że skoro nie było prawidłowego doręczenia, to nie
    > ma również prawomocności.

    No więc trzeba znaleźć sposób na podważenie czegoś, o czym sąd już
    rozstrzygnął. Przecież sąd nie może wrzucić papieru do kosza.

    > Konkretnie jaki to ma związek?

    Wierzyciel ma 10 lat na wykonanie orzeczenia.
    I przepraszam, nieprawidłowo nazwałem to "przerwaniem biegu". To już inna
    para kaloszy.

  • 25. Data: 2011-03-24 11:18:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 11:55, Olgierd pisze:

    > No więc trzeba znaleźć sposób na podważenie czegoś, o czym sąd już
    > rozstrzygnął. Przecież sąd nie może wrzucić papieru do kosza.

    I sąd nie ma sposobu na uchylenie takiej błędnej klauzuli?

    > Wierzyciel ma 10 lat na wykonanie orzeczenia.
    > I przepraszam, nieprawidłowo nazwałem to "przerwaniem biegu". To już inna
    > para kaloszy.

    Zatem 10-letni termin będzie biegł od *prawidłowej* prawomocności
    postępowania.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-03-24 11:30:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 12:18:29 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > I sąd nie ma sposobu na uchylenie takiej błędnej klauzuli?

    No na pewno ma. Ale uprzednio należy wnieść środek zaskarżenia -- i o tym
    jest ten wątek :)

    > Zatem 10-letni termin będzie biegł od *prawidłowej* prawomocności
    > postępowania.

    Owszem, pod warunkiem, że pozwany zaskarży nieprawidłowe orzeczenie.

  • 27. Data: 2011-03-24 19:28:09
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 24 Mar, 12:30, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

> [...]
    > jest ten wątek :)

    > Owszem, pod warunkiem, że pozwany zaskarży nieprawidłowe orzeczenie.

    Cóż, skoro nie było prawidłowego doręczenia, to żadne z orzeczeń nie
    jest prawomocne - ani nakaz, ani postanowienie o nadaniu klauzuli
    wykonalności. Zatem należy złożyć, bez konieczności przywracania
    terminu, sprzeciw od nakazu i zażalenie na nadanie klauzuli
    wykonalności (z wnioskiem o zawieszenie postępowania egzekucyjnego -
    art. 821 par. 1 k.p.c.). Po uchyleniu postanowienia o nadaniu klauzuli
    wykonalności wniosek o umorzenie postępowania egzekucyjnego - art. 825
    pkt 2 k.p.c.

  • 28. Data: 2011-03-25 16:30:31
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

    > Rzeczywiście, ale nie za bardzo mi zależy na odróżnianiu jednego
    > kryminalisty od drugiego - jednakowo siebie warci. :(
    >
    > --
    > spp

    Misiu, alboś durnowaty alboś abnegat do sześcianu. Jak ja cię pozwę o 300 zł
    które rzekomo mi wisisz i wygram bo nie miałeś szans otrzymać wyroku i się
    odwołać, znaczy że jesteś KRYMINALISTĄ. Żelazna logika. JAk u pisowców :)

  • 29. Data: 2011-03-25 17:32:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-25 17:30, NieJorgnijSię pisze:

> [...]
    > 300 zł które rzekomo mi wisisz i wygram bo nie miałeś szans otrzymać
    > wyroku i się odwołać, znaczy że jesteś KRYMINALISTĄ. Żelazna logika. JAk

    Może naucz się czytać ze zrozumieniem, tak od pierwszego postu?
    Tam autor wyraźnie pisze że dług powstał przed rozwiązaniem umowy i
    abonent jest go świadom - nie zaprzecza jego istnieniu.
    Gimnazjaliści dają sobie radę z takimi tekstami, ale nie jorgnijsię
    jeszcze nie. :):)

    --
    spp

  • 30. Data: 2011-03-25 19:17:34
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    Teraz sam się popisałeś głąbie. Zobacz KTO jest autorem. Uczyl Marcin
    Marcina ... ech. Skoro ja jestem na poziomie gimnazjum to ciebie ciężko
    gdziekolwiek sklasyfikować. EOT bo szkoda mojego czasu na matoła.