  • 1. Data: 2011-03-22 20:35:58
    Temat: Zwrot Alimentów - Czy będę musiał oddać ?
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    Witam napisze w skrócie, mam 23 lata pobieram od ojca alimenty odkąd
    skończyłem 15 lat, po szkole średniej zapisałem się do "zaocznej
    policealnej szkoły informatyki" szkoła ta jest bezplatna, zaliczyłem
    tam dwa semestry, na 3 skończyła się tam moja edukacja, poprostu
    przestałem juz chodzic do szkoly, ( dla alibi powtorzylem jeszcze raz
    3 semestr ale tez go nie zaliczylem, przepisalem sie do innej szkoly
    wlasnie na ten 3 sem zeby miec jakis papier ze chociaz jestem
    "zapisany" gdzies w szkole ) od ponad roku pracuję, ojciec oznajmil mi
    wczoraj ze chce zwrotu alimentow na jak najwiekszą kwote bo nic mu nie
    powiedzialem ze sie juz nie ucze i juz nie pracuje.

    Pytanie czy jest taka mozliwosc prawna ze moge mu zwrocic pieniadze ?
    a jesli tak to co jest brane pod uwage i jak mam sie bronic aby nie
    zaplacic? czy ojciec najpierw musi wygrac sprawe o zaprzestanie
    placenia alimentow, a gdy ja wygra to zalozyc 2 o zwrot alimentow? czy
    to sie odbywa na 1 sprawie?

    Ja ojcu nic nie mowilem ze sie nie ucze, on o to nie pytal, czy ja mam
    obowiazek zglaszania do zusu, sadu, ojca ze juz sie nie ucze i
    pracuje? jak sad sprawdza czy sie ucze/uczylem? sam miałbym to
    udokumentować? ( jeśli tak to jakim papierem.. zaświadczenie,
    indeks? )

    Ja szczerze powiedziawszy nawet zapomnialem juz o tych alimentach bo
    przychodza na konto mojej mamy a ona z tych pieniadzy korzysta.

    Alimenty wyplaca ZUS sciagajac z emerytury mojego ojca.

    Dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2011-03-22 21:28:56
    Temat: Re: Zwrot Alimentów - Czy będę musiał oddać ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Co do zaprzestania płacenia alimentów, to oczywiście musi być sprawa
    sądowa. Co do ich wyłudzenia od ojca, to z tego co napisałeś można
    wywnioskować, ze je wyłudziłeś, a więc nie tylko grozi Ci ich zwrot (jako
    naprawa szkody), ale i normalny wyrok. Pytanie, czy ojciec bedzie miał tyle
    samozaparcia w sobie, by Cię ścigać karnie.

  • 3. Data: 2011-03-22 21:33:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > naprawa szkody), ale i normalny wyrok. Pytanie, czy ojciec bedzie miał
    > tyle samozaparcia w sobie, by Cię ścigać karnie.

    Miejmy nadzieje, ze tak.
    Pasozytow trzeba tepic bezwzglednie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-03-22 21:39:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    >zaplacic? czy ojciec najpierw musi wygrac sprawe o zaprzestanie
    >placenia alimentow, a gdy ja wygra to zalozyc 2 o zwrot alimentow? czy

    Najlepiej, gdyby sie odbylo bez rozprawy i twoja cwana mamusia zwrocila ojcu
    pieniadze grzeczniutko, w ząbkach i na czterech łapkach.
    Jesli macie choć odrobinę honoru, to tak by to nalezalo zalatwic.

    No chyba, ze jestes jakos chory, ulomny, niepelnosprawny - to przepraszam
    bardzo.

    >Ja szczerze powiedziawszy nawet zapomnialem juz o tych alimentach bo
    >przychodza na konto mojej mamy a ona z tych pieniadzy korzysta.

    Czyli cwana mamuśa korzystała z pieniedzy, ktore jej nie nalezaly sie po
    dwakroć - bo raz, ze to byly pieniadze *dla Ciebie* a dwa, ze nawet Ty nie
    powinienes ich byl dostawac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-03-22 22:16:14
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    no a czy nauka w tej szkole gdy jeszcze chodzilem do niej, uwzgledni
    ja sad i za ten okres nie bede musial splacac ojca? czy ta sprawa jest
    juz z grutu przegrana? czy aby zwrocic alimenty potrzebna jest 2
    sprawa sadowo? czy umorzenie alimentow i zwrot ich czesci odbywa sie
    na 1 sprawie?

    Czy jesli ojciec w pozwie zawnioskuje tylko o zaprzestania placeniu
    alimentow to sad nie bedzie sprawdzal nawet tego czy kiedykolwiek sie
    uczylem jesli ojciec nie poprosi o to sadu?

  • 6. Data: 2011-03-22 22:44:55
    Temat: Re: Zwrot Alimentów - Czy bede musial oddac ?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "Lukasz" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

    > Czy jesli ojciec w pozwie zawnioskuje tylko o zaprzestania placeniu
    > alimentow to sad nie bedzie sprawdzal nawet tego czy kiedykolwiek sie
    > uczylem jesli ojciec nie poprosi o to sadu?

    Przede wszystkim to Twoj ojciec musi Ci udowodnic, ze Ci sie alimenty nie
    nalezaly.....
    Nie wiem, jakie dowody on przedstawi, ale z kolei Ty powinienes przedstawic
    jak najwiecej dowodow na to, ze si euczyles i kiedy sie uczyles.
    W sprawach cywilnych sad za wiele nie robi z urzedu, wiec jesli chcesz
    uzyskac jak najkorzystneisjzy wyrok, powinines sam zadbac o jak najwiecej
    papierkow n audowodnienie swoich tez i powolac sie na nie najlepiej juz w
    odpowiedzi na pozew.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-03-23 08:45:59
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-22 23:44, Użytkownik SDD napisał:

> [...]
    > papierkow n audowodnienie swoich tez i powolac sie na nie najlepiej juz w

    Jakie "papierki" może pokazać za okres kiedy nie uczył się a już
    pracował ?
    Powinien sie z ojcem dogadać sam bez sądu i zwrócić nienależnie
    otrzymane pieniądze. Jeśli zrobi to przy pomocy sądu będzie
    go to drożej kosztowało.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-03-23 10:09:25
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku RadoslawF napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

    > Jakie "papierki" może pokazać za okres kiedy nie uczył się a już
    > pracował ?
    Żadnych. Z postu wynika, że "był zapisany, ale nie chodził", więc nawet ten
    okres ojciec może zakwestionować, jeśli udowodni, że się nie uczył, a już
    Powinien. Ale wyraźnie chce kombinować.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 9. Data: 2011-03-23 13:00:58
    Od: anluk <a...@i...pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 15:16:14 -0700 (PDT), Lukasz napisał(a):

> [...]
    > alimentow to sad nie bedzie sprawdzal nawet tego czy kiedykolwiek sie
    > uczylem jesli ojciec nie poprosi o to sadu?

    Zwolnienie z obowiązku płacenia alimentów podejmuje sąd na wniosek osoby
    płacącej alimenty. Podstawą może być, że osoba alimentowana jest wstanie
    sam się utrzymać. W sądzie wykazać trzeba wszystkie koszty jakie ponosiłeś
    szkoła, mieszkanie, media no i ile zarabiałeś. Zbilansować. Wykazać, że nie
    jesteś wstanie sam sie utrzymać. Sąd może podjąć decyzję o obniżeniu
    alimentów. Alimenty płaci się do momentu usamodzielnienia się. Podstawą
    jest decyzja sądu.

  • 10. Data: 2011-03-26 20:50:09
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    ok prosze o napisanie czy dobrze rozumie

    Zeby zwrocic alimenty za jakis okres najpierw trzeba wygrac sprawe o
    "zaprzestanie placenia alimentow" dopiero pozniej moze dana osoba
    oddac sprawe do sadu cywilnego o zwrot pieniedzy, i czy wtedy musi w
    takim wniosku podac za jaki okres zada zwrotu? czy to sam sad sprawdzi
    i wyznaczy daty za jakie trzeba by ewentualnie zwrocic pieniadze?

    I czy brane pod uwage moze byc to ze mieszkam z ojczymem ktory ulegl
    ciezkiemu wypadkowi samochodowemu i duza czesc pieniedzy idzie na jego
    rehabilitacje, leki itd? a ja wtedy sie nie uczylem ani nie pracowałem