  • 11. Data: 2011-03-23 15:24:23
    Temat: Re: Wymeldowanie a sąd
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/23/2011 9:06 AM, NieJorgnijSię wrote:
    > Taka sytuacja. Xsiński jest winny np operatorowi gsm 500 zł. Umowę
    > rozwiązano 1.01.2009 r. 1.03.2009 r. sprzedaje mieszkanie i mieszka w
    > wynajętym - oczywiście przemeldowując się. Operator posiada dane sprzed
    > przemeldowania się. Sprzedaje dług firmie windykacyjnej, firma wysyła
    > pisma, przychodzą zwroty, w koncu sprawa trafia do sądu. I tu pytanie -
    > zakładając że sąd wyda nakaz zapłaty - jaką dłużnik ma szansę na
    > sprzeciw, skoro nie wie nawet o wyroku.

    Żadnej.
    Ale szybko sie dowie.
    Komornik w przeciwienstwie do sądu nie bedzie miał kłopotów z ustaleniem
    gdzie jest kasa Xsińskiego.

  • 12. Data: 2011-03-23 16:17:29
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

    > M. in. kogoś, kto nie spłaca swoich długów?

    To po jaką cholerę słać sprzeciw i jeszcze płacić? Czy mówiłem wogóle o
    zasadności ew. długu? Dłużnik może się z nim nie zgadzać, co go złodziejem
    nie czyni ...

    Radzę CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM.

  • 13. Data: 2011-03-23 16:37:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-03-23 15:20, spp pisze:
    > M. in. kogoś, kto nie spłaca swoich długów?

    Nie.
    Zaglądnij do słownika.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 14. Data: 2011-03-23 17:28:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-23 17:37, Arek pisze:

    > Nie.
    > Zaglądnij do słownika.

    Rzeczywiście, ale nie za bardzo mi zależy na odróżnianiu jednego
    kryminalisty od drugiego - jednakowo siebie warci. :(

    --
    spp

  • 15. Data: 2011-03-23 17:30:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-23 15:53, Olgierd pisze:

    > No chyba zdaniem sądu ono będzie skuteczne?

    No to trzeba wykazać, że jednak nie było skuteczne.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2011-03-24 08:19:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 23 Mar 2011 18:30:33 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > No to trzeba wykazać, że jednak nie było skuteczne.

    No to w tym celu należy wnieść sprzeciw wraz z wnioskiem o przywrócenie
    terminu do jego wniesienia :)

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2011-03-24 08:55:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 09:19, Olgierd pisze:

    > No to w tym celu należy wnieść sprzeciw wraz z wnioskiem o przywrócenie
    > terminu do jego wniesienia :)

    Ale wniosek o przywrócenie terminu jest przyznaniem się, że termin już
    upłynął.

    W wersji "soft" należy wnieść sprzeciw i wykazać, że termin jeszcze nie
    upłynął.

    W wersji "hard" wykazać, że termin nie upłynął i "napyskować" kiedy w
    końcu dostaniemy pozew, bo chcemy rozważyć wniesienie sprzeciwu :)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-03-24 09:34:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 09:55:25 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale wniosek o przywrócenie terminu jest przyznaniem się, że termin już
    > upłynął.

    Zdaniem sądu termin już upłynął -- to chyba wystarczy. W aktach jest
    prawomocny nakaz.

    > W wersji "soft" należy wnieść sprzeciw i wykazać, że termin jeszcze nie
    > upłynął.

    Albo wznowienie postępowania (art. 401 pkt 2 kpc: "wskutek naruszenia
    przepisów prawa była pozbawiona możności działania"), bo chyba podanie
    przez powoda nieprawidłowego adresu strony jest naruszeniem przepisów.

  • 19. Data: 2011-03-24 09:41:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-24 10:34, Olgierd pisze:
> [...]

    Ale takie doręczenie to "fikcja doręczenia", którą przecież można
    wzruszyć. Warunkiem uznania tej fikcji jest awizacja pod adresem
    zamieszkania, która w danym przypadku mogła nie nastąpić.

    > Albo wznowienie postępowania (art. 401 pkt 2 kpc: "wskutek naruszenia
    > przepisów prawa była pozbawiona możności działania"), bo chyba podanie
    > przez powoda nieprawidłowego adresu strony jest naruszeniem przepisów.

    Chyba "głębokiej teorii", bo praktyka jaka jest, to wiemy :)

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2011-03-24 10:03:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 10:41:57 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Ale takie doręczenie to "fikcja doręczenia", którą przecież można
    > wzruszyć. Warunkiem uznania tej fikcji jest awizacja pod adresem
    > zamieszkania, która w danym przypadku mogła nie nastąpić.

    No dobrze, ale skutkiem tejże fikcji jest wcale nie fikcyjny skutek w
    postaci prawomocnego nakazu :) Co proponujesz, by sąd uczynił z takim
    nakazem?