  • Data: 2007-09-23 18:33:21
    Temat: Wydobywanie i składowanie kruszyw
    Od: "Szymek" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę o pomoc - informację, gdzie mogę zwrócić się w sprawie bezprawnego
    składowania kruszyw.
    Jeden z moich sąsiadów, posiadających niewielką ( ok 60 arów ) działkę
    zakupił sobię dwa archaiczne maszyny i...Zaczęło się.
    Koło mojego domu rosną jak grzyby po deszczu ogromne hałdy piachu, gliny i
    ziemi.
    Część z nich już na mojej działce.
    Na początku, ze względu na moje dzieci ( którym wydaje się że to najlepszy
    plac zabaw ), zażądałem usunięcia hałd z mojej posesji.
    Teraz góry piachu rosną równo przy granicy.
    Jakie prawo reguluje wydobywanie, składowanie i handel kruszywami ? Do kogo
    zwrócić się o pomoc w tej nieprzyjemnej sytuacji ?
    Rozmowy z kłopotliwym sąsiadem skończyły się tekstem "możesz mi skoczyć -
    jestem na swoim".
    Faktem jest że nie kopie na sąsiadującej z moją działce - jedynie składuje i
    handluje.
    Można składować kruszywa bezpośrednio przy granicy działki ?
    Bliskie sąsiedztwo pisakowych hałd jest dla mnie kłopotliwe zarówno ze
    względu na bezpieczeństwo jak i estetykę terenu.