  • Data: 2009-01-19 10:36:08
    Temat: Współwłaściciel...
    Od: " Anna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    współwłaściciel domku jednorodzinnego parterowego /ma 50%/ , bez zgody
    pozostałych współwłaścicieli zaadoptował sobie strych niemieszkalny
    na mieszkanie. Rządzi się, jakby był wyłącznie u siebie.Strych zamknął, i
    nie wpuszcza tam nikogo, ale systematycznie inwestuje, załozył sam wodę,
    podciagnął prąd, od sierpnia 2008 zrobił sobie łazienkę i węglową kuchnię
    wybijając w dachu otwór na dodatkowy komin. Po cichu...
    Po tym wycięciu /nie robił tego fachowiec, podobnie jak pozostałych
    instalacji/ podcieka z dachu, bo cała jedna ściana w mojej kuchni ma grzyb
    do wysokości meta, a komin jest właśnie nad kuchnią na parterze .I to się
    dzieje właśnie od jesieni, bo wcześniej ściana była sucha.
    O zwrocie jakichkolwiek kosztów naprawy nie chce słyszeć, podobnie jest z
    ogrzewaniem - już drugi rok kupuję za swoje węgiel, drewno i zajmuję się
    piecem, a on tylko korzysta. Powiedział,że ogrzewanie mu niepotrzebne, bo
    ma piecyki, ale zapewne je wyłącza, jak kaloryfery grzeją...
    Dom jest w całości drewniany, ma 50 lat, jest pod opieką konserwatora
    zabytków, i tego typu instalacje-samowolki grożą pożarem,
    ściany pękają, sufit ma liczne peknięcia. Kuchnia zapewne powstała po
    wizycie nadzoru budowlanego /ściągnęłam ich po tym, jak ściany zaczęły pękać
    a z góry dochodziły odgłosy wybijania czegoś od strony komina/ - komu
    można zgłosić taką sytuację??? Nadzór już pewnie nie przyjdzie, bo
    powiedzieli, że nie chcą się pchać w rodzinny konflikt...Śmieszne - ja
    złożyłam pismo o kontrolę, a współwłaścicicel, jak oni przyjechali, witał
    się jak z dobrymi znajomymi...
    Dodam,że ten współwłaściciel ma dobudowany nowy dom, którego nie
    kończy celowo ,by uzyskać w sądzie spłatę z tego starego domu.
    Ale tu nie chodzi nam o te pieniądze - boimy się o swoje bezpieczeństwo. Co
    robić ??? Jak zapobiec w przyszłości, by współwłaściciel nie robił nic bez
    naszej zgody?

    Facet jest damskim bokserem, ma założoną na policji sprawę o znęcanie się
    nad rodziną.
    proszę o poradę.
    pozdrawiam