    From: "Lokator" <q...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wspolnota mieszkaniowa nie chce zgodzic sie na remont
    Date: 6 Aug 2006 15:06:39 +0200

    Cześć,
    Kumpel ma problem:
    Mieszka w starym bloku w ktorym jest 10 mieszkan - zajete sa chyba tylko 7
    (łącznie z jego) w tym wszystkie przez starsze osoby.
    W bloku jest wspólnota, którą w zasadzie rządzi (ma upoważnienia od reszty
    mieszczńców) jedno stare babsko.
    Kumpel mieszka na ostatnim piętrze i od jakiegoś czasu przy większych deszczach
    go zalewa.
    Ostatnio z rok temu udało mu się w końcu zmusić wspólnote do załatania dachu i
    zrobił remont mieszkania.
    Niestety po dzisiejszych opadach okazało się, ze dach dalej cieknie i mieszkanie
    jest do ponownego remontu.
    Babsko rządzące wspólnotą powiedziało, że teraz nie ma kasy na remont dachu bo
    wspólnota uchwaliła (przy głosie sprzeciwu mojego kumpla) wymiane rur i może w
    przyszłym roku...
    W dodatku babsko uprzedziło kumpla, że jak by miał zamiar nie wpuścić
    hydraulików do siebie do mieszkania (do czasu remontu dachu) to grozi mu wysoka
    kara.

    I teraz moje pytanie: jak to ugryźć? Czy sabotowanie prac hydraulicznych
    rzeczywiście zagrożone jest sankcją karną? Czy ew. jest szansa wygrania tej
    sprawy w sądzie jeżeli się udowodni, że remont dachu jest bardziej potrzebny niż
    rury? Czy jest w ogóle jakaś szansa żeby zmusić wspólnotę (a dokładnie to jedno
    babsko) do respektowania prawa mojego kumpla?
    Czy może ktoś z Was ma pomysł co robić?
    Jeżeli do jesieni nie zostanie dach porządnie załatany to kumpel po prostu
    utonie - jemu teraz kapie z sufitu po 1 dniu opadów. Jedyną szansą jaką on widzi
    to zmuszenie wspólnoty do remontu poprzez blokade innych prac. Ale jeżeli się
    okaże, że potem trzeba będzie zapłacić np. 5000pln kary no to słabo wychodzi.

    Pozdrawiam

    Lokator