  • 1. Data: 2024-07-23 06:25:42
    Temat: Brak kota na Helu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.rp.pl/prawo-karne/art40845571-turysta-pr
    zygarnal-wystraszonego-kota-teraz-grozi-mu-proces-o-
    przywlaszczenie-mienia

    "Turysta przygarnął wystraszonego kota. Teraz grozi mu proces o
    przywłaszczenie mienia

    To od policji i prokuratora zależy, czy - mimo porozumienia się stron -
    będą one wszczynać postępowanie w zakresie przywłaszczenia mienia i czy
    pojawi się akt oskarżenia w tej sprawie.
    [..]
    Doszło do porozumienia. Mężczyzna zwróci właścicielce koszty dojazdu pod
    Warszawę. Właścicielka kota złamała prawo, bo na stronie internetowej
    Trójmiasta opublikowała zdjęcie z monitoringu: mężczyzny, jego dziecka i
    kota. Wówczas rozlał się hejt. Większość wpisów odbywała się pod hasłem
    ,,Złodziejskie mordy".
    [..]
    Mężczyzna, który zaopiekował się kotem, uważa, że działał w stanie
    wyższej konieczności, że kot był bez obroży, a on chciał się nim
    zaopiekować w trudnej sytuacji. Była burza, napływały alerty, mały synek
    płakał, że kotek zostanie sam w takich warunkach. Właścicielka z kolei
    twierdzi, że kot miał chip i jest takim, który chodzi trochę bezpańsko,
    a mężczyzna nie dochował należytej staranności, żeby ją odnaleźć."

    Rzepa zamieściła zdjęcie kota, ale nie wiadomo czy tego i czy był
    małoletni. W kazdym razie, jaki piekny prawniczy burdel. Jeszcze do
    kompletu powina dojść jakaś organizacja ochrony zwierząt w roli
    oskarzyciela posiłkowego.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2024-07-23 10:35:21
    Temat: Re: Brak kota na Helu
    Od: n...@o...pl

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(-a):

> [...]
    > małoletni. W kazdym razie, jaki piekny prawniczy burdel. Jeszcze do
    > kompletu powina dojść jakaś organizacja ochrony zwierząt w roli

    Cóż, chip zawsze wypada sprawdzić u najbliższego weterynarza.
    Ale w takim przypadku powinien obciążyć właścicielkę kosztami przechowania jak
    każdej znalezionej rzeczy.

  • 3. Data: 2024-07-23 10:48:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Jul 2024 04:25:42 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > Trójmiasta opublikowała zdjęcie z monitoringu: mężczyzny, jego dziecka i
    > kota. Wówczas rozlał się hejt. Większość wpisów odbywała się pod hasłem

    ja tam nie wiem, ale skąd ten monitoring?
    Z posesji jej zabrał?

    Gdzie te zdjęcia?

> [...]
    > małoletni. W kazdym razie, jaki piekny prawniczy burdel. Jeszcze do
    > kompletu powina dojść jakaś organizacja ochrony zwierząt w roli

    Następnym razem tak się może skonczyc - ktos zadzwoni na policję,
    i właścicielka dostanie mandat za brak opieki :-)

    P.S. A jednak policja pomaga ... czasem

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-skradziony-ko
    t-wrocil-do-wlascicielki-pomogli-policjanci,nId,5385
    668#crp_state=1

    Taki kot, to chyba warty rower i worek mąki ?

    J.

  • 4. Data: 2024-07-23 11:16:19
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 23.07.2024 o 10:48, J.F pisze:
> [...]
    t-wrocil-do-wlascicielki-pomogli-policjanci,nId,5385
    668#crp_state=1

    > Taki kot, to chyba warty rower i worek mąki ?

    No! A kot z miasta Łodzi pochodzi!

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 5. Data: 2024-07-23 11:17:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Jul 2024 04:25:42 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > https://www.rp.pl/prawo-karne/art40845571-turysta-pr
    zygarnal-wystraszonego-kota-teraz-grozi-mu-proces-o-
    przywlaszczenie-mienia

    P.S. To nie pierwszy raz

    https://www.koty.pl/artykuly/aktualnosci/oskarzona-o
    -kradziez-kota

    J.

  • 6. Data: 2024-07-23 14:31:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.07.2024 o 11:17, J.F pisze:
    zygarnal-wystraszonego-kota-teraz-grozi-mu-proces-o-
    przywlaszczenie-mienia

    > P.S. To nie pierwszy raz
    >
    > https://www.koty.pl/artykuly/aktualnosci/oskarzona-o
    -kradziez-kota

    Tu ewidentnie zachciało się jej kota.
    Był numer, a ta mówi, że nie mogła się skontaktować.
    Zajęty, nie odbierał, nie istnieje, czy dodzwoniła się do kogoś innego,
    może numer premium :) ?
    Ach te pismaki.

    Robert

  • 7. Data: 2024-07-23 14:43:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 23 Jul 2024 14:31:08 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > Był numer, a ta mówi, że nie mogła się skontaktować.
    > Zajęty, nie odbierał, nie istnieje, czy dodzwoniła się do kogoś innego,

    Nie odbiera, zajety, wyłączony - wszystko możliwe.

    Powinno być gdzies w historii połączeń, ale jak nie doszło do
    połączenia, to tylko prokurator może wyciągnąć.
    No i policja z upoważnienia.

    J.

  • 8. Data: 2024-07-23 17:42:25
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    > twierdzi, że kot miał chip i jest takim, który chodzi trochę bezpańsko,
    > a mężczyzna nie dochował należytej staranności, żeby ją odnaleźć."

    Trochu babę rozumiem. Jak by mi mój kot zginął, dużo bym zrobił żeby go
    odnaleźć, w szczególności upublicznienie wizerunku "nowego opiekuna" -
    bezproblemowo. I w sumie, to chyba nawet dobrze zrobiła, że od razu z
    policją poszła. Poszła by sama, to by ją na drzewo spuścili bo synek już
    kotka pokochał, tym samym uprzedziła by że ktoś kotka szuka. Następnym
    razem jak by już z policją poszła to by było "Siergiej z kotem?
    Antychryst pod moim dachem?".

    PD

  • 9. Data: 2024-07-24 01:31:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    zygarnal-wystraszonego-kota-teraz-grozi-mu-proces-o-
    przywlaszczenie-mienia

    > ja tam nie wiem, ale skąd ten monitoring?
    > Z posesji jej zabrał?

    Pewnie obejmował i ulicę.

    > Gdzie te zdjęcia?

    > Następnym razem tak się może skonczyc - ktos zadzwoni na policję,
    > i właścicielka dostanie mandat za brak opieki :-)

    Policja jest zajęta szukaniem moto Szreka, a nie jakims kotem, który nie
    wygląda nawet na drogiego :)

> [...]
    t-wrocil-do-wlascicielki-pomogli-policjanci,nId,5385
    668#crp_state=1

    > Taki kot, to chyba warty rower i worek mąki ?

    No chyba, bo o kradzieży i sukcesach w odzyskiwaniu dachowców chyba
    mniej newsów?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2024-07-24 01:38:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-07-23, PD <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > kotka pokochał, tym samym uprzedziła by że ktoś kotka szuka. Następnym
    > razem jak by już z policją poszła to by było "Siergiej z kotem?

    No sam mam 2 koty, ale nierasowe. Nie mają tez numerów seryjnych. Za to
    jeden ma zachowania kompulsywne. Mam wątpliwości, co by tu mogła pomóc
    policja poza wylegitymowaniem. Ale.... dałbym mimo wszystko wiekszy
    kredyt nowym opiekunom, bo historia nie brzmi nieprawdopodobnie. Z
    trzeciej strony, najprawdopdobniej polzałbym z tym kotem-znajdą na
    policje, własnie żeby uniknąć podobnych cyrków. W depozycie sądowym by
    go chyba nie zatrzymali. Tylko dziecku trzeba od razu wytłumaczyć, że
    być może ten kot to nie na zawsze.

    --
    Marcin