  • 1. Data: 2006-08-06 13:06:39
    Temat: Wspolnota mieszkaniowa nie chce zgodzic sie na remont
    Od: "Lokator" <q...@v...pl>

    Cześć,
    Kumpel ma problem:
    Mieszka w starym bloku w ktorym jest 10 mieszkan - zajete sa chyba tylko 7
    (łącznie z jego) w tym wszystkie przez starsze osoby.
    W bloku jest wspólnota, którą w zasadzie rządzi (ma upoważnienia od reszty
    mieszczńców) jedno stare babsko.
    Kumpel mieszka na ostatnim piętrze i od jakiegoś czasu przy większych deszczach
    go zalewa.
    Ostatnio z rok temu udało mu się w końcu zmusić wspólnote do załatania dachu i
    zrobił remont mieszkania.
    Niestety po dzisiejszych opadach okazało się, ze dach dalej cieknie i mieszkanie
    jest do ponownego remontu.
    Babsko rządzące wspólnotą powiedziało, że teraz nie ma kasy na remont dachu bo
    wspólnota uchwaliła (przy głosie sprzeciwu mojego kumpla) wymiane rur i może w
    przyszłym roku...
    W dodatku babsko uprzedziło kumpla, że jak by miał zamiar nie wpuścić
    hydraulików do siebie do mieszkania (do czasu remontu dachu) to grozi mu wysoka
    kara.

    I teraz moje pytanie: jak to ugryźć? Czy sabotowanie prac hydraulicznych
    rzeczywiście zagrożone jest sankcją karną? Czy ew. jest szansa wygrania tej
    sprawy w sądzie jeżeli się udowodni, że remont dachu jest bardziej potrzebny niż
    rury? Czy jest w ogóle jakaś szansa żeby zmusić wspólnotę (a dokładnie to jedno
    babsko) do respektowania prawa mojego kumpla?
    Czy może ktoś z Was ma pomysł co robić?
    Jeżeli do jesieni nie zostanie dach porządnie załatany to kumpel po prostu
    utonie - jemu teraz kapie z sufitu po 1 dniu opadów. Jedyną szansą jaką on widzi
    to zmuszenie wspólnoty do remontu poprzez blokade innych prac. Ale jeżeli się
    okaże, że potem trzeba będzie zapłacić np. 5000pln kary no to słabo wychodzi.

    Pozdrawiam

    Lokator

  • 2. Data: 2006-08-06 14:24:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lokator napisał(a):

> [...]
    > zrobił remont mieszkania.
    > Niestety po dzisiejszych opadach okazało się, ze dach dalej cieknie i mieszkanie

    Nie należałoby pomyśleć nad reklamacją poprzedniego remontu dachu?

    > I teraz moje pytanie: jak to ugryźć? Czy sabotowanie prac hydraulicznych
    > rzeczywiście zagrożone jest sankcją karną?

    Nie jest. Ale głupota powinna być karana.

    > Czy może ktoś z Was ma pomysł co robić?

    Zgłosić reklamację naprawy dachu.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-08-06 15:05:29
    Od: q...@v...pl

    > Nie należałoby pomyśleć nad reklamacją poprzedniego remontu dachu?

    wiesz - z tego co mi znajomy mowil ten dach to ma kilakadziesiat lat i przez
    ten czas byl tylko doraznie latany - nie ma co reklamowac bo po prostu na
    miejsce jednej zalatanej dziury, tworza sie 3 nowe.

    > Nie jest. Ale głupota powinna być karana.

    możesz rozwinąć? jaka głupota?
    poza tym na logikę to skoro wspólnota postanowiła coś większością głosów (nawet
    jak w tym przypadku ta większość to jedna baba) to raczej bezkarnie nie można
    chyba tego olewać.
    Jesteś pewny, że żadnej sankcji nie ma?

    > Zgłosić reklamację naprawy dachu.

    Jak już pisałem - to raczej nic nie da.

    Lokator

  • 4. Data: 2006-08-06 15:05:35
    Od: q...@v...pl

  • 5. Data: 2006-08-06 15:33:05
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    q...@v...pl napisał(a):

> [...]
    > jak w tym przypadku ta większość to jedna baba) to raczej bezkarnie nie można

    Niech kumpel ubezpieczy mieszkanie od zalania, to firma ubezpieczeniowa
    sobie poradzi z babskiem.

    Michał

  • 6. Data: 2006-08-06 15:49:20
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Lokator wrote:
    > Czy może ktoś z Was ma pomysł co robić?

    Niech kumpel zgłosi to do nadzoru budowlanego.
    Pzdr

  • 7. Data: 2006-08-06 15:51:55
    Od: "Lokator" <q...@v...pl>

    [...]
    > Niech kumpel ubezpieczy mieszkanie od zalania, to firma ubezpieczeniowa
    > sobie poradzi z babskiem.
    >
    > Michał

    O ile wiem ma ubezpieczenie. Ale nie sądze żeby firma ubezpieczeniow cokolwiek
    zrobiła poza wypłaceniem 'pińcet zeta' na malowanie ścian.

    Lokator

  • 8. Data: 2006-08-06 17:26:39
    Od: "hiro" <h...@g...pl>

    Lokator <q...@v...pl> napisał(a):

    > O ile wiem ma ubezpieczenie. Ale nie sądze żeby firma ubezpieczeniow
    cokolwiek
    > zrobiła poza wypłaceniem 'pińcet zeta' na malowanie ścian.

    Ale jeśli on będzie zgłaszał się po odszkodowanie po każdym deszczu i
    ubezpieczyciel będzie musiał wypłacać po kilka odszkodowań w miesiącu, wtedy
    się wkurzą zaczną ściągać koszty z wspólnoty. No a wtedy wspólnocie bardziej
    się może opłacać zapłacić za remont dachu.
    A kumpel nie mógłby jakoś bardziej po dobroci pogadać z tymi babciami które
    dały pełnomocnictwo "babsku"? Niech idzie do babć kolejno z kwiatkami, niech
    zaprosi do siebie i pokaże jak wygląda jego sufit...

  • 9. Data: 2006-08-07 02:24:04
    Od: "hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > Czy może ktoś z Was ma pomysł co robić?

    Tak - wywierccie eleganckie otwory w podlodze-tak na pol stropu. Jak zacznie
    kapac sasiadowi z dolu - to przestawi priorytety..

    A bardziej powaznie - przemysl temat zaproszenia jakiegos dobrego budowlanca
    do siebie. Moze da sie problem zalatwic jakas zmyslna izolacja zaraz nad
    mieszkaniem, bez dotykania dachu?

    pozdro

  • 10. Data: 2006-08-07 05:14:39
    Od: "dekretowiec" <p...@a...pl>

    "Uchwałę" przeznaczajacą pieniądze na rury a nie na dach powinien zaskarżyć
    do sądu.
    Moze sąd przychyli się do argumentacji strony.
    W końcu jego mieszkanie nie może służyć za dach pozostałych :)