  • Data: 2002-09-05 15:25:51
    Temat: Wspólnota Mieszkaniowa
    Od: "T'Rafick" <r...@p...nielubispamu.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    1.
    W minionym sezonie grzewczym płaciliśmy zaliczkę na CO w wys. 2,10 zł -
    opłata za energię i O,60 zł - opłata stała. Faktyczny koszt CO wyniósł
    odpowiednio 2,88 zł/m.kw i 0,29 zł/m.kw.
    Biorąc pod uwagę podwyżkę CO od 1.09.2002 r. należałoby zwiększyć zaliczkę,
    jak obliczył administrator, do wysokości 3,10 zł/m.kw. za energię i
    zmniejszyć opłatę stałą na 0,36 zł/m.kw.
    Czy do tego potrzebna jest uchwała wspólnoty? To nie są tzw. koszty
    wspólne... , a ja "z rozpędu" ujęłam w porządku zebrania punkt pod tym
    tytułem, tj. ustalenie zaliczki na CO w nadchodzącym sezonie grzewczym
    (jeszcze powiadomień nie powieliłam, na szczęście, mam nadzieję zrobić to
    jutro, jeśli upewnię się w powyższej sprawie).

    2.
    W ub. roku na dachu naszego bloku Netia samowolnie, tj. bez zgody i
    wiedzy Wspólnoty zamontowała tzw. anteny abonenckie (mamy wśród członków
    wspólnoty dwoch abonentów Netii). Umowa z Netią ( notabene nie
    renegocjowana
    przez poprzedni Zarząd Wspólnoty) zawarta w 1999 r. przez poprzedniego
    administratora i zarazem właściciela większości mieszkań (Wojskową Agencję
    Mieszkaniową) dotyczy budowy infrastruktury telekomunikacyjnej metodą
    tradycyjną, tj. doprowadzenie sieci drogą ziemną, kablową. Mowy nie ma w
    niej o umieszczaniu anten na dachu.
    Stary Zarząd (WAM umożliwił tzw. wykup mieszkań i uzyskaliśmy większość
    udziałów w 2000 r.) wystosował pismo do Netii o demontaż urządzeń lub
    podpisanie stosownej umowy ( w domyśle połączonej z wnoszeniem
    comiesięcznych opłat przez Netię z tytułu ... czego? udostępnienia
    nieruchomości, dachu?) Muszę dokończyć tę sprawę, a nie wiem, jak mam się
    do
    niej zabrać ( na razie udało mi się zdobyć kopię powyższej umowy pomiędzy
    Netią a WAM-em, o której istnieniu poprzedni Zarząd nie wiedział nawet:
    strony zawiarające umowę postanowiły w jednym z paragrafów " traktować
    informacje o prowadzeniu współpracy w zakresie objętym umową jako
    informacje
    poufną".
    Nie wiem, ile "żądać" od Netii, nie wiem, czy można domagać się opłat
    wstecz (anteny pojawiły się w czerwcu ub. r.) i wstrząsa mną też niepokój,
    iż Netia zdemontuje urządzenia i "nowy Zarząd" uniemożliwi dwóm członkom
    wspólnoty korzystanie z telefonów ... i dopiero będzie larum...
    Co robić?

    --
    Rafick

    S...@e...pl