  • 11. Data: 2011-09-12 07:32:16
    Temat: Re: Własność działki pod blokiem
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-09-10 20:16, to pisze:

    > Tyle, że wcale nie byłoby dobrze, gdyby się dało. Prywatne śmietniki
    > komunalne to jakiś idiotyzm. Co będzie następne? Prywatne ławki? Prywatne
    > chodniki? Jest tyle idiotycznych podatków, a nie da się jakoś zrobić
    > jednego sensownego -- opłaty za wywóz śmieci. Niech ze wszystkich
    > śmietników śmieci wywozi miasto i problem z głowy.

    Ależ - są! I to wcale nie jest idiotyzmem.
    Nie widzę w tym niczego kuriozalnego.
    Za tę ławkę ktoś zapłacił i to niemało (rzędu 1-2 kpln). Wspólnota, albo
    spółdzielnia, czasem miasto. Więc ta ławka jest "czyjaś". Jeśli mała
    wspólnota, to naturalne jest, że pan Józek może jakiemuś obcemu
    powiedzieć "wyp...aj, bo ja tu chcę siąść z moim sąsiadem i pogadać o
    pogodzie, a to NASZA ławka". Jeśli to miasto (gmina), to można uznać, że
    miasto kupiło ławkę aby wszyscy, którzy się tu znajdą poczuli się
    dobrze, bo a nuż kupią plac, albo mieszkanie, albo otworzą biznes i będą
    dawać łapówki urzędnikom.
    Śmietniki są chyba jeszcze bardziej oczywiste. Wszak za utylizację ktoś
    musi zapłacić i to całkiem niemało. Rzędu 100zł/m3 odpadów komunalnych.
    A jeśli jakiś serwisant wywali Ci tam kilka padniętych akumulatorów,
    albo baniak przepracowanego oleju silnikowego, to może powstać całkiem
    poważny problem.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 12. Data: 2011-09-12 10:06:39
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.09.2011 09:32), bzdreg wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    > A jeśli jakiś serwisant wywali Ci tam kilka padniętych akumulatorów,
    > albo baniak przepracowanego oleju silnikowego, to może powstać całkiem

    To'owi chodzi o to, że skoro i tak wszyscy muszą wyrzucać śmieci, więc
    powinno to być organizowane przez miasto/gminę/whatever i utrzymywane ze
    stosownego podatku.

    Jest w tym trochę sensu, bo tak naprawdę to przecież i tak miasto wywozi
    te śmieci, zazwyczaj jest jedna spółka trudniąca się wywozem i zazwyczaj
    należy do miasta.

    Nie bierze pod uwagę tego że w takim układzie wyjdzie to drożej niż
    jeżeli jest to na podstawie komercyjnej umowy użytkownik-zakład
    komunalny (nawet jeżeli ten zakład jest defacto publiczny), oraz że nie
    będzie motywacji do oszczędniejszej gospodarki śmieciami (bo skoro
    wszyscy płacą tyle samo niezależnie od tego ile wyrzucą ...)

    p. m.

  • 13. Data: 2011-09-12 10:20:15
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 12.09.2011 12:06, mvoicem wrote:

    > [...]
    >
    > To'owi chodzi o to, że skoro i tak wszyscy muszą wyrzucać śmieci, więc
    > powinno to być organizowane przez miasto/gminę/whatever i utrzymywane ze
    > stosownego podatku.

    Zdaje się że po ostatniej nowelizacji ustawy o utrzymaniu (...) w
    gminach jakoś tak własnie będzie.

    Tomek

  • 14. Data: 2011-09-12 14:08:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Sep 2011, mvoicem wrote:

    > Jest w tym trochę sensu, bo tak naprawdę to przecież i tak miasto wywozi te
    > śmieci, zazwyczaj jest jedna spółka trudniąca się wywozem i zazwyczaj należy
    > do miasta.

    E, chyba niekoniecznie.
    U mnie na ulicy co najmniej dwie konkurencyjne firmy jeżdżą.

    > komunalny (nawet jeżeli ten zakład jest defacto publiczny), oraz że nie
    > będzie motywacji do oszczędniejszej gospodarki śmieciami (bo skoro
    > wszyscy płacą tyle samo niezależnie od tego ile wyrzucą ...)

    Akurat to ostanie stanowi zdaje się sendo problemu :)
    (skądś ci wyrzucacze się biorą).

    pzdr, Gotfryd