  • 1. Data: 2011-09-08 10:43:50
    Temat: Własność działki pod blokiem
    Od: Matt <m...@g...com>

    Hej,

    Jest blok stojący na działce będącej własnością gminy. Część mieszkań
    jest wykupiona (mają KW, odrębną własność i udział w użytkowaniu
    wieczystym), część należy do gminy.

    Ostatnio ktoś zaczął się procesować z gminą w sprawie własności
    działki na której stoi blok - szczegółów jeszcze nie znam.

    Załóżmy, że działka przejdzie na własność tego kogoś - jakie to może
    mieć konsekwencje dla właścicieli wykupionych mieszkań?

    --
    Regards
    Matt

  • 2. Data: 2011-09-08 10:59:49
    Temat: Re: Własność działki pod blokiem
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    W dniu 2011-09-08 12:43, Matt pisze:
> [...]
    >
    > Załóżmy, że działka przejdzie na własność tego kogoś - jakie to może
    > mieć konsekwencje dla właścicieli wykupionych mieszkań?

    Właściciel gruntu powie "weźcie se ten domek i wyp..ać z mojej ziemi!"

    Hint: Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 3. Data: 2011-09-09 08:59:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/8/2011 5:43 AM, Matt wrote:
> [...]
    >
    > Załóżmy, że działka przejdzie na własność tego kogoś - jakie to może
    > mieć konsekwencje dla właścicieli wykupionych mieszkań?

    ze ich akty notarialne beda warte tyle ile papier, a roszczenia sobie
    beda mogli dochodzic w terminie pozniejszym pewnie od gminy.

  • 4. Data: 2011-09-09 22:38:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2011, witek wrote:

    > ze ich akty notarialne beda warte tyle ile papier, a roszczenia sobie beda
    > mogli dochodzic w terminie pozniejszym pewnie od gminy.

    Z tą uwagą, że jeśli blok był wybudowany po "zawłaszczeniu" przez
    gminę, to niemal na pewno uzyskają prawo do... wykupienia gruntu :P,
    które rzecz jasna będą mogli skutecznie scedować na gminę.
    231 KC :D (na 1. część operacji)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-09-10 01:57:25
    Od: "Olek" <o...@i...pl>

    W Niemczech napewno by go ukarali bo wrzuca smieci do obcego kosza za co nie
    placi itd .Ale tutaj kazdy pisze w stylu " jaki paragraf mu zabrania?"
    itp.Dziwny ten kraj.

  • 6. Data: 2011-09-10 07:11:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Sep 2011, Olek wrote:

    > W Niemczech napewno by go ukarali bo wrzuca smieci do obcego kosza

    Drobny szczegół: a mają w Niemczech te same przepisy co w Polsce?
    Nie?
    No to nie dziw się, że i skutki są inne.
    Przyjrzyj się np. flejmom tu i na .samochody dotyczące "jazdy
    na suwak" w miejscach przewężeń (remonty itd).
    Pół Polski się burzy że "można jeździć sensownie".
    Można.
    Co z tego, skoro *przepis*:
    1. daje pierwszeństwo typowi który "jedzie swoim pasem" (nie ma
    *obowiązku* ustąpienia zjeżdżającego z sąsiedniego pasa)
    2. minister nie wydał "prawnie wiążącego" znaku opisującego takie
    zachowanie (no jak miał to zrobić, skoro nie ma podstaw
    ustawowych)
    3. nawet w zakresie w którym by się dało, rzadko spotyka się
    znaki zakazu wyprzedzania i egzekwuje je w takich przypadkach
    4. a nawet jeśli, to ze względu na 1. i 2. taki korek momentami
    się zatrzymuje i do tego "wyprzedzanie w kolumnie" nie jest
    zaliczane (poza drobnymi wyjątkami typu przejście dla pieszych)
    do wyprzedzania, więc 3. można sobie wsadzić gdzieś, nadal
    *nie* stosujący się do "suwaka" są *W PRAWIE*.

    No to nic dziwnego że "nie działa".

    > za co nie placi itd

    Dla ścisłości: IMVHO w .pl również można wygrać sprawę.
    Cywilnie, pewnie wyjdzie jakieś 2 zł należności za *konkretne*
    śmieci które złapany *akurat* wyrzucał.
    Czyli w sumie poszkodowany może się jedynie ośmieszyć.

    > Ale tutaj kazdy pisze w stylu " jaki paragraf mu zabrania?"
    > itp.

    A co mają pisać, skoro tak JEST, że bezprawie jest niejako
    "zalegalizowane" i nic takiemu podrzucaczowi zrobić nie
    można?

    > Dziwny ten kraj.

    Owszem, zgadza się.
    A najdziwniejesze jest to, że do obywateli nie dociera że
    prawo jest postawione na głowie, przynajmniej "tu i ówdzie" :>
    Przykładowo: do Ciebie nie dociera, skoro oskarżasz dyskutantów.
    Dyskusja nie dotyczy tego "jak by dobrze było jakby wszyscy
    dobrzy byli". Dotyczy pytania "co można zrobić takiemu
    typkowi".
    I co Ci poradzimy na to, że odpowiedź brzmi "praktycznie nic"?
    Masz pretensje do PISZĄCYCH?
    O co???
    Reklamację złóż na Wiejską w W-wie.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-09-10 07:55:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Gotfryd Smolik news napisa?(a):

    > Przyjrzyj się np. flejmom tu i na .samochody dotyczące "jazdy
    > na suwak" w miejscach przewężeń (remonty itd).
    > Pół Polski się burzy że "można jeździć sensownie".
    > Można.

    Przykład z życia:
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/GTwyUBijNBDU4D
    VDrQXkKg

    Taką tabliczkę spotkałem przy okazji remontu kawałka drogi na Zakopiance
    (kilkanascie km przed Krakowem), jakies połtóra tygodnia temu. Działała
    znakomicie ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 8. Data: 2011-09-10 18:11:57
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Olek

    > W Niemczech napewno by go ukarali bo wrzuca smieci do obcego kosza za co
    > nie placi itd .Ale tutaj kazdy pisze w stylu " jaki paragraf mu
    > zabrania?" itp.Dziwny ten kraj.

    Dziwny to kraj, w którym dorośli (?) ludzie nie potrafią sklecić kilku
    zdań poprawnie po polsku, jak np. niejaki Olek z psp.

  • 9. Data: 2011-09-10 18:16:04
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Gotfryd Smolik news

    > Dla ścisłości: IMVHO w .pl również można wygrać sprawę. Cywilnie,
    > pewnie wyjdzie jakieś 2 zł należności za *konkretne*
    > śmieci które złapany *akurat* wyrzucał.
    > Czyli w sumie poszkodowany może się jedynie ośmieszyć.

    Jeśli śmietnik nie był nijak oznaczony, tylko po prostu sobie stał --
    wątpię.

    > Reklamację złóż na Wiejską w W-wie.

    Tyle, że wcale nie byłoby dobrze, gdyby się dało. Prywatne śmietniki
    komunalne to jakiś idiotyzm. Co będzie następne? Prywatne ławki? Prywatne
    chodniki? Jest tyle idiotycznych podatków, a nie da się jakoś zrobić
    jednego sensownego -- opłaty za wywóz śmieci. Niech ze wszystkich
    śmietników śmieci wywozi miasto i problem z głowy.

  • 10. Data: 2011-09-10 20:28:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Sep 2011, to wrote:

    > Tyle, że wcale nie byłoby dobrze, gdyby się dało. Prywatne śmietniki
    > komunalne to jakiś idiotyzm.

    One nie są komunalne, są zamówione i opłacane przez konkretną
    wspólnotę mieszkaniową (lub spółdzielnię).
    To tak w sprawie formalnej :)

    > Jest tyle idiotycznych podatków, a nie da się jakoś zrobić
    > jednego sensownego -- opłaty za wywóz śmieci. Niech ze wszystkich
    > śmietników śmieci wywozi miasto i problem z głowy.

    Większym problemem jest skądinąd nielogiczny mechanizm obowiązkowego
    sprzątania (rzeczywiście komunalnych) chodników.

    pzdr, Gotfryd