  • 1. Data: 2011-09-08 10:25:03
    Temat: Nazwa produktu wprowadzająca w błąd.
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Witam.

    UPC proponuje usługę Fiber Power X, gdzie X jest z zakresu 5 - 150. Po zamontowaniu
    całego szpeju... okazuje się, że tam żadnego światłowodu nie ma. Czy nie jest to
    naruszenie przepisów? Nazwa produktu wprowadza klienta w błąd.

    --
    Pozdrawiam,
    Jan Bartnik

  • 2. Data: 2011-09-08 10:29:41
    Temat: Re: Nazwa produktu wprowadzająca w błąd.
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Jan Bartnik" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    g2000goo.googlegroups.com...
> [...]

    >ma. Czy nie jest to naruszenie przepisów? Nazwa >produktu wprowadza klienta

    Ja też kiedyś kupiłem paczkę "Krówek" a tam zamiast takich małych zwierzątek
    cukierki były :-)

    Kon

  • 3. Data: 2011-09-08 11:44:52
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 8 Sep 2011 03:25:03 -0700 (PDT), Jan Bartnik napisał(a):

> [...]
    całego szpeju... okazuje się, że tam żadnego światłowodu nie ma. Czy nie jest to
    naruszenie przepisów? Nazwa produktu wprowadza klienta w błąd.

    A od kiedy "fiber" oznacza światłowód?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2011-09-08 12:07:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Sep 2011, Henry(k) wrote:

    zamontowaniu całego szpeju... okazuje się, że tam żadnego światłowodu nie ma. Czy nie
    jest to naruszenie przepisów? Nazwa produktu wprowadza klienta w błąd.

    > A od kiedy "fiber" oznacza światłowód?

    Sterujesz w stronę włókna metalowego? ;)
    (oczywiście pomijam meritum, czyli to czy nazwa przedmiotu ma obowiązek
    oddawać jego cechy).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-09-08 12:47:18
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Czyli rozumiem, że UPC chodziło o moc włókna? Bawełną internet rozprowadzają :) W
    terminologii komputerowej często upraszcza się fiber optics do samego fiber. Nie
    spotkałem również określania w ten sposób wspomnianych przez Gotfryda włókien
    metalowych. Stąd uważam to za wprowadzanie w błąd - to tak jakby operator komórkowy
    wcisnął mi komórkę jakiegoś jamochłona za złotówkę do abonamentu.

  • 6. Data: 2011-09-08 12:49:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.09.2011 14:47), Jan Bartnik wrote:
> [...]
    wcisnął mi komórkę jakiegoś jamochłona za złotówkę do abonamentu.

    Albo jajko, też komórka :)

    p. m.

  • 7. Data: 2011-09-08 13:04:54
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 08.09.2011 12:25, Jan Bartnik wrote:
> [...]
    całego szpeju... okazuje się, że tam żadnego światłowodu nie ma. Czy nie jest to
    naruszenie przepisów? Nazwa produktu wprowadza klienta w błąd.

    Niekoniecznie.

    B. czesto swiatlowod od providera leci tylko do urzadzenia
    zlokalizowanego "gdzies w piwnicy" (wspolne dla mieszkancow).

    Dalej, ostatnie kilka-nascie-dziesiat metrow w zwyklych kablach.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 8. Data: 2011-09-08 13:09:08
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 08.09.2011 15:04, Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    > zlokalizowanego "gdzies w piwnicy" (wspolne dla mieszkancow).
    >
    > Dalej, ostatnie kilka-nascie-dziesiat metrow w zwyklych kablach.

    A czy w takim przypadku nie jest tak, że zysk ze światłowodu ma tylko
    provider? Tzn może obsłużyć większą liczbę końcowych obiorców. A ci z
    kolei mają zwykły kabel, więc zysk ze światłowodu mają żadne.

    (Abstrahuję tutaj od tego czy zwykły użytkownik może wykorzystać
    światłowód w jakikolwiek praktyczny sposób poza "lansem")

    Tomek

  • 9. Data: 2011-09-08 13:09:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.09.2011 15:04, Tomasz Chmielewski pisze:

> [...]
    > zlokalizowanego "gdzies w piwnicy" (wspolne dla mieszkancow).
    >
    > Dalej, ostatnie kilka-nascie-dziesiat metrow w zwyklych kablach.

    I słusznie, bo światłowody zaraz by luserzy połamali i ciągle byłaby
    pretensja, że nie działa.

    Pomijam już nawet stosunkowo wysoki koszt mediakonwerterów.

  • 10. Data: 2011-09-08 13:24:10
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 08.09.2011 15:09, tomek wrote:

    > A czy w takim przypadku nie jest tak, że zysk ze światłowodu ma tylko
    > provider? Tzn może obsłużyć większą liczbę końcowych obiorców. A ci z
    > kolei mają zwykły kabel, więc zysk ze światłowodu mają żadne.

    Przy podanych predkosciach (5 - 150 Mbit) i odleglosciach
    (kilkanascie-kilkadziesiat metrow od koncowki swiatlowodu) nie ma
    roznicy, czy jest to kabel miedziany czy swiatlowod.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org